Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prøvde Asus Eee på expert og fant fort ut at man kun kunne gjøre en oppgave om gangen.

Selv vil jeg nok spille musikk sammen med mange oppgaver++

Men emd linuxen der kunne man kun gjøre en oppgave som og spille musikk og slikt.

 

Jeg kan ikke fatte at det stemmer når det gjelder Xandros, og jeg kan bekrefte at det gjelder ihvertfall ikke Linpus. Der kan jeg skrive i Openoffice, samtidig som jeg surfer i Firefox, hører på musikk med MPlayer og chatter med aMSN. I MPlayer har jeg hatt 8 filmer oppe og gått samtidig, uten at de hakket.

Lenke til kommentar
Tror nok netshop roter litt med den modellen. For Lev.Produktnr stemmer ikke med noen av aspire one modellen. Heller ikke den som har 6 cell.

 

Tror du har rett i det ja. Komplett og PS har også den samme modellen. Eneste forskjellen ser ut til å være 40 gb større disk, for 400 kr ekstra. Høres ut som en veldig dårlig deal. 120 er nok i massevis til å kjøre XP og linux dual boot.

 

Er veldig klar for å kjøpe 120gb-versjonen, men blir forbannet hvis de begynner å selge en med 6 celler uka etterpå :hmm:

Lenke til kommentar

OpenOffice nærmer seg en oppgradering. Offisiell lansering er like om hjørnet. For de forventningsfulle er det fullt mulig å prøve godsakene, for en RC (realease candidate) ligger ute. Den store fordelen med den nye utgaven er, slik jeg ser det, at programpakken nå har støtte for Office 2007 filformater, som docx. Ellers er det mange små forandringer, bl.a. på utseendet.

Jeg har laget en guide og et skript for å installere OpenOffice 3.0 RC1 i Linpus. Jeg har lagt det ut på dette nettstedet.

Endret av egya
Lenke til kommentar
Tror nok netshop roter litt med den modellen. For Lev.Produktnr stemmer ikke med noen av aspire one modellen. Heller ikke den som har 6 cell.

 

Tror du har rett i det ja. Komplett og PS har også den samme modellen. Eneste forskjellen ser ut til å være 40 gb større disk, for 400 kr ekstra. Høres ut som en veldig dårlig deal. 120 er nok i massevis til å kjøre XP og linux dual boot.

 

Er veldig klar for å kjøpe 120gb-versjonen, men blir forbannet hvis de begynner å selge en med 6 celler uka etterpå :hmm:

 

Ser faktisk ut som det er 6-celler batteri på den Netshop modellen. Hvis du klikker på "utvidet info" kan du lese lenger nede at batteriet er 6 cellers. Jeg kjøpte A150 på onsdag og hadde jeg visst dette hadde jeg ventet. For det som trekker mest ned på denne maskinen er den lave batterilevetiden. F***!!!

 

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=109620

Endret av T-2000
Lenke til kommentar
prøvde Asus Eee på expert og fant fort ut at man kun kunne gjøre en oppgave om gangen.

Selv vil jeg nok spille musikk sammen med mange oppgaver++

Men emd linuxen der kunne man kun gjøre en oppgave som og spille musikk og slikt.

 

Jeg kan ikke fatte at det stemmer når det gjelder Xandros, og jeg kan bekrefte at det gjelder ihvertfall ikke Linpus. Der kan jeg skrive i Openoffice, samtidig som jeg surfer i Firefox, hører på musikk med MPlayer og chatter med aMSN. I MPlayer har jeg hatt 8 filmer oppe og gått samtidig, uten at de hakket.

Er disse verktøyene like windows sine program?

Mplayer lik windows media player og aMSN = windows messenger (med bilde)

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt spent på å se hvor det står? Det eneste jeg kan finne er:

 

 

Størrelse og vekt

249 (W) x 170 (D) x 29 (H) mm (9.8 x 6.7 x 1.14 inches) for SKUs with NAND flash module and 3-cell battery pack

249 (W) x 195 (D) x 36 (H) mm (9.8 x 6.7 x 1.42 inches) for SKUs with hard disk drive and 6-cell battery pack

995 g (2.19 lbs.) for SKUs with NAND flash module and 3-cell battery pack

1.26 kg (2.78 lbs.) for SKUs with hard disk drive and 6-cell battery pack

 

 

Og hvilken av de gjelder? Er jo både 3 cell og 6 cell.

 

En annen ting også er som jeg sa over at Lev.Produktnr som er på den pc'en er ikke eksisterende på acer sine sider.

Lenke til kommentar
Er disse verktøyene like windows sine program?

Mplayer lik windows media player og aMSN = windows messenger (med bilde)

Nei, de er like aMSN for windows og MPlayer for windows :-) MPlayer er en mediespiller for konsollet, men den kommer med et grafisk brukergrensesnitt.. Du kan velge å installere et penere grafisk grensesnitt som heter SMplayer, eller installere VLC, en annen mediespiller. aMSN er en god MSN klient med støtte for video og mye annet - og mulighet for lyd. Men 100% kopi av Windows sine produkter er det ikke.

Lenke til kommentar
Har hatt min acer A110 i en uke nå og har merket at høyremuseknapp er blitt veldig løs den kan dyttes ned uten at jeg hører klikket, flere som har merkeet noe av det samme ?

min har vært sånn siden jeg fikk den. bryr meg egentlig ikke da den klikker bare du trykker langt nok ned.

 

 

Sånn er også min også. Det er kun høyremusknappen som har det problemet.

 

 

takk for svar, da er det ikke noe problem at min også har det "problemet"

Lenke til kommentar
Er disse verktøyene like windows sine program?

Mplayer lik windows media player og aMSN = windows messenger (med bilde)

Nei, de er like aMSN for windows og MPlayer for windows :-) MPlayer er en mediespiller for konsollet, men den kommer med et grafisk brukergrensesnitt.. Du kan velge å installere et penere grafisk grensesnitt som heter SMplayer, eller installere VLC, en annen mediespiller. aMSN er en god MSN klient med støtte for video og mye annet - og mulighet for lyd. Men 100% kopi av Windows sine produkter er det ikke.

De ser utrolig like og greie ut.

Sikker like enkelt om ikke enklere.

Ut ifra det der så ser det ut som at linux kommer til og bli testet.

Lenke til kommentar
Det var jeg som ringte i går. Jeg prøver det du sa nå ostenXX, og hvis det fungerer så kan jeg vel bare si tusen takk! Rart at ingen på Acer visste det, selv om han jeg snakket med først i dag mente det skulle eksistere, han visste bare ikke hvor (han trodde det fulgte med et eget Acer-program som tok seg av det, eller at det lå i Power Options i Control Panel, men det gjorde det ikke).

 

Edit: PÅ første forsøk fungerte det, skal prøve et par ganger til før jeg trekker noen konklusjon her =)

Nei, nå slutta den å fungere igjen selv om Power Save er skrudd av. Det blir verksted >.<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...