Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ringte Acer i dag og fikk beskjed om å ta en full recovery, som jeg nå har gjort. Skal stressteste maskina nå og se om problemet oppstår igjen, for jeg er ganske overbevist om at dette er hardware-relatert... Men jeg kan ta feil.

 

Full recovery funket ikke for min del iallefall. I dag forsvant plutselig wlan-kortet igjen, og jeg så meg nødt til å levere laptopen på kjøpsstedet.

 

Jeg påpekte følgende:

 

- at wlankortet plutselig forsvinner ved batteridrift

- at skjermen flimrer ved laveste lysstyrke

 

Han påstod hardnakket at han aldri hadde hørt om flimrete skjermer på modellen.

 

Jeg er ganske fastbestemt på at jeg kommer til å kreve ny, så sant feilene ikke utbedres. Butikken har et Acer- sertifisert verksted, så det burde ikke være nødvendig å sende maskinen inn til alskens sentrale verksteder.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med Telenor Mobilt Bredbånd på A110/Linpus, fungerer det greit eller er det mange som har problemer der? Må man innstallere noe spesielt for å få det til å fungere eller er det bare å plugge i USB-modemet?

 

Er det bare jeg her i denne tråden som bruker A110/Linpus og Telenor Mobilt Bredbånd?

Hadde igrunnen håpet at noen andre kunne gi noen ord med i laget.

Men hos meg fungerer det greit, og stabilt. Det har det gjort siden en Live Update ca 21/22 aug. Hos meg, jeg har deaktivert SIM kode, er det bare å plugge inn USB-modemet.

Lenke til kommentar

Må si jeg elsker denne maskinen. Har en A110 hvor jeg har lagt inn fluxbox, ingen HW oppgraderinger enda, og kan spille Diablo 2 gjennom wine uten problemer mens x-chat står på med 7 faner, thunderbird laster konstant ned og firefox står oppe med 3 faner. Da jeg får inn 1GB ram til regner jeg med den også kjører i max oppløsning. Nå er det jo ikke akkurat noe sykt at en maskin skal klare Diablo 2 mens programmer kjører i bakgrunnen, men ble litt imponert over at denne lille tassen klarte det uten ekstra ram.

Lenke til kommentar

Hei!

Har en A150 med XP men ønsker i tillegg å ha linpus på maskina. Jeg skal først partisjonere disken 70 GB på windows-partisjonen og resten på linpus-partisjonen... Men hvordan får jeg innstallert dette uten CD-rom? Har en 4GB minnepenn og en ekstern hardisk på 160 GB, men alltid boota opp fra CD så er helt clueless.. Noen vennlige sjeler som kan hjelpe en stakkar? :)

Lenke til kommentar
Er så glad for at jeg ikke har no trøbbel med nettverkskort, ikke skjønner jeg hva feilen heller er?

Min fungerer glimrende etter 2 ukers bruk. Angrer ikke på kjøpet, fungerer absolutt glimrende.

Feilen er enkelt og greit at det trådløse nettverkskortet slutter å virke når batteriet begynner å få lavt nivå. Jeg angrer heller ikke på kjøpet, det er en flott maskin, men det er veldig irriterende å sitte på forelesning og plutselig miste kontakt med nettverkstasjonene på intranettet.

Lenke til kommentar
Hei!

Har en A150 med XP men ønsker i tillegg å ha linpus på maskina. Jeg skal først partisjonere disken 70 GB på windows-partisjonen og resten på linpus-partisjonen... Men hvordan får jeg innstallert dette uten CD-rom? Har en 4GB minnepenn og en ekstern hardisk på 160 GB, men alltid boota opp fra CD så er helt clueless.. Noen vennlige sjeler som kan hjelpe en stakkar? :)

 

Man kan boote fra Linpus CD-en på en annen maskin. Torrent for CD-en er på denne sida:

http://isohunt.com/torrent_details/4956881...pus?tab=summary

Når man booter får man en meny med tre valg, bl.a. "Create Recovery USB". Har ikke gjort det selv, men hadde prøvd derfra hvis jeg trengte det.

Lenke til kommentar
Boote fra annen maskin? How?

 

Man setter CD-en i en maskin som har CD eller DVD spiller. Så starter man maskinen. Noen maskiner starter da automatisk fra CD plata, på min må jeg trykke F11 mens bios kjører for å velge hvilket medium jeg vil starte maskinen fra. Normalt sier maskinen ei kort stund fra om hva du må trykke for å velge, eller hva du må trykke for å gå inn i bios for å velge CD som førstevalg når maskinen skal starte.

Når maskinen starter fra CD-plata får man opp den menyen jeg snakket om. Man setter så inn USB minnepinnen og velger "Create recovery USB". Så følger man instruksene. Når man har laget gjenopprettings-USB-en, stikker man den inn i AA1, skrur på maskinen og trykker F12. Da kan man velge å boote fra denne. Men først må du nok lage en ny partisjon på harddisken. Det kan du gjøre fra Windows. Velg å installere Linpus på den nye partisjonen.

Men jeg har ikke gjort dette, og jeg ser at det kommer til å bli et problem med at oppstartslasteren til Linpus kommer til å overskrive Windows sin. Kanskje det er andre som kan hjelpe videre med dette ?

Lenke til kommentar

Støtter ikke maskinen EIST?

jeg sliter med att batteriet tømmes på ca 1,5timer...

ved bruk av msn/firefox/musikk/video...

 

jeg ser intel atom n270 (som er i maskina) skal støtte EIST...

men cpun klokker seg ikke ned ved å stå i ro heller (strøminstillingen er satt til bærbar)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...