Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til du som lurte på spill, det mest krevende jeg har testet enn så lenge er Trackmania Nations. Rettelse, Trackmania Nations Forever, men den kan du bare glemme. Den gamle TNM går såvidt, men det virker ikke som om det er noen som spiller den gamle versjonen online lenger? Den kan nok hakke litt den også, på store brett/baner i hvertfall, men på litt mindre går det. Jeg har ca 20 FPS på en eller annen setting (ikke den beste). Jeg har ikke spillt CS i særlig grad, men antar at den skal gå bra (det er ikke helt nytt det spillet?)

Rart. Jeg klarer å spille Trackmania Nations ganske bra (20-25 fps) på en PC som knapt nok klarer Midtown Madness 2.

Aspire One burde derfor klare Nations Forever med lav grafikk på minst 30 fps.

Lenke til kommentar
Herrejesus!

Bestilte A150-versjonen på fredag (da var det 300 på lager). Men fikk mail fra Amentio i dag hvor de skrev at dette var en feil fra leverandør, og at de faktisk ikke har denne på lager!! Blir så forbanna.

Jeg var også på nippet til å bestille på Amentio, men pga av leveringstidene deres så bestilte jeg fra Deal heller. Her sto det 100+ på fjernlager. Ble litt skeptisk på om de hadde tilgang på dem, siden ikke en eneste foretning har dem på lager.

Og i dag forandret bestillingen min seg fra. "Ikke på lager, bestillt" til "Til Pakking" så da satser jeg på å ha den i hende om ett par dager. bestillte forøverig den 4 sept.

[EDIT]Vel hjemme fra jobb så er ordren blitt merket."Varen er sendt" :) [EDIT]

Endret av Pontiuspilotus
Lenke til kommentar
n00ky:

Har du noe greie på om man kan få kjøpt en intern harddisk til A110-modellen, og evt pris? Bare lurer, da jeg angrer en liten smule på min utålmodighet og gikk for A110, selv om jeg må si jeg er fornøyd med den (Bare litt kjedelig å dra med en ekstern hele tiden).

Nei, det er ikke meg bekjent at man kan kjøpe på en original harddisk for å montere, men man kan finne seg en 1.8" PATA-disk med riktig tilkobling for å få det til selv.

tnkgrl har gjort dette med sin Aspire One så du kan lese her: Tnkgrl

Lenke til kommentar

Ser jo at det vil være en vanskelig oppgave å bytte ut ram delen som er loddet fast i mainboard da det burde være mer enn de 4 enhetene. er jo en del andre komponenter som har en liten innvirkning på hvordan alt virker. Så da blir det nok bare å bytte ut den 512 brikka med en 1024.

Er det bare vanlig Sata 2.5" 9.5mm disk som sitter i A150? Tenker litt på det å oppgradere plassen.

Lenke til kommentar

For de som er interessert i spill, så har jeg testet:

- Max Payne 1 og 2 - Fungerer uten hakking på 640x480, som ikke er gale.

- Halo 1 - Hakker i SP, men ikke MP. på 800x600

- CounterStrike - Funker glimrende på OpenGL

- Half Life 1 - Funker glimrende, null lag

Så i bunn og grunn er maskinen ypperlig til å spille de fleste spill, ikke på høyeste oppløsning med alt på HIGH, men det er vel gameplay som teller :)

Noen som vet om grafikkortet tar opp minne fra ram-brikkene? For 8mb dedikert grafikkminne er vel i minste laget for å kunne spille bl.a Max payne 2?

Lenke til kommentar
Ser jo at det vil være en vanskelig oppgave å bytte ut ram delen som er loddet fast i mainboard da det burde være mer enn de 4 enhetene. er jo en del andre komponenter som har en liten innvirkning på hvordan alt virker. Så da blir det nok bare å bytte ut den 512 brikka med en 1024.

Er det bare vanlig Sata 2.5" 9.5mm disk som sitter i A150? Tenker litt på det å oppgradere plassen.

Nei, det er en 1.8" disk.

Nei, det er en 1.8" disk.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å blit litt varm i trøya etter mitt første møte med Linux. Har klart å komme så langt at jeg har ordnet meg høyreklikk-menyen, så nå er det ikke så vanskelig å få gjort ting. Fant også ut a Opera er en utmerket nett-leser som gir meg bedre ytelse/stabilitet i tillegg til at den innebygde torrent-klienten er grei å ha, likevel er ikke alt gull og grønne skoger. Med en så liten skjerm som Aceren er det et skrikende behow for et adblock-filter men jeg får ikke installert det. Har lastet ned filteret herifra (http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/), men når jeg prøver å lagre det inne på maskinen finner jeg fram til en mappe som heter opera under usr/lib/opera men når jeg trykker lagre blir jeg møtt med en feilmelding. Er dette fordi jeg ikke har tilgang til å endre disse filene, eller er det noe annet jeg gjør feil?

Lenke til kommentar

Ja, det er en vanlig SATA 2.5" 9.5mm som sitter i A150. I min er det denne disken:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=98720

Det er greit å skifte den samtidig som du oppgraderer RAM. Den sitter skrudd fast til HK fra undersiden. Du må jo ut med hovedkortet når du oppgraderer RAM, den sitter også på undersiden.

Lenke til kommentar
For de som er interessert i spill, så har jeg testet:

- Max Payne 1 og 2 - Fungerer uten hakking på 640x480, som ikke er gale.

- Halo 1 - Hakker i SP, men ikke MP. på 800x600

- CounterStrike - Funker glimrende på OpenGL

- Half Life 1 - Funker glimrende, null lag

Så i bunn og grunn er maskinen ypperlig til å spille de fleste spill, ikke på høyeste oppløsning med alt på HIGH, men det er vel gameplay som teller :)

Noen som vet om grafikkortet tar opp minne fra ram-brikkene? For 8mb dedikert grafikkminne er vel i minste laget for å kunne spille bl.a Max payne 2?

A110 eller A150?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...