Tannkrem1 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Tror jeg kjøper en hvit Acer Aspire One A150 i morgen! Den med XP og 120GB HDD + 1GB RAM. Gleder meg, den ser skikkelig kos ut på reise og i sofaen. Hadde vært kjekt om Warcraft 3 gikk uten store problemer (på lav/laveste innstilling). Noen som har testet? Lurer på det samme... Endret 27. september 2008 av THROBiX Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 noen som kunne laget en liten guide hvordan jeg instalerer Teamspek på denne maskinen ? takker Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Da har jeg mottatt mobiltbrebånd i dag fra Netcom med Huawei E220 adapteren. Den fungerer iallefall knall sammen med linpus og vodafone sin Mobil Conect software for linux. Om noen vil ha en liten how to å få dette til å virke med linux, skal jeg jeg lage det. Det er bare 3 enkle ting å gjøre for å få det til å fungere https://netcom.no/abonnement/connect.html Connect Fritid? I såfall: er det noe tess? Vurderer det selv. Er jo ganske så rimelig spør du meg (hvis du surfer utenom normal arbeidstid). Og nå har de jo faktisk 4 måneder gratis, så det blir bare 800 spenn for ett år inkl. modem... Ja, jeg bestilte fritid, nettopp pga av tilbudet nå. Tiden passer til midt bruk, så 99kr måneden er ikke så ille. Det fungerer fint fint. Men det er jo ikke en fastlinje, men til surfing, mail osv fungerer det bra. Foreløpig bare fått testa med edge, i og med at det ikke er 3G akkurat her jeg bor. Har du mulighet å få testet med spilling? F.eks. WoW, EVE, WAR, LotRO eller lignende spill? Lurer på om forbindelsen rett og slett er stabil nok til å opprettholde en god forbindelse i slike spill. De krever ikke rask linje da det er lite informasjon (i størrelse) som går, men stabilitet er viktig for å unngå lag. Håper på svar fra deg eller andre på akkurat dette Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg kommer nok ikke til å teste spill, da jeg kjører linux. Ikke gidder jeg å legge inn Wine heller dessverre. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei, vurderer å skaffe meg denne PC'en. Den største ulempen slik jeg ser det er den "glossy" skjermen. Kan tenke meg at det er vanskelig å jobbe utendørs eller i lyse miljøer på grunn av refleksjoner. Stemmer det? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skjermen på AA1 er veldig god. Har ingen problemer med å jobbe ute med den Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skjermen er god, men det er noe mer refleksjoner enn om den hadde vært matt. Men det er jo trenden og det virker som om alle får glossy skjerm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Beklager at jeg ikke har lest hele tråden og stiller et spørsmål som sikkert er besvart 100 ganger før: Er det mulig å oppgradere ram eller SSD på A110 ? Logiman: Lett sandblåsing Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Noen som gidder og lage en grundig bruker test av Aspire one A150 her? Hadde vært supert, har store planer om og kjøpe grunnet pris og hardware, men hvordan er den ellers, gi oss en testvurdering Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Beklager at jeg ikke har lest hele tråden og stiller et spørsmål som sikkert er besvart 100 ganger før: Er det mulig å oppgradere ram eller SSD på A110 ? Logiman: Lett sandblåsing Man kan visstnok sette inn 1,8" harddisk ja. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Beklager at jeg ikke har lest hele tråden og stiller et spørsmål som sikkert er besvart 100 ganger før: Er det mulig å oppgradere ram eller SSD på A110 ? Logiman: Lett sandblåsing Det er iallefall mulig å oppgradere ram, men det krever omtrent total demontering. Det er de som har oppgradert til andre disker, men det vet jeg lite om hvordan selv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Man kan visstnok sette inn 1,8" harddisk ja. Som erstatning for SSD eller i tillegg? Hvis det er som erstatning så går jeg nok heller for en ekstern 2,5". Redigert: Ved nærmere ettertanke så går jeg nok for ekstern 2,5" uansett siden 1,8" både er vanskelig å få tak i, trege og dyre per GB. Total demontering skremmer meg ikke. Regner med den støtter en enkelt 2GB-brikke. Det holder i lange baner siden jeg ikke har noen planer om Vista på den. (Skal ha Ubuntu 8.10 med compiz fusion) Endret 28. september 2008 av Simen1 Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Simen1: Det finnes mange guider for oppgradering av ram, personlig fulgte jeg denne. AspireOneUser har også en god del informasjon om maskinen i et litt mer ordnet format enn denne tråden Du kan dog visstnok kun sette i ett stykk 1GB brikke, slik at total minnemengde blir 1.5GB. Dette burde dog holde i massevis. Lykke til! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Man kan visstnok sette inn 1,8" harddisk ja. Som erstatning for SSD eller i tillegg? Hvis det er som erstatning så går jeg nok heller for en ekstern 2,5". Redigert: Ved nærmere ettertanke så går jeg nok for ekstern 2,5" uansett siden 1,8" både er vanskelig å få tak i, trege og dyre per GB. Total demontering skremmer meg ikke. Regner med den støtter en enkelt 2GB-brikke. Det holder i lange baner siden jeg ikke har noen planer om Vista på den. (Skal ha Ubuntu 8.10 med compiz fusion) Tror den støtter maks 1GB i den ekstra minne slotten. Ekstra disk er erstatning for, ikke i tillegg. Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Spørsmål! 1) Hvordan er A150 med generell bruk i Windows XP? Virker XP ganske raskt på denne maskinen? 2) Hvordan er scrolling på sider med Opera/Firefox? Helt ok? Lagger ikke? 3) Windows Live Messenger, sånt kjører helt glatt? Selv med andre programmer oppe? 4) Hvordan er XviD/H264-titting med VLC/Media Player Classic? Går det glatt? Vet disse tingene ikke krever stort, men dette er jo ikke en alt for kraftig maskin da. Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 THROBiX: XP virker raskt og responsivt på min a150, som er helt standard. Scrolling funker helt fint i ff, muligens det blir litt treigt når en får opp en hel haug med flashreklamer og styr på vg.no f.eks, men det ordner en jo med adblock. Live messenger funker veldig greit, av og til når en bytter vindu at det henger seg noen sekunder, men det er bare når dataen jobber med noe annet/en trykker frebilskt på alle vinduene. Xvid går helt fint på vanlige filmer iallefall, har ikke prøvd så mye med noe hd-materiale, mest fordi det har ingenting for seg å laste ned og se hd-filmer på en skjerm som ikke engang klarer å vise så mange pixler. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Spørsmål!1) Hvordan er A150 med generell bruk i Windows XP? Virker XP ganske raskt på denne maskinen? 2) Hvordan er scrolling på sider med Opera/Firefox? Helt ok? Lagger ikke? 3) Windows Live Messenger, sånt kjører helt glatt? Selv med andre programmer oppe? 4) Hvordan er XviD/H264-titting med VLC/Media Player Classic? Går det glatt? Vet disse tingene ikke krever stort, men dette er jo ikke en alt for kraftig maskin da. 1. Greit, men Vista fungerer minst like bra... 2. Scroller helt glatt i siste Opera. Bildene henger ikke etter, men Touchpadden er lit overfølsom 3. Ingen problem 4. H.264 ned USB TV kort bruker ca 35% prosessorkraft, Xvid/DivX i "vanlig" oppløsning går helt smertefritt. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tror jeg kjøper en hvit Acer Aspire One A150 i morgen! Den med XP og 120GB HDD + 1GB RAM. Gleder meg, den ser skikkelig kos ut på reise og i sofaen. Hadde vært kjekt om Warcraft 3 gikk uten store problemer (på lav/laveste innstilling). Noen som har testet? Lurer på det samme... Warcraft 3 funker fint på nettet (regner med det også funker på singleplayer) her med standardinnstllinger. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hjertelig takk! Godt å høre. Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Noen få spørsmål til..! 1) Ang. vifta på A150, er den så bråkete at det nesten er klin umulig å bruke den uten å bli fælt irritert? 2) Går det an å boote fra USB-DVD-ROM i BIOS-en? 3) Har hørt mye tull om touchpad-en, stemmer dette? Er den helt elendig? Setter pris på all eventuell hjelp. Endret 28. september 2008 av THROBiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå