rhemal Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 [...]for på min (med xp) fungerer det iallefall supert, får inn 11 nettverk i nabolaget mitt, med min andre bærbare får jeg bare 3-4, og med min stasjonære mye det samme. Sweet, da vet jeg ivertfall at det ikke er en svakhet med kortmodellen. Skal teste med XP nå jeg får tid/gidder:) Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Noen som vet om A150 støtter WPA Enterprise ut av boksen, eller om det, også der, må oppgraderes drivere? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Den har jo XP, og så vidt jeg vet støtter XP denne krypteringen. Men jeg tar forbehold mot feile fakta. Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har lasta ned linpus og har tenkt å installere det via en usb minnepenn. Noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? mvh bård Lenke til kommentar
belenix Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har lasta ned linpus og har tenkt å installere det via en usb minnepenn. Noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? mvh bård Kansje med dette?: UNetbootin - Universal Netboot Installer http://unetbootin.sourceforge.net/#other Lenke til kommentar
Looke Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Bestilte akkurat en Acer Aspire One A110L Intel AtomN270 Blå. Denne vil vel være litt dårligere enn Asus EEE 901 ikke sant ? sikkert litt billigere enn deg og da Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg føler at viften er på hele tiden, har aa1 fancontrol, men fortsatt vifter den hele tiden, har noen forklaring på hvilke innstillinger som skal føres? Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Til vegavnil: Jeg bruker fan on 64 grader, og fan off 55 grader, og min vifte har hittil bare startet når jeg har installert store programmer, og litt når jeg satt med den på fanget i et forholdsvis varmt rom. Installerte OpenOffice i stad, da gikk tempen opp til 64, vifta skrudde seg på, og tempen sank veldig fort til under 55, så vifta skrudde seg av igjen. Men utfra det jeg har lest litt tidligere i tråden kjører jeg et veldig "snilt" oppsett på viftekontrollen. Kan du forklare litt nærmere hvordan temperaturer du har, og hvilke innstillinger du har? Om du har fan off helt nede på 40 grader kan jeg jo skjønne at vifta går mye. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det trådløse nettverksskortet ble plutselig borte på min. Startet om, men uten at det hjalp. Dro bryteren nede til høyre slik at kortet ble deaktivert, startet om og Dro i bryteren igjen. Da dukket (heldigvis) kortet opp igjen... Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det trådløse nettverksskortet ble plutselig borte på min. Startet om, men uten at det hjalp. Dro bryteren nede til høyre slik at kortet ble deaktivert, startet om og Dro i bryteren igjen. Da dukket (heldigvis) kortet opp igjen... Mitt kort er også ganske "iffy!" lurer på om det sitter ordentlig i slotten sin.... Slit og skru opp hele maskina for og sjekke Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Vurderer å bytte ut en pda mot Acer Aspire One A150, nå når en har fått netcom mobilt internett. Det er vel ikke noe problem å bruke disse sammen? Hvor solid er den ? Er det ventet noen maskiner i nærmeste framtid som kan konkurere med a150 i pris? Virker som a150 kan passe bra sammens med nåværende 17" xps. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Hurra, endelig kom A150 i posten! Og hvor lenge fungerte den? Ca 20 sekunder. Den bare skrur seg av under kopieringen av Windows-filene helt i starten av konfigureringen...GAH! Den har strøm og alt, og jeg har prøvd med både norsk og engelsk XP. Edit: Never mind, batteriet var ikke ordentlig låst fast Endret 4. september 2008 av Bruun Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Hvor finnes den? <a href="http://wiki.aspireone.net/index.php/How_to...k_the_noisy_fan" target="_blank">http://wiki.aspireone.net/index.php/How_to...k_the_noisy_fan</a> bli kvitt vifte støy i Linux Noen som har en annen link til infoen om hvordan man gjør det? Ser ut som om det er noen som har spammet den wiki'en litt. Var ihvertfall litt mye snakk om "mature fisting" der etter min smak... Endret 4. september 2008 av bzzlink Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg gikk bare inn på history og undo'a, tror det skal se ok ut nå. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Pass på at acerfand har pl filnavn etter. Den andre lagres vel automatisk som tekst eller noe, fjern filetternavnet. Når du er innlogget som rootuser (su), ikke bruk sudo (den brukes istedenfor su). Fjern derfor sudo fra alle kommandoer. Hjertelig takk! Det fungerte som en drøm. Nå er pcen lydløs! Lenke til kommentar
ACDCkid Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hvordan får jeg AAC codec? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Bestilte akkurat en Acer Aspire One A110L Intel AtomN270 Blå. Denne vil vel være litt dårligere enn Asus EEE 901 ikke sant ? sikkert litt billigere enn deg og da Er det ikke ca. de samme spesifikasjonene som EEE 901 da?? Vurderer å bytte ut en pda mot Acer Aspire One A150, nå når en har fått netcom mobilt internett. Det er vel ikke noe problem å bruke disse sammen? Hvor solid er den ? Er det ventet noen maskiner i nærmeste framtid som kan konkurere med a150 i pris? Virker som a150 kan passe bra sammens med nåværende 17" xps. Ja, lurer på det jeg også. 1. Er den solid? Eller delvis knirkete? 2. Hvordan er det å skrive på den? (Touch aka raskt). 3. Noen spesielle svakheter dere har oppdaget? Lenke til kommentar
tabletfreek Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Til de som har spurt om Vista:Jeg har brukt dette i snart en måned nå og er veldig fornøyd med de på min a150. Vista aktiverer tilogmed Aero (avanserte skrivebordseffekter) av seg selv etterhvert :O Jeg er dog veldig lite fornøyd med trådløskortet. Om dette er fordi jeg bruker vista vet jeg ikke, men har tenkte å dytte inn ubuntu (og kanskje også xp) etterhvert for å teste. Ikke bare er trådløsytelden veldig treig, den faller også ofte ut og lar seg ikke øyeblikkelig koble til igjen sammenlignet med andre laptopper jeg har brukt. Problemet ditt er drivere.... Lenke til kommentar
egya Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) bli kvitt vifte støy i LinuxNoen som har en annen link til infoen om hvordan man gjør det? Ser ut som om det er noen som har spammet den wiki'en litt. Var ihvertfall litt mye snakk om "mature fisting" der etter min smak... Jeg hadde også problemer med dette, men fant en annen link her: http://n00.be/archives/758/ Og det fungerer faktisk utmerket :-) Endret 4. september 2008 av egya Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Gidder noen å svare på spørsmålene mine noen hakk ovenfor? Siden de fleste som er innom denne tråden har AA1, så kanskje noen har svaret jeg trenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå