belenix Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) A110 Linpus Linux Det har nå kommet en stor oppdatering i Live Update. Ha tålmodighet og god tid. Tok vel ca 17 min totalt her jeg sitter nå. Kjenner ikke helt båndbredden her. Krever omstart. Endret 9. september 2008 av belenix Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva gjør oppdateringen da? Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 For de som er interessert i spill, så har jeg testet:- Max Payne 1 og 2 - Fungerer uten hakking på 640x480, som ikke er gale. - Halo 1 - Hakker i SP, men ikke MP. på 800x600 - CounterStrike - Funker glimrende på OpenGL - Half Life 1 - Funker glimrende, null lag Så i bunn og grunn er maskinen ypperlig til å spille de fleste spill, ikke på høyeste oppløsning med alt på HIGH, men det er vel gameplay som teller Noen som vet om grafikkortet tar opp minne fra ram-brikkene? For 8mb dedikert grafikkminne er vel i minste laget for å kunne spille bl.a Max payne 2? A110 eller A150? A150 selfølgelig, beklager. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva gjør oppdateringen da? Hva som oppdateres ser du når du går inn på Live Update. Burde være unødvendig å ramse opp alt her. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Er det noen med Telenor Mobilt Bredbånd, og A110/Linpus Linux, som ikke tidligere fikk "Connect" som har testet nå etter dagens Live Oppdatering? Hos meg har det jo fungert siden 24. aug. En, to?, av dagens oppdateringer gjalt Network. Jeg får nå denne meldingen etter "Connect": You are now connected to the 3.5G network". Tidligere sto det vel bare "GSM network". Og når jeg nå holder muspekeren på 3G ikonet står det: "3.5G Network signal strengt is Medium". Har vel bare opplevd at det sto 3G tidligere. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 er det bare meg amsn den nyeste versjonen ikke fungerer for ? den står bare og reconnecter til serveren hele tiden :S Lenke til kommentar
svestor Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 HJEEELP!! Har starta på høyskolen i Oslo, og der har de Eduroam-nett. Acer One er ikke kompatibelt med det, så jeg prøvde å følge en guide på nettet: Konfigurasjon av eduroam på Asus Eee 900 Det er jo en guide for Eee, men jeg tenkte det funka fordi den jo har samma OS... MEN jeg kom ikke lenger enn at jeg sletta wpa_supplicanten, så nå finner ikke PC'n nett noen steder, heller ikke hjemme!!! Som dere kanskje skjønner, er jeg ikke så god på detta.. Hva må jeg gjøre for å få tilbake nettilgangen? På IT-avdelinga på skolen blei jeg anbefalt å laste ned Ubuntu, men det skal ikke mange søkene til på nettet før du leser om store mangler... Har andre gode erfaringer med Ubuntu på One? Har hørt at det er store problemer med trådløst nett, web-cam og mic, i tillegg til at det ikke kan brukes minnepenn eller ekstern harddisk... Da blir liksom mye av poenget med en ultraportabel borte... Håper på raske svar! Lenke til kommentar
egya Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Svestor: Jeg har ihvertfall orginal wpa_supplicant til deg. Den kan du laste den ned fra her: http://home.no.net/egya/wpa_supplicant Den skal, altså, kopieres til /usr/sbin katalogen. Men først bør du forsikre deg om at root fremdeles eier filen etter reisen. sudo chown root wpa_supplicant Og at den fremdeles har de rette rettighetene: sudo chmod 755 wpa_supplicant Og så flytte den: sudo mv wpa_supplicant /usr/sbin Det er irriterende når slikt skjer, men det er slik ihvertfall jeg har lært litt om Linux. Lykke til! Når det gjelder Ubuntu, er det mange som har gode erfaringer med å installere det på AA1. Ubuntu er nok litt tregere enn Linpus (som med Windows!), og batteritiden blir nok litt kortere (som med Windows!), men de fleste tingene fungerer, eller kan fikses. Bare følg de "offisielle" installasjonsveiledningene. Endret 9. september 2008 av egya Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 hei, jeg sitter å skal bestille meg en slik en nå... men har noen spørsmål før jeg legger inn ordre... først og fremst... noen som har gode erfaringer med andre linux versjoner (ubuntu/kubuntu/mint/pclinuxos/freespire etc?) Jeg vet kubuntu har en fantastisk styring av cpu hastigheten for bærbare maskiner... fins det slike muligheter i gnome baserte oser også? sliter med å finne det i f.eks ubuntu... Jeg har en del 720p videoklipp (mkv filer) disse er noe systemkrevende for slike maskiner, og lurer på hvordan jeg får disse ned i vanlig størelse... ca 45min er litt over 1gb, som jeg kunne trengt å fått ned til 350mb... hvordan er støtten for netcoms trådløse bredbånd i f.eks ubuntu? Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 VikinGz: Jeg hadde ubuntu heron på min, gikk ganske tregt. Men tror jeg tok for lite vekselminne på installer, det så iallfall knakande fint ut! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 hei, jeg sitter å skal bestille meg en slik en nå...men har noen spørsmål før jeg legger inn ordre... først og fremst... noen som har gode erfaringer med andre linux versjoner (ubuntu/kubuntu/mint/pclinuxos/freespire etc?) Jeg vet kubuntu har en fantastisk styring av cpu hastigheten for bærbare maskiner... fins det slike muligheter i gnome baserte oser også? sliter med å finne det i f.eks ubuntu... Jeg har en del 720p videoklipp (mkv filer) disse er noe systemkrevende for slike maskiner, og lurer på hvordan jeg får disse ned i vanlig størelse... ca 45min er litt over 1gb, som jeg kunne trengt å fått ned til 350mb... hvordan er støtten for netcoms trådløse bredbånd i f.eks ubuntu? Kjører selv arch på min og er veldig fornøyd. Eneste er at jeg savner 1GB med ram i pc'en, som jeg skal legge til da jeg får tid og rambrikker. Eneste treghet jeg merker er egentlig rett etter jeg har startet X11. Batteritiden er dessuten bedre enn med Linpus og den er raskere. Når det er sagt er jo Arch en ganske minimal distro, som ikke blir mye større av at jeg kjører den geniale WMen fluxbox. Lenke til kommentar
