Din_Laban Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 -men hva med blåtanna..? Lenke til kommentar
belenix Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg bruker en slik en Funker fett På en A110? Med Linpus Linux? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg bruker en slik en Funker fett På en A110? Med Linpus Linux? Nai Xp A150 Lenke til kommentar
maria1288 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Er det noen som har bilder av den veska som følger med xp versonen? Lenke til kommentar
hgunders Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har ikke noe bilde av den, men det er et sort mykt futteral som PC-en passer akkurat i. Det er ikke noe glidelås, lommer eller lignende. Veldig greit å ha hvis du skal putte PC-en i sekken osv. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har installert Ubuntu på min A110 nå. Fungerer veldig godt, men har et lite problem. Noen vinduer forsvinner under skjermbildet. I følge denne guiden: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne så kan man skrive inn kommandoen gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0 for å få muligheten til å dra vinduer over vindushøyden. Prøvde dette (også som root), men det fungerer fortsatt ikke. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
camxer Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 har planer om å kjøpe aspire one a110L/a150X eller msi wind, har ikke helt bestemt meg ennå men lurer på 1 ting: SSD'en på aa1 har jo hastighet på rundt 40mb/s (read) og 8mb/s (write) hvordan går det med read/whrite hastigheten når en oppgradere lagringsplassen med et sdhc class 6 kort som har en hastighet på 6-20mb/s ? Hvis du kjøper f.eks lexar/sandisk osv sine sdkort beregnet til speilrefleks ligger du fort over ytelsen til den S(ucky)S(ucky)D(isken) i A110. Lenke til kommentar
thor_egil Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) I dag ble det stemning på kontoret! To små søte esker med en A110 og en A150 lå på plass der. Begge to i Hvit. A110 var jo oppe og gikk i løpet av 30 sek, mens A150 trengte en god halvtime - eller noe slikt. Første reaksjon: Flotte maskiner - flott skjerm! Andre reaksjon: A110'en (Linux) har ei bråkete vifte. Jeg tror mitt eksemplar har en feil på denne rett og slett, for den bråker bedtydelig mer en XP utgaven. Musepekeren på A110 (Kinux) er litt mer vinglete - iallefall i default oppsett A110, Linux: Ferdig preppet for norsk tastatur. Ikke noe tull! Rett opp og kjøre. Maskinen går rett på nett via Firefox, men får ikke til å laste ned oppgraderinger, hverken gjennom wlan eller kabel. Noen som har en ide?Mplayeren i Firefox vil ikke vise videoer. Vil kanskje bedres når maskinen får tak i oppgraderingene.Messenger mot MSN lot seg heller ikke logge på!a150, XP: Kasta ut prøve-office, Adobe reader og Macafee. Inn med full Off 2007, foxit reader og avast. Spent på hvordan denne snurrer XP! Endret 2. september 2008 av thor_egil Lenke til kommentar
maria1288 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Da er jeg ca 3timer unna en aa1 med xp. Gleder meg =) HVor har dere kjøpt bæreveskene deres til denne dataen? Kikka litt rundt på nettet, men jeg finner bare den cover sleeve versonen. Ville hatt en ordentlig veske. Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ny versjon av vifte kontrollen ute til xp maskinen. http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/ Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Da er jeg ca 3timer unna en aa1 med xp. Gleder meg =)HVor har dere kjøpt bæreveskene deres til denne dataen? Kikka litt rundt på nettet, men jeg finner bare den cover sleeve versonen. Ville hatt en ordentlig veske. De har den på spaceworld. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har installert Ubuntu på min A110 nå. Fungerer veldig godt, men har et lite problem. Noen vinduer forsvinner under skjermbildet. I følge denne guiden: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne så kan man skrive inn kommandoen gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0 for å få muligheten til å dra vinduer over vindushøyden. Prøvde dette (også som root), men det fungerer fortsatt ikke. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Hold Alt inne. Klikk hvor som helst i vinduet du vil flytte og dra det dit du vil Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hold Alt inne. Klikk hvor som helst i vinduet du vil flytte og dra det dit du vil Nei, det går ikke å flytte over skjermbildet. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Må si at maskina er flott, men er veldig skuffet over støynivået. Viftene på min Acer går på full guffe selv om jeg bare har oppe Writer. Den bråker mye mer enn min Macbook Pro. Viftestøyen plaget til og med noen på forelesningen i dag. Er redd for at jeg må benytte meg av angreretten eller finnes det et viftestyringsprogram for linpus? Lenke til kommentar
Roon Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Er det så stor forskjell på A110 og A150 når det gjelder viftestøy? Jeg er overrasket over hvor lite støy det er på min A150. Isåfall i forhold til "normale" laptoper. Noen som kan anbefale bruk av fancontrollen? Plages ikke av støy, men kjekt å vite CPU temp. Endret 2. september 2008 av Roon Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har en aspire 150. Maskina bråker mye mer enn min Macbook Pro og en gammel dell som dama har. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har en aspire 150. Maskina bråker mye mer enn min Macbook Pro og en gammel dell som dama har. Min bråker ikke i det hele tatt. stille og rolig, og jeg har A110 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Min bråker heller ikke, har en A150. Hører den vel kun hvis det er helt stille rundt meg. Lenke til kommentar
espenma Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei Har problem med å logge meg inn på skolen. Man skal få opp en login skjerm (type den man får ved internettbruk på gardermoen), da man åpner en browser. Får ikke opp denne. Det går glatt med andre windows pcer, og andre som bruker firefox. Har lagt inn java, og dette hjalp ikke.. Tips? (bruker linpus og firefox) Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg kommer med et sikkert dumt og innlysende spørsmål: Ser at "alle" webshopper selger AC-adapter som tilbehør, men det betyr vel ikke at de selger en PC UTEN lader? Synes det virket litt rart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå