Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Det var jeg som ringte i går. Jeg prøver det du sa nå ostenXX, og hvis det fungerer så kan jeg vel bare si tusen takk! Rart at ingen på Acer visste det, selv om han jeg snakket med først i dag mente det skulle eksistere, han visste bare ikke hvor (han trodde det fulgte med et eget Acer-program som tok seg av det, eller at det lå i Power Options i Control Panel, men det gjorde det ikke).

 

Edit: PÅ første forsøk fungerte det, skal prøve et par ganger til før jeg trekker noen konklusjon her =)

Nei, nå slutta den å fungere igjen selv om Power Save er skrudd av. Det blir verksted >.<

 

Det var dumt...

 

Hittil har ikke maskinen mistet wlanet, men jeg har ikke prøvd den opp mot skolenettet- det er her problemene har oppstått før.

 

Forøvrig er jeg selv enig i at det er helt tragisk at verkstedet ikke klarte/tok seg tid til å gi meg "reperasjons"- beskrivelsen per telefon. Særlig ettersom det tar 1/2 min å gjennomføre den. Men du vet, i en normal situasjon ville de dratt inn 700 kr på den servicen der.

 

Edit: Er det slik at forhandleren av maskinen har 2 sjanser på å reparere varen før jeg kan kreve heving av kjøpet?

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det ikke nok å tro, man skal vite! Det er 2 forsøk. Her fra "Lov om forbrukerkjøp":

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Lenke til kommentar
Skulle så gjerne ønske det var en AA1 A150, men dessverre :( Den ble avbestilt siden den ikke kunne skaffes før langt inni oktober (hvite-versjonen).

 

Det er veske til AA1 + verdens minste bluetooth-adapter som jeg nå ikke har brukt for lenger, siden jeg ble nødt til å avbestille AA1-en :blush::tease:

 

Treger ikke på valget mitt med og ta Linux versjonen.

 

Er så lei windows, og den er ganske så kjapp og maskinen i Linux.

 

Mitt bruk er msn,web,musikk,foto og det duger den helt flott til.

 

Har satt i et 16gb minnebrikke så er 24gb lagringsplass, noe som holder for min del.

 

 

Kjipt da det er så lang ventetid på di hvite med hardisk.

Lenke til kommentar

Ja, det er det.

 

Jeg er avhengig av ganske stor harddiskkapasitet, så de små SSD-diskene er dessverre ikke et alternativ for meg :dontgetit:

 

Men gledet meg utrolig mye til å få AA1, før plutselig Amentio måtte ødelegge håpet mitt. Ble lovet en Wind nokså kjapt av PS, så gjenstår å se om jeg får den snart da :tease:

Lenke til kommentar
Hmm... Takk for raskt svar, men det ser ikke ut til at linken din funker... Det er bra du skriver hva jeg må gjøre, men kan du være noe mer detaljert? Kan som sagt veldig lite, og jeg har brukt Terminal minimalt, så her må det inn med sølvteskje! ;)

 

Nå har jeg sjekket linken og gjort slik at den funker. En måte å sikre at du jobber i den rette katalogen på er å høyreklikke på den nedlastede fila i nedlastingsvinduet. Der får du valget om å åpne katalogen med fila. Når du velger det, kommer filbehandlervinduet opp. Åpne menyen "File". Velg der å åpne en terminal. Da skriver du de kommandoene jeg beskrev tidligere. Alle må etterfølges av enter. Lykke til!

 

Hei igjen! :)

 

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp Egya, men jeg forstår ærlig talt ikke mye... ;)

Jeg trykker på linken, men det kommer bare opp en side full av merkelige tegn. Hva skal jeg med det? Kopiere alt til et dokument eller noe? Og det du skriver om å være i riktig katalog - jeg har jo ikke nett på One så jeg får jo heller ikke lasta ned noe fra nettet, så jeg må ta det via minnebrikke i såfall... Hjelp... :( Skjønner ikke en dritt! Føler meg ordentlig dum... :p

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Hvorfor er systemspråket nynorsk? Og hvordan forandrer jeg det? Helst en helt step-by-step guide siden dette er mitt første møte med linpus. På forhånd takk

 

Bump... :innocent:

 

Sitter her med min nye 110 og lurer på akkurat det samme, takknemlig for hjelp!

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg kan endre språk til engelsk ettersom det ikke ser ut som om bokmål er et alternativ? Med teskje helst....

Lenke til kommentar
Jasså, jasså! Nå ble jeg usikker igjen, haha.

 

Hvordan er det med batteri til denne? Blir det laget 6-cell/9-cell?

 

Vil da helst importerer siden disse sikkert kommer til å koste godt over 1000-lappen her til lands (om de i det hele tatt kommer).

 

Både mpx og komplett selger 6-cell til AA1 til rett under 900,- Forventet inn 19/9. Er det ikke slik du er ute etter, da?

Lenke til kommentar
Jasså, jasså! Nå ble jeg usikker igjen, haha.

 

Hvordan er det med batteri til denne? Blir det laget 6-cell/9-cell?

 

Vil da helst importerer siden disse sikkert kommer til å koste godt over 1000-lappen her til lands (om de i det hele tatt kommer).

 

Både mpx og komplett selger 6-cell til AA1 til rett under 900,- Forventet inn 19/9. Er det ikke slik du er ute etter, da?

Jo, det er jo forsåvidt det. Men synes 1000kr er litt drøyt for et 6-cellers batteri.

Kan jo få 9-cellers til MSI Wind fra statene for 800kr ca.

 

Hmm, skal ikke være lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...