Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Norge er et lite land med noen få nisser som tasser rundt. Vi er ikke noe første prioritert. Siden en laptop helst skal ha et tastatur tilpasset de regionale instillinger den skal brukes i, så blir de største som regel prioritert først. At Acer kommer såpass rask med denne er jo bra i forhold til Asus. Asus eee begynner å bli eldgammel før den kommer hit.

 

Asus EEE har kommet til Sverige, de vanlige butikkene; Siba, Computercity, OnOff osv har EEE på lager.

 

Whats up with that??

 

Slått av Sverige igjen..

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=352376

Endret av small_pc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare tastaturet som er forskjellen. De har ikke giddi å prioritert norsk tast montert på de enda. Men det kan jo også være skandinavisk tastatur slik det er på min Asus laptop? Dessuten vil vel det si at det er 100 asus eee på lager i sandefjord klar til Sverige? Eller har komplett eget lager i Sverige?

 

Svensker er fler enn oss. De fleste manualer har svensk og dansk, ikke norsk. Du finner sjelden norsk uten at svensk eller dansk er med også.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Er bare tastaturet som er forskjellen. De har ikke giddi å prioritert norsk tast montert på de enda. Men det kan jo også være skandinavisk tastatur slik det er på min Asus laptop? Dessuten vil vel det si at det er 100 asus eee på lager i sandefjord klar til Sverige? Eller har komplett eget lager i Sverige?

 

Svensker er fler enn oss. De fleste manualer har svensk og dansk, ikke norsk. Du finner sjelden norsk uten at svensk eller dansk er med også.

Nei det er bare å innse.. vi er ikke og kommer nok aldri til å bli noe stort marked for slike produkter. Sånn sett er det nesten et under at Aspire One kommer så fort som den ser ut til å gjøre her til lands.. alt hadde vært så mye enklere om vi ikke hadde hatt æøå :hrm:

Lenke til kommentar

Derfor synes jeg skandinavisk tastatur fungerer helt utmerket. Da blir vi fort en del større gruppe når vi er sammen.

 

Men, det er som du sier flott at det ser ut som om Acer One kommer så fort som den gjør hit. Derfor velger jeg den enn å sitte å vente noe mer på EEE som begynner å trekke ut i det vide og brede. Den var først på markedet, men ser ut som den ikke blir først av den typen minilaptop/netbook på det norske markedet.

Lenke til kommentar
Ser at den har blitt utsatt på ps.no ny dato i får ps er: Ubekreftet (2008.06.27). Så får håpe at dei får den inn då :D

 

Og priser er satt ned 150,- igjen...

 

Er det ikke bare 40kr da? Den kosta vel 2590?

 

At EEE har bare 7" er også en grunn til at jeg bytta til Acer, så får jeg 9" (8,9") nå. Jeg har liten tro på at 900 kommer hit fort, når vi ser hvor fort det har gått med 700.....

Lenke til kommentar
Ser at den har blitt utsatt på ps.no ny dato i får ps er: Ubekreftet (2008.06.27). Så får håpe at dei får den inn då :D

 

Hei!

Det er samme leverings dato for acer one altså 25/07.

Det er usikkert hvofor det står ubekreftet 27/06 på den hvite.

I likhet med de andre mini maskinene som blir lansert er det lansering for disse i juli.

 

Mvh

****

Salgskonsulent

Lenke til kommentar
Ser at den har blitt utsatt på ps.no ny dato i får ps er: Ubekreftet (2008.06.27). Så får håpe at dei får den inn då :D

 

Hei!

Det er samme leverings dato for acer one altså 25/07.

Det er usikkert hvofor det står ubekreftet 27/06 på den hvite.

I likhet med de andre mini maskinene som blir lansert er det lansering for disse i juli.

 

Mvh

****

Salgskonsulent

vet du noe om