Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei :)

 

Ser bra ut. Eneste bluetooth kommer til å bli et stort savn. Er det mulig å integrere dette? Eller må jeg kjøpe sånn micro-USB-greie?

 

Det finnes noen som har klart å integrere dette med hell. Må visstnok lodde den inn. Søk litt på nettet så finner du svar :) Tror personen som startet med dette kaller seg "tnkgrl". Har modda inn andre disker, 3G og BT i AA1.

 

Har selv prøvd å følge en oppskrift med USB-dongle, men det stoppet opp for meg på et punkt.. Ganske omfattende å få det til. Legger du f.eks Ubuntu så har den støtte for BT "rett-ut-av-boksen".

Lenke til kommentar

Okei. Men AA1 har vel 3 usb-porter, så da kan jeg vel ofre én til bluetooth-dongle.

 

Men hva med tastaturet?

 

Kommer til å skrive flere titalls sider i word iløpet av det kommende halvåret, så det er viktig at det er godt å skrive på og at det går _fort_. Har store hender, men ikke bollefingre riktignok.

 

Så, får dere fart på skrivingen med det lille tastaturet?

Lenke til kommentar

Har prøvd EEE 900\ aspire one. aspire virket bedre på tastaturet samt hadde ikke smal enter tast.(Er vel samme på aspire 150)

 

Positivt den var lyssterk, men litt tilvenning til knappene på siden av touchpaden.

 

Den virket solid nok, på linje med annet leketøy i hardplast.

 

vurderer aspire 150 winxp hvis den fungerer med Huawei E220 modem.

 

Angående bluetooth så har dealextreme mange små usb BT som en kan alltid ha plugget inn.

 

Denne ser ut som den minste

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12696

Lenke til kommentar
Hei

 

Har problem med å logge meg inn på skolen. Man skal få opp en login skjerm (type den man får ved internettbruk på gardermoen), da man åpner en browser. Får ikke opp denne.

 

Det går glatt med andre windows pcer, og andre som bruker firefox.

 

Har lagt inn java, og dette hjalp ikke..

Tips?

 

(bruker linpus og firefox) :)

 

Denne sitter langt inne, for jeg liker Firefox veldig godt. MEN ... har du prøvd Opera ?

 

 

Jupp, prøvde i dag. Nada :(

Noen som vet om noe man kan gjøre?

ActiveX control eller noe man trenger?

 

 

Ellers må man ty til windows...? :(

 

Bump? :p

Lenke til kommentar
Ooo, det høres jo meget lovende ut! Andre som føler det samme?

 

Har prøvd EEE 900/901, men det ble _ALT_ for lite til å skrive fort på. Regner med AA1-tastaturet er litt større?

AA1 har myyyye større tastatur.

Godt å høre.

 

Angående bluetooth så har dealextreme mange små usb BT som en kan alltid ha plugget inn.

 

Denne ser ut som den minste

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12696

Ooo! Det der skal kjøpes inn!

 

1. Finnes det en liten "veske" til AA1? Bare sånn man putter datan inn i og ferdig med det?

2. Kommer det 6-cellers versjon til Norge nå? Evt. kan de kjøpes i løsvekt?

3. XP-versjonen har 1GB. Blir det i det hele tatt noen effektøkning av å legge på til 2GB?

Lenke til kommentar
Ooo, det høres jo meget lovende ut! Andre som føler det samme?

 

Har prøvd EEE 900/901, men det ble _ALT_ for lite til å skrive fort på. Regner med AA1-tastaturet er litt større?

AA1 har myyyye større tastatur.

Godt å høre.

 

Angående bluetooth så har dealextreme mange små usb BT som en kan alltid ha plugget inn.

 

Denne ser ut som den minste

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12696

Ooo! Det der skal kjøpes inn!

 

1. Finnes det en liten "veske" til AA1? Bare sånn man putter datan inn i og ferdig med det?

2. Kommer det 6-cellers versjon til Norge nå? Evt. kan de kjøpes i løsvekt?

3. XP-versjonen har 1GB. Blir det i det hele tatt noen effektøkning av å legge på til 2GB?

 

1) Jeg kjøpte en blå neopreneveske til min. Tok under ei uke fra Hong Kong. Kosta vel rundt en 50-lapp totalt. Passer perfekt!Veske til AA1

2) Det ryktes om at 6-cellers kan bestilles ja.

3) Ikke peil :)

 

Jeg kjøpte forresten denne BT-dongelen fra DealExtreme: BT-dongle

Har ikke kommet lengre i prossessen (Linux) enn at jeg vet at den gjenkjenner donglen. Har stoppet opp for meg, så visst noen har fått det til så er det sikkert mange som setter pris på en fungerende guide.

 

Kjøper du A150, så er vel dette noe tema da BT pleier å være ganske kurrant i XP.

 

AA1 er forresten meget god å skrive på :)

Endret av Joachim
Lenke til kommentar
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=95554 Dette er vel samme veska som Joachim bestillte, bare i svart. En del dyrere, men så er det jo i Norge.

 

Står i annonsen at den svart i annonsen, men den er blå som på bildet. Det går derimot å vrenge den siden den er svart innvendig. Går fint å ta glidelåsen opp og igjen fordi :) Sikkert mye samme som selges her hjemme, men til en brøkdel av prisen...

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg til norsk språk på min A110L ?

norsk tastaturoppsett

Om du har lyst til å "gjøre det selv" så gjør du som følger

 

- Åpne ”Browser” på skrivebordet.

 

- Gå til http://err.no/tmp/acer-no-kbd-0.1-1.i386.rpm

 

- Klikk Open with Software Installer (default)

- Nedlastingsvinduet åpnes, klikk Open

- Skriv inn passordet du oppga da du satte opp maskinen første gang

- Sjekk at Norsk tastaturoppsett for Acer Aspire One står i listen og trykk OK

- Trykk OK for å godta at pakken blir installert selv om den ikke er signert.

- Start maskinen på nytt.

 

Si ifra om du trenger oppskriften på norsk OpenOffice ;) har det også

Endret av n00ky
Lenke til kommentar
3. XP-versjonen har 1GB. Blir det i det hele tatt noen effektøkning av å legge på til 2GB?

 

AA1 har 512 mb ram loddet fast i hovedkortet og 1 ledig minnespor, så laptopen støtter max 1,5gb ram , prøver du å sette i mer ram så booter den ikke.

Hvis jeg kjøper AA1 så kjøper jeg A150-modellen, og der er allerede 1GB installert :)

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=95554 Dette er vel samme veska som Joachim bestillte, bare i svart. En del dyrere, men så er det jo i Norge.

Ahh, ja ser nå at det er samme greia! Så da kan jeg jo kjøpe den på e-bay. Hva ble frakten for den Joachim? :)

 

Edit: $13 koster frakten inkl. forsikring ser jeg :)

 

Har bestilt følgende:

- Acer Aspire One A150 - 3099 kr

- Bluetooth 2.0 (verdens minste) - 50 kr

- AA1-veske blå/sort - 90 kr

 

Totalt: 3240 kr. Ikke værst det da :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...