svestor Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Svestor:Jeg har ihvertfall orginal wpa_supplicant til deg. Den kan du laste den ned fra her: http://home.no.net/egya/wpa_supplicant Den skal, altså, kopieres til /usr/sbin katalogen. Men først bør du forsikre deg om at root fremdeles eier filen etter reisen. sudo chown root wpa_supplicant Og at den fremdeles har de rette rettighetene: sudo chmod 755 wpa_supplicant Og så flytte den: sudo mv wpa_supplicant /usr/sbin Det er irriterende når slikt skjer, men det er slik ihvertfall jeg har lært litt om Linux. Lykke til! Når det gjelder Ubuntu, er det mange som har gode erfaringer med å installere det på AA1. Ubuntu er nok litt tregere enn Linpus (som med Windows!), og batteritiden blir nok litt kortere (som med Windows!), men de fleste tingene fungerer, eller kan fikses. Bare følg de "offisielle" installasjonsveiledningene. Hmm... Takk for raskt svar, men det ser ikke ut til at linken din funker... Det er bra du skriver hva jeg må gjøre, men kan du være noe mer detaljert? Kan som sagt veldig lite, og jeg har brukt Terminal minimalt, så her må det inn med sølvteskje! Er veldig takknemlig for all hjelp! Hadde det ikke vært for diverse forum (dette hovedsaklig) kunne jeg like greit ha kasta PC'n på dynga... Ha en bra dag! Lenke til kommentar
egya Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Hmm... Takk for raskt svar, men det ser ikke ut til at linken din funker... Det er bra du skriver hva jeg må gjøre, men kan du være noe mer detaljert? Kan som sagt veldig lite, og jeg har brukt Terminal minimalt, så her må det inn med sølvteskje! Nå har jeg sjekket linken og gjort slik at den funker. En måte å sikre at du jobber i den rette katalogen på er å høyreklikke på den nedlastede fila i nedlastingsvinduet. Der får du valget om å åpne katalogen med fila. Når du velger det, kommer filbehandlervinduet opp. Åpne menyen "File". Velg der å åpne en terminal. Da skriver du de kommandoene jeg beskrev tidligere. Alle må etterfølges av enter. Lykke til! Endret 10. september 2008 av egya Lenke til kommentar
egya Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) NevroMance: Kjører du med vanlig kjerne, eller med en av de spesial-kompilerte kjernene som er laget for AA1? PS! Jeg kommer snart etter. Har brukt Arch i flere år på flere maskiner. Endret 10. september 2008 av egya Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kjører med standard kjerne, noe som funker fett. Eneste er at jeg måtte laste ned en annen driver til trådløskortet enn standard arch driveren, men den er linket til i wikien. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 noen som har erfaring med netcoms mobile bredbånd? (usb modemet på acer aspire one?) altså enten i ubuntu/kubuntu eller kanskje arch? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Heisann folkens! I dag oppstod det et merkelig problem med laptopens wlan tilkoblet skolens nettverk(eduroam); Plutselig forsvant kortet fra enhetsbehandling og det var ikke mulig å komme på nett. Forsøkte å restarte, gjenopprette til fabrikkstandard og søke etter nye enheter i enhetsbehandling. Dette uten hell. Jeg gikk deretter til itavdelingen på skolen og fikk hjelp der. De skrudde av maskinen/startet på nytt og koblet den til strømnettet. Da dukket kortet opp igjen. Er dette et vanlig fenomen? Noen som har opplevd lignende med windowsversjonen? Mvh. Øystein Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kan virke som om XP (regner med det er det du bruker) kobler ut wlan-kortet når den har for lite batteri. Burde stå under noe strømmstyring. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kan virke som om XP (regner med det er det du bruker) kobler ut wlan-kortet når den har for lite batteri. Burde stå under noe strømmstyring. Finner ikke noe under strømstyring som tilsier at problemet skulle oppstå. Men med driveroppdateringen fra windows update fungerer kortet stabilt som et fjell. Så det kan vel kanskje være utdatert driver... Lenke til kommentar
egya Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kjører med standard kjerne, noe som funker fett. Eneste er at jeg måtte laste ned en annen driver til trådløskortet enn standard arch driveren, men den er linket til i wikien. Må si jeg er overrasket over at du får bedre batteritid med Arch. Jeg har til nå tenkt at Linpus var bedre tilpasset strømsparingsmulighetene som ligger i hardware. Jeg er godt førnøyd med Linpus, men i forhold til Arch savner jeg friheten til å forme maskinen slik jeg vil ha den. Fikk forresten nettopp 1gb ram som venter på installasjon :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå