Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Hei igjen! :)

 

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp Egya, men jeg forstår ærlig talt ikke mye... ;)

Jeg trykker på linken, men det kommer bare opp en side full av merkelige tegn. Hva skal jeg med det? Kopiere alt til et dokument eller noe? Og det du skriver om å være i riktig katalog - jeg har jo ikke nett på One så jeg får jo heller ikke lasta ned noe fra nettet, så jeg må ta det via minnebrikke i såfall... Hjelp... :( Skjønner ikke en dritt! Føler meg ordentlig dum... :p

 

Takk for hjelp!

 

Høyreklikk på linken under og velg "Lagre lenke som", eller tilsvarende hvis du har engelsk språk.

http://home.no.net/egya/wpa_supplicant

I vinduet "Nedlastinger/Downloads" høyreklikker du på fila "wpa_supplicant".

I menyen som kommer fram velger du "Åpne mappen med filen" eller tilsvarende engelsk.

Da åpnes et filbehandlervindu. I dette vinduet velger du menyen "File/Fil" øverst til venstre. Der velger du "Open terminal"/"Åpne terminal".

I terminalen skriver du disse kommandoene etter hverandre:

 

sudo chown root wpa_supplicant <enter>

sudo chmod 755 wpa_supplicant <enter>

sudo mv wpa_supplicant /usr/sbin <enter>

 

Så må du restarte maskinen. Hvis det eneste du har gjort er å slette wpa_supplicant, skulle dette gjøre at trådløst oppsettet blir slik det var da du kjøpte maskinen.

Lykke til!

Endret av egya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen! :)

 

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp Egya, men jeg forstår ærlig talt ikke mye... ;)

Jeg trykker på linken, men det kommer bare opp en side full av merkelige tegn. Hva skal jeg med det? Kopiere alt til et dokument eller noe? Og det du skriver om å være i riktig katalog - jeg har jo ikke nett på One så jeg får jo heller ikke lasta ned noe fra nettet, så jeg må ta det via minnebrikke i såfall... Hjelp... :( Skjønner ikke en dritt! Føler meg ordentlig dum... :p

 

Takk for hjelp!

 

Høyreklikk på linken under og velg "Lagre lenke som", eller tilsvarende hvis du har engelsk språk.

http://home.no.net/egya/wpa_supplicant

I vinduet "Nedlastinger/Downloads" høyreklikker du på fila "wpa_supplicant".

I menyen som kommer fram velger du "Åpne mappen med filen" eller tilsvarende engelsk.

Da åpnes et filbehandlervindu. I dette vinduet velger du menyen "File/Fil" øverst til venstre. Der velger du "Open terminal"/"Åpne terminal".

I terminalen skriver du disse kommandoene etter hverandre:

 

sudo chown root wpa_supplicant <enter>

sudo chmod 755 wpa_supplicant <enter>

sudo mv wpa_supplicant /usr/sbin <enter>

 

Så må du restarte maskinen. Hvis det eneste du har gjort er å slette wpa_supplicant, skulle dette gjøre at trådløst oppsettet blir slik det var da du kjøpte maskinen.

Lykke til!

 

Jess! :)

Fikk det til! Takker og bukker til Egya som stadig hjelper "dummies" i nød! Jeg bøyer meg i cyberstøvet! ;)

Nå har jeg hvertfall nett hjemme, så nå gjenstår det bare å snakke med ingeniørene på skolen for å få til Eduroam som brukes på skolen! :)

 

Takker igjen, og ha en knakanes god dag!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min one på fredag kveld. Henta den på postkontoret i dag... det er ikke så verst! Har delte meninger hittil egentlig... må vende meg til at dette er en lomme-pc, og ikke en fullverdig pc.

Ble positivt overrasket over fargen! Den er langtifra så sterkt blå som på bilder. Mørk komfortabel farge, med litt glitter i. Tastaturet er lite selvfølgelig, og "pusse ut"-knappen er litt langt ute til høyre, men det er vel bare en tilvenningssak : p Hører den ikke med mindre det er helt stille i rommet, og den blir ikke veldig varm av å ligge på fanget. stilig!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om flere opplever støyete vifte?

 

Fikk min aspire one i går og jeg var svært fornøyd de første timene, da jeg ikke opplevde noe støy da. Men nå syns jeg det bråker mer enn hva jeg synes er overkommelig.. CPU usage ligger på 4-8% og jeg kjører kun firefox.

 

Har også oppdaget noe som er litt irriterende; om jeg stiller ned lysstyrken på skjermen, så flimrer bildet litt hver gang harddisken "tikker".. er dette normalt?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om flere opplever støyete vifte?

 

Fikk min aspire one i går og jeg var svært fornøyd de første timene, da jeg ikke opplevde noe støy da. Men nå syns jeg det bråker mer enn hva jeg synes er overkommelig.. CPU usage ligger på 4-8% og jeg kjører kun firefox.

 

Har også oppdaget noe som er litt irriterende; om jeg stiller ned lysstyrken på skjermen, så flimrer bildet litt hver gang harddisken "tikker".. er dette normalt?

 

Opplever litt støyete vifte, ja, men høres bare dersom det er helt stille rundt.

 

Har samme problemet med skjermen, men tror dette er normalt. Blir bedre her hvis jeg kjører ett hakk opp med lysstryrken :)

Lenke til kommentar
Opplever litt støyete vifte, ja, men høres bare dersom det er helt stille rundt.

 

Har samme problemet med skjermen, men tror dette er normalt. Blir bedre her hvis jeg kjører ett hakk opp med lysstryrken :)

 

Okei :-) får vel bare venne meg til vifta da.

 

Om du ikke bruker AA1 fan control, bør du laste den ned. Da stiller du inn hvilken temperatur vifta skal begynne å snurre på, og med rundt 65 som on-parameter, er det skjelden vifta går med mindre du kjører "tunge" programmer eller ligger dataen sånn at det blir dårlig lufting rundt og under den.

Lenke til kommentar
Hvor trygt er det å sette temperaturen til 65 grader? lastet ned dette programmet men er redd for å ødelegge cpuen.

 

Samme lurer jeg på. Er det trygt? Det er vel en grunn for at det ikke er sånn som default?

 

Jeg har denne om det skulle ha noe å si:

Aspire One A150/8.9"" 1024x600/Intel Atom N270/1024MB/120GBHD/3 Cell/WLANKamera/XP Home - Blue

Endret av sitronape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...