Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Dersom du søker på Acer Aspire One og SDHC, så kommer det flere treff som bekrefter at den SD-leseren som sømløst gjør SD-kortet til en del av harddisken støtter SDHC.

 

Nå har jeg bestilt meg en blå, og slang samtidig på et 16Gb SD-kort. Jeg håper også at jeg får den før ferien. Da mener jeg sommerferien og ikke juleferien :) Det skulle fortsatt være håp siden jeg stort sett skal ha ferie i august.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På de med 4-16Gb flashminne? er det mulighet til kort mulighet på de?

Hva koster et kort på 80Gb ?

Ser finere ut en Asus Eee, men hvilken er best er vel et spørsmål.

hæ?...

omformuler første linje :p

og det finnes ikke sd kort på 80 gig;)

Endret av chaos king
Lenke til kommentar
På de med 4-16Gb flashminne? er det mulighet til kort mulighet på de?

Hva koster et kort på 80Gb ?

Ser finere ut en Asus Eee, men hvilken er best er vel et spørsmål.

Litt rart innlegg, men skal prøve å hjelpe.

 

En Aspire One har 8 gigabytes lagringsplass. Denne kan utvides med SD/SDHC-minnekort. Pr. idag finnes det opptil 16 GB minne i SDHC-kort. Dette gir en total mengde "harddisk"-kapasitet på 24 GB.

Hvilken som er best av EEE og One kan diskuteres, men jeg valgte Aspire One på grunn av det langt bedre tastaturet, og det at den har kraftigere prosessor enn eee 900.

Lenke til kommentar
På de med 4-16Gb flashminne? er det mulighet til kort mulighet på de?

Hva koster et kort på 80Gb ?

Ser finere ut en Asus Eee, men hvilken er best er vel et spørsmål.

Litt rart innlegg, men skal prøve å hjelpe.

 

En Aspire One har 8 gigabytes lagringsplass. Denne kan utvides med SD/SDHC-minnekort. Pr. idag finnes det opptil 16 GB minne i SDHC-kort. Dette gir en total mengde "harddisk"-kapasitet på 24 GB.

Hvilken som er best av EEE og One kan diskuteres, men jeg valgte Aspire One på grunn av det langt bedre tastaturet, og det at den har kraftigere prosessor enn eee 900.

litt skipt med kun 24Gb da.

Men må jo kunne få kjøpt 80Gb kort snart også da :) ?

Tror det blir en Acer på meg.. men ville sett den før jeg bestiller grunnet størrelsen

Lenke til kommentar

8 GB holder til noe musikk, en liten video eller to, en god del dokumenter og en del bilder.

Og hva mer enn dette har du på en netbook?

Mitt bruk vil i allefall være video og internett, eventuellt noen enkle spill. Da holder denne lagringsplassen og maskinvaren lenge.

Lenke til kommentar

Enig i det. Selv kommer jeg til å bruke den som en lagringskompis til speilreflekskameraet mitt så jeg kan slenge over bilder når minnekortet blir fult. Dessuten er det greit å ha et sted å bruke som avlastning til iPoden min når den får nok. Får nok plass om jeg putter i et dugelig minnekort, da er alt fryd og gammen! :) Men da er jeg allerede oppe i prisen av netbooks med enda større lagringsplass, dog ikke SSD. Dette blir et dilemma de neste dagene for min del! :p

Lenke til kommentar
Får nok plass om jeg putter i et dugelig minnekort, da er alt fryd og gammen! :) Men da er jeg allerede oppe i prisen av netbooks med enda større lagringsplass, dog ikke SSD. Dette blir et dilemma de neste dagene for min del! :p

 

Når jeg gikk for Acer Aspire One, så var det på grunn av marginene. Den er litt mindre, litt lettere og starter litt raskere enn MSI Wind. Dessuten kommer muligheten til HSDPA innebygget i maskinen etterhvert. Siden jeg allerede har en (nåja, to da) bærbar maskin med Windows så er det dette jeg er ute etter. Hadde det vært å få mest mulig maskin for pengene, så får man slepbare PC-er med 15,4" skjerm for under 4000,- nå.

 

En helt annen sak er at jeg liker utseendet på Aceren bedre enn konkurrentene. Det blir ikke feil at den ser godt ut også :)

Lenke til kommentar
Får nok plass om jeg putter i et dugelig minnekort, da er alt fryd og gammen! :) Men da er jeg allerede oppe i prisen av netbooks med enda større lagringsplass, dog ikke SSD. Dette blir et dilemma de neste dagene for min del! :p

 

Når jeg gikk for Acer Aspire One, så var det på grunn av marginene. Den er litt mindre, litt lettere og starter litt raskere enn MSI Wind. Dessuten kommer muligheten til HSDPA innebygget i maskinen etterhvert. Siden jeg allerede har en (nåja, to da) bærbar maskin med Windows så er det dette jeg er ute etter. Hadde det vært å få mest mulig maskin for pengene, så får man slepbare PC-er med 15,4" skjerm for under 4000,- nå.

 

En helt annen sak er at jeg liker utseendet på Aceren bedre enn konkurrentene. Det blir ikke feil at den ser godt ut også :)

 

Enig med deg også i at designet på Acer-en er stiligere, men det blir jo subjektivt. Men den har noe smekkert og elegant over seg, som jeg ikke synes Asus Eee har. Pluss at den har et mye bedre tastatur.

Lenke til kommentar
Tastaturet er en vesentlig faktor for min del :)

Det er jo nesten full-size

Helt enig, og jeg viser til tidligere poster fra meg om hvor godt ACERs tastatur er også særlig med henblikk på plassering av høyre shift tast og piltastene, samt naturligvis også størrelsen på tastaturet som helthet og de enkelte tastene.

 

Jeg ser virkelig frem til å begynne å bruke den - NÅR DEN ENDELIG KOMMER I AUGUST (!) - jeg tror ikke at lagringskapasiteten vil bli noe problem, all den stund det er så godt med kortplasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...