jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kompilerer du, innstalerer fra .rpm fil eller fra pakkebehandleren? Lenke til kommentar
kikki83 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vet ikke helt hva jeg gjør jeg:P er helt grønn på linux, jeg kopierer fra en nettside, der det sto hva jeg burde gjøre for å innstallere vlc... prøvde også å laste ned fra nettet, men det gikk visst heller ikke. Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hva er maks oppløsning på VGA-utgangen? XP driveren tillater i alle fall opp til 2048x1536. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 2 more things.... [/steve jobs] 1: noen som har prøvd photoshop 7 på XP versjonen? Vet ikke hvor mye av CPU det programmet faktisk krever, trenger det kun til å redigere små bilder langt under en halv megapiksel 2: dere som har XP versjon og 6cell batteri, hvor mye er batteritiden ved normal bruk? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Prøver å installere vlc , men helt på slutten i terminal kommer det: Error: Missing Dependency: libpulse.so.0(PULSE_0) is needed by package vlc Error: Missing Dependency: libopendaap.so.0 is needed by package vlc-core Error: Missing Dependency: libdvdnav.so.4 is needed by package vlc-core [root@localhost ~]# noen som vet hva jeg må gjøre?? Kjører du linpus? prøv, som root, å skrive: yum install libpulse libopendaap libdvdnav Du mangler en del lib pakker som vlc bruker, som du må installere. Lenke til kommentar
kikki83 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Prøver å installere vlc , men helt på slutten i terminal kommer det: Error: Missing Dependency: libpulse.so.0(PULSE_0) is needed by package vlc Error: Missing Dependency: libopendaap.so.0 is needed by package vlc-core Error: Missing Dependency: libdvdnav.so.4 is needed by package vlc-core [root@localhost ~]# noen som vet hva jeg må gjøre?? Kjører du linpus? prøv, som root, å skrive: yum install libpulse libopendaap libdvdnav Du mangler en del lib pakker som vlc bruker, som du må installere. Setting up Install Process Parsing package install arguments No package libpulse available. No package libopendaap available. No package libdvdnav available. Nothing to do ?? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Noen som kan forklare meg hvordan man kan boote fra USB pinnen? Trenger evt den MS DOS filen som jeg skal formatere med. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Prøver å installere vlc , men helt på slutten i terminal kommer det: Error: Missing Dependency: libpulse.so.0(PULSE_0) is needed by package vlc Error: Missing Dependency: libopendaap.so.0 is needed by package vlc-core Error: Missing Dependency: libdvdnav.so.4 is needed by package vlc-core [root@localhost ~]# noen som vet hva jeg må gjøre?? Kjører du linpus? prøv, som root, å skrive: yum install libpulse libopendaap libdvdnav Du mangler en del lib pakker som vlc bruker, som du må installere. Setting up Install Process Parsing package install arguments No package libpulse available. No package libopendaap available. No package libdvdnav available. Nothing to do ?? Hmmm... Det var merkelig. Kan du linke meg til den guiden din? Har ikke selv linpus på maskina lenger, men kan se om jeg ser hva som kan være feil. Lenke til kommentar
kikki83 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Prøver å installere vlc , men helt på slutten i terminal kommer det: Error: Missing Dependency: libpulse.so.0(PULSE_0) is needed by package vlc Error: Missing Dependency: libopendaap.so.0 is needed by package vlc-core Error: Missing Dependency: libdvdnav.so.4 is needed by package vlc-core [root@localhost ~]# noen som vet hva jeg må gjøre?? Kjører du linpus? prøv, som root, å skrive: yum install libpulse libopendaap libdvdnav Du mangler en del lib pakker som vlc bruker, som du må installere. [ Setting up Install Process Parsing package install arguments No package libpulse available. No package libopendaap available. No package libdvdnav available. Nothing to do ?? Hmmm... Det var merkelig. Kan du linke meg til den guiden din? Har ikke selv linpus på maskina lenger, men kan se om jeg ser hva som kan være feil. http://www.lassedahl.com/b/vlc_i_linpus_linux Fikk det til;0) Endret 5. oktober 2008 av kikki83 Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) 2 more things.... [/steve jobs] 1: noen som har prøvd photoshop 7 på XP versjonen? Vet ikke hvor mye av CPU det programmet faktisk krever, trenger det kun til å redigere små bilder langt under en halv megapiksel 2: dere som har XP versjon og 6cell batteri, hvor mye er batteritiden ved normal bruk? La inn Photoshop CS3. Fungerer greit, men tar litt tid. Har dog ikke beveget meg ut på noe veldig avansert behandling, men jeg vil tro det går dersom man har tid. Bare vær obs på at skjermen er liten til å redigere på, men det har du vel fått med deg uansett Fikk 6-cellers-batteriet på onsdagen. Har hatt levetid på mellom 5 og 6 timer Litt uvant de første gangene, men er veldig deilig å kunne ta den med seg uten å tenke på laderen. Endret 5. oktober 2008 av Trussl Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 2 more things.... [/steve jobs] 1: noen som har prøvd photoshop 7 på XP versjonen? Vet ikke hvor mye av CPU det programmet faktisk krever, trenger det kun til å redigere små bilder langt under en halv megapiksel 2: dere som har XP versjon og 6cell batteri, hvor mye er batteritiden ved normal bruk? La inn Photoshop CS3. Fungerer greit, men tar litt tid. Har dog ikke beveget meg ut på noe veldig avansert behandling, men jeg vil tro det går dersom man har tid. Bare vær obs på at skjermen er liten til å redigere på, men det har du vel fått med deg uansett Fikk 6-cellers-batteriet på onsdagen. Har hatt levetid på mellom 5 og 6 timer Litt uvant de første gangene, men er veldig deilig å kunne ta den med seg uten å tenke på laderen. Ah supert, da burde PS7 gå greit. Trenger bare enkel redigering til artikkelbilder og gidder ikke lære noe nytt program når jeg vet hvor alt er henn i PS Bestiller jeg aa1 bestiller jeg samtidig batteri, må ha såpass skal den være brukbar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Lurer på å kjøpe ein AA1. Funker den til følgande bruksområder: Sjå film, lytte til musikk, lettare spel? Tenkte på Eee, men liten plass og SSD taler mot. Eg kjem til å ha TV-serier og ein del musikk på den, då er det veldig lett med 120GB harddisk. Kor lenge varer originalbatteriet i forhold til det andre? Er det forresten planer om ein ny modell av denne i nærmaste framtid? Endret 5. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er absolutt et godt kjøp. Dog, om du vil ha et batteri som varer lenger enn 5 timer så kjøper du 6cellers batteri. Mitt varer i ca 1 t og 40 min før det gir seg. AA1 er veldig fin til å se på film og drive med musikk på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Så standardbatteriet tar kveld etter 1 1/2 - 2 timar? Det var lite i forhold til 6.5 som det andre reklameres med. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 3-cellers-batteriet mitt kunne jeg tyne til 2,25 timer med laveste lysstryrke på skjermen og kun lettere bruk (LES: surfing og notatskriving). Maskinen fungerer topp til video (har ikke prøvd noe HD materiell enda, men) og lyd. De innebygde høytalerene er ikke gode btw. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Fikk det til;0) Hvordan? Jeg trenger også de lib'ene, men støter på samme problem. PS! Og hvordan starter jeg VLC når det først er installert? Endret 5. oktober 2008 av Aetius Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Da var 32173 Acer Aspire One A150 Intel Atom N270 Blå 32283 Acer batteri 6 cell til Aspire ONE Sort bestilt på netshop Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva er maks oppløsning på VGA-utgangen?XP driveren tillater i alle fall opp til 2048x1536. Glimrende! Da trengs det bare litt triksing for å få det til i Linux også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er problemet med linux, alt er minst en liten del "do it yourself". Visstnok er det 4 ganger flere netbooks med linux som leveres tilbake enn det er med XP... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Fikk det til;0) Hvordan? Jeg trenger også de lib'ene, men støter på samme problem. PS! Og hvordan starter jeg VLC når det først er installert? Ting tyder på at jeg fant løsningen her: http://jorge.ulver.no/2008/08/06/acer-aspi...TroubleShooting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå