Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Har faktisk ikke sjekket det før du spurte nå. Det varer i rundt to timer, så jeg regner med at det er et 3 cellers. Noe sted på esken jeg kan se det, eller må jeg ta ut batteriet? Regner med at 6 cellers batteriet også er større? Har ikke satt meg så mye inn i dette. Maskinen ble et lite impulskjøp i går. Et av mine få virkelige gode impulskjøp. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har faktisk ikke sjekket det før du spurte nå. Det varer i rundt to timer, så jeg regner med at det er et 3 cellers. Noe sted på esken jeg kan se det, eller må jeg ta ut batteriet? Regner med at 6 cellers batteriet også er større? Har ikke satt meg så mye inn i dette. Maskinen ble et lite impulskjøp i går. Et av mine få virkelige gode impulskjøp. Hehe.

Ok, da er det nok 3 celler ja. Var en del snakk om denne versjonen litt tidligere i tråden for den har 160GB harddisken som versjonen som har 6cellers batteri, men det stemmet ikke overens med versjon nr.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan få tak i en versjon med 6 cell batteri? Nå har jeg googlet rundt i timesvis og ennå ikke funnet en norsk nettbutikk med en slik... :(

Du finner nok ikke den versjonen som kommer med 6cellers batteri som standard i Norske butikker. Ifølge Acer Norge så kommer den heller ikke til å komme til Norge.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan få tak i en versjon med 6 cell batteri? Nå har jeg googlet rundt i timesvis og ennå ikke funnet en norsk nettbutikk med en slik... :(

Du finner nok ikke den versjonen som kommer med 6cellers batteri som standard i Norske butikker. Ifølge Acer Norge så kommer den heller ikke til å komme til Norge.

Da må du bare kjøpe deg en vanlig AAOne og spa opp 1000,- for batteri utenom (Jeg gjør iallefall det) Synes det er elendig batteritid på den pr idag!

Lenke til kommentar

OstenXX:

Ut fra linken din står det dette om skjemen:

"1. Fix AU panel brightness issue. brightness table change to 46%,47%,

48%,49%,50%,63%,72%,81%,90%,100%."

Virker veldig rart at de første 5 lys-nivåene er så nære hverandre. Fikset de flimringen ved rett og slett å gjøre skjemen lysere på de lavere innstillingene? Jeg har A110 uten harddisk, og jeg foretrekker heller å ha muligheten til lyssvak skjerm. Jeg har en ekstern USB harddisk da, og da har jeg også lagt merke til flimringen ved harddisk-aksess. Har bare tenkte at det er pga strøm-forbruket akkurat da, og det er egentlig ikke så veldig irriterende. Hittil.

Har du lagt merke til om den er lysere på de laveste innstillingene? Tror jeg lar være å oppdatere BIOS'en inntil videre.

Lenke til kommentar
OstenXX:

Ut fra linken din står det dette om skjemen:

"1. Fix AU panel brightness issue. brightness table change to 46%,47%,

48%,49%,50%,63%,72%,81%,90%,100%."

Virker veldig rart at de første 5 lys-nivåene er så nære hverandre. Fikset de flimringen ved rett og slett å gjøre skjemen lysere på de lavere innstillingene? Jeg har A110 uten harddisk, og jeg foretrekker heller å ha muligheten til lyssvak skjerm. Jeg har en ekstern USB harddisk da, og da har jeg også lagt merke til flimringen ved harddisk-aksess. Har bare tenkte at det er pga strøm-forbruket akkurat da, og det er egentlig ikke så veldig irriterende. Hittil.

Har du lagt merke til om den er lysere på de laveste innstillingene? Tror jeg lar være å oppdatere BIOS'en inntil videre.

Heisann.

Det er riktig at Acer har fjernet de nederste lysstyrkenivåene på den nye biosen. Jeg kan bare stille skjermen ned til minimum 46 % nå, som er et nivå hvor jeg ikke ser noen form for flimring. Dette er en temmelig lettvint løsning fra Acers side, ettersom det tyder på dårlig kvalitet på skjermen (evt. kretsene) i maskinen i utgangspunktet.

Men for min del var flimringsproblemet så uttalt at jeg heller ønsker å ha snevrere justeringsnivå på lysstyrken, enn det motsatte.

Wlanet ser også ut til å være fikset, og det er jo kanskje den største grunnen for å oppdatere (dersom man har opplevd at wlanet har koblet seg ut i ny og ne).

Sett bort fra dette, er det lite grunn til å oppdatere.

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Takker for svar. Ja det var en temmelig lettvint løsning fra Acer, men andre muligheter i software har de vel ikke. Annet enn å ikke fikse lysstyrke-settingene, og heller anbefale å stille skjermen sterkere..

Er det noen særlig merkbar forskjell på de 5 nederste inntillingene nå? 46%,47%,48%,49% og 50% liksom...

Har ikke brukt wlan så mye, men det lille jeg har testet har det fungert veldig greit.

Lenke til kommentar

Et par spørsmål angående denne fantastiske maskinen :love::p

1. Bråker vifta mye?

2a. Hvor lang batterilevetid er det på den hvis man surfer, msn, ser på bilder osv?

2b. Hvor lang batterilevetid er det på den hvis man spiller av film/musikk?

3. Er det låsemekanisme på skjermen når man lukker den? Eller er det bare å dra opp og ned

slik som på Asus Eee?

Tusen takk ;)

Endret av aXXo
Lenke til kommentar

Acer har nå skiftet viften i Aspire One så de nyeste Aspire One skal ikke ha problemer med viftestøy som noen av de modellene vi har sett til nå har. Tror det var snakk om at det var noen småpartikler som løsnet inni vifta som gjorde at den enten bråket fra dag en eller begynnte å bråke etterhvert.

Endret av n00ky
Lenke til kommentar
Er det noen med 110 som har hatt mer hell med WPA enterprise nett (typ UiO)? Jeg fulgte guiden på aspireoneuser forumet, og det gikk, men da kommer jeg ikke lenger inn på vanlige WEP-nett, som hjemme!

Jeg klarte aldri å finne noen god guide for å gjøre det, og prøvde i alt for mange timer uten hell. Endte opp med at jeg installerte Ubuntu, og da fungerte det supert ;)

Lenke til kommentar

På baksiden av det velkomstarket (Welcome!) som ligger i maskinen (mellom skjerm/tastatur) når du åpner den første gang står det nå følgende, sitat:

"Acer har utarbeidet en liste over 3G USB-dongler som er kompatible med din Aspire one. Se www.acer.com for å sikre at din 3G-dongle er oppført på listen. 3G tilkoblingsstyring, tilgjengelig fra www.acer.com, vil hjelpe deg med å utnytte alle fordelene ved 3G-tilkobling."

Ikke finner jeg denne listen eller programvaren på www.acer.com. Noen andre som har hatt hellet med seg/bedre syn enn meg?

Nå fungerer jo Option iCON225 USB/Telenor Mobilt Bredbånd på min A110 med Linpus uten denne "3G Connection Manager" men det kunne jo vært interessant å funnet den.

Lenke til kommentar
Wlanet ser også ut til å være fikset, og det er jo kanskje den største grunnen for å oppdatere (dersom man har opplevd at wlanet har koblet seg ut i ny og ne).

*slår hodet i veggen*

Min er fortsatt på rep. for WLAN-feilen, hadde jeg bare venta litt til... >.<

Lenke til kommentar
Takker for svar. Ja det var en temmelig lettvint løsning fra Acer, men andre muligheter i software har de vel ikke. Annet enn å ikke fikse lysstyrke-settingene, og heller anbefale å stille skjermen sterkere..

Er det noen særlig merkbar forskjell på de 5 nederste inntillingene nå? 46%,47%,48%,49% og 50% liksom...

Har ikke brukt wlan så mye, men det lille jeg har testet har det fungert veldig greit.

Det er så og si ingen forskjell i lysstyrken på de 5 nederste nivåene. Man kan merke litt forskjell, men ubetydelig. Etter de laveste 5 nivåene øker lysstyrken merkbart. Alt i alt er det en grei forskjell mellom laveste og høyeste lysstyrke.

Forøvrig er det slik at det eksisterer et lass av bioser fra v.0.3114 og opp til v.0.3304 (som er siste versjon). Ergo kan dere jo se om det eksisterer en mellomversjon som ikke fikser lysstyrke, så sant dere ikke liker tanken på snevrere lysstille.

*slår hodet i veggen*

Min er fortsatt på rep. for WLAN-feilen, hadde jeg bare venta litt til... >.<

Får satse på at du får ny maskin da. Kanskje du får en modell med ny vifte... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...