egya Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hei igjen! Jeg er veldig takknemlig for all hjelp Egya, men jeg forstår ærlig talt ikke mye... Jeg trykker på linken, men det kommer bare opp en side full av merkelige tegn. Hva skal jeg med det? Kopiere alt til et dokument eller noe? Og det du skriver om å være i riktig katalog - jeg har jo ikke nett på One så jeg får jo heller ikke lasta ned noe fra nettet, så jeg må ta det via minnebrikke i såfall... Hjelp... Skjønner ikke en dritt! Føler meg ordentlig dum... Takk for hjelp! Høyreklikk på linken under og velg "Lagre lenke som", eller tilsvarende hvis du har engelsk språk. http://home.no.net/egya/wpa_supplicant I vinduet "Nedlastinger/Downloads" høyreklikker du på fila "wpa_supplicant". I menyen som kommer fram velger du "Åpne mappen med filen" eller tilsvarende engelsk. Da åpnes et filbehandlervindu. I dette vinduet velger du menyen "File/Fil" øverst til venstre. Der velger du "Open terminal"/"Åpne terminal". I terminalen skriver du disse kommandoene etter hverandre: sudo chown root wpa_supplicant <enter> sudo chmod 755 wpa_supplicant <enter> sudo mv wpa_supplicant /usr/sbin <enter> Så må du restarte maskinen. Hvis det eneste du har gjort er å slette wpa_supplicant, skulle dette gjøre at trådløst oppsettet blir slik det var da du kjøpte maskinen. Lykke til! Endret 16. september 2008 av egya Lenke til kommentar
svestor Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hei igjen! Jeg er veldig takknemlig for all hjelp Egya, men jeg forstår ærlig talt ikke mye... Jeg trykker på linken, men det kommer bare opp en side full av merkelige tegn. Hva skal jeg med det? Kopiere alt til et dokument eller noe? Og det du skriver om å være i riktig katalog - jeg har jo ikke nett på One så jeg får jo heller ikke lasta ned noe fra nettet, så jeg må ta det via minnebrikke i såfall... Hjelp... Skjønner ikke en dritt! Føler meg ordentlig dum... Takk for hjelp! Høyreklikk på linken under og velg "Lagre lenke som", eller tilsvarende hvis du har engelsk språk. http://home.no.net/egya/wpa_supplicant I vinduet "Nedlastinger/Downloads" høyreklikker du på fila "wpa_supplicant". I menyen som kommer fram velger du "Åpne mappen med filen" eller tilsvarende engelsk. Da åpnes et filbehandlervindu. I dette vinduet velger du menyen "File/Fil" øverst til venstre. Der velger du "Open terminal"/"Åpne terminal". I terminalen skriver du disse kommandoene etter hverandre: sudo chown root wpa_supplicant <enter> sudo chmod 755 wpa_supplicant <enter> sudo mv wpa_supplicant /usr/sbin <enter> Så må du restarte maskinen. Hvis det eneste du har gjort er å slette wpa_supplicant, skulle dette gjøre at trådløst oppsettet blir slik det var da du kjøpte maskinen. Lykke til! Jess! Fikk det til! Takker og bukker til Egya som stadig hjelper "dummies" i nød! Jeg bøyer meg i cyberstøvet! Nå har jeg hvertfall nett hjemme, så nå gjenstår det bare å snakke med ingeniørene på skolen for å få til Eduroam som brukes på skolen! Takker igjen, og ha en knakanes god dag! Lenke til kommentar
pwned Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg bestilte min one på fredag kveld. Henta den på postkontoret i dag... det er ikke så verst! Har delte meninger hittil egentlig... må vende meg til at dette er en lomme-pc, og ikke en fullverdig pc. Ble positivt overrasket over fargen! Den er langtifra så sterkt blå som på bilder. Mørk komfortabel farge, med litt glitter i. Tastaturet er lite selvfølgelig, og "pusse ut"-knappen er litt langt ute til høyre, men det er vel bare en tilvenningssak : p Hører den ikke med mindre det er helt stille i rommet, og den blir ikke veldig varm av å ligge på fanget. stilig! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Noen som foresten har noen gode bilder av de forskjellige fargene? Eller hvertfall den hvite? Så den blå på spaceworld og syntes den så helt ok ut. Men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 pwned: Den "pusse-ut"-knappen har jeg aldri hørt om før Forklar Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har Aspire One A150 blåtann? Lenke til kommentar
sitronape Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg lurer på om flere opplever støyete vifte? Fikk min aspire one i går og jeg var svært fornøyd de første timene, da jeg ikke opplevde noe støy da. Men nå syns jeg det bråker mer enn hva jeg synes er overkommelig.. CPU usage ligger på 4-8% og jeg kjører kun firefox. Har også oppdaget noe som er litt irriterende; om jeg stiller ned lysstyrken på skjermen, så flimrer bildet litt hver gang harddisken "tikker".. er dette normalt? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Nope. Okai. Takk Bare hyggelig Dette minnekortet funker greit? Eller bør jeg velge et annet dyrere? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg lurer på om flere opplever støyete vifte? Fikk min aspire one i går og jeg var svært fornøyd de første timene, da jeg ikke opplevde noe støy da. Men nå syns jeg det bråker mer enn hva jeg synes er overkommelig.. CPU usage ligger på 4-8% og jeg kjører kun firefox. Har også oppdaget noe som er litt irriterende; om jeg stiller ned lysstyrken på skjermen, så flimrer bildet litt hver gang harddisken "tikker".. er dette normalt? Opplever litt støyete vifte, ja, men høres bare dersom det er helt stille rundt. Har samme problemet med skjermen, men tror dette er normalt. Blir bedre her hvis jeg kjører ett hakk opp med lysstryrken Lenke til kommentar
sitronape Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Opplever litt støyete vifte, ja, men høres bare dersom det er helt stille rundt. Har samme problemet med skjermen, men tror dette er normalt. Blir bedre her hvis jeg kjører ett hakk opp med lysstryrken Okei :-) får vel bare venne meg til vifta da. Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Opplever litt støyete vifte, ja, men høres bare dersom det er helt stille rundt. Har samme problemet med skjermen, men tror dette er normalt. Blir bedre her hvis jeg kjører ett hakk opp med lysstryrken Okei :-) får vel bare venne meg til vifta da. Om du ikke bruker AA1 fan control, bør du laste den ned. Da stiller du inn hvilken temperatur vifta skal begynne å snurre på, og med rundt 65 som on-parameter, er det skjelden vifta går med mindre du kjører "tunge" programmer eller ligger dataen sånn at det blir dårlig lufting rundt og under den. Lenke til kommentar
Pontiuspilotus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvor trygt er det å sette temperaturen til 65 grader? lastet ned dette programmet men er redd for å ødelegge cpuen. Lenke til kommentar
sitronape Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hvor trygt er det å sette temperaturen til 65 grader? lastet ned dette programmet men er redd for å ødelegge cpuen. Samme lurer jeg på. Er det trygt? Det er vel en grunn for at det ikke er sånn som default? Jeg har denne om det skulle ha noe å si: Aspire One A150/8.9"" 1024x600/Intel Atom N270/1024MB/120GBHD/3 Cell/WLANKamera/XP Home - Blue Endret 17. september 2008 av sitronape Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ifølge intel så er maks tempen på prosessoren 85grader så 65 burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Etter det jeg har lest tidligere i tråden så er 65 grader on (og jeg har 56 grader fan off) et veldig snilt oppsett. Kan sikkert dra det lengre uten at cpu'en tar skade, men for meg funker det veldig bra med de parametrene. Skjeldent vifta går da. Og som sagt, burde gå greit for cpu. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Nope. Okai. Takk Bare hyggelig Dette minnekortet funker greit? Eller bør jeg velge et annet dyrere? Er ikke klasse 6 bedre enn klasse 4? I så fall er dette billigere og bedre: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...4;c:101150;r:pg Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg vet ikke hvordan det er med de forskjellige klassene, men hadde trodd at jo lavere det er jo bedre er det. Men en ting jeg glemte å si i posten min er at det må selges på datakjeden. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Høyere klasse vil si raskere ytelse, altså bedre. Ellers bruker jeg kortet Alinor linket til, og det fungerer 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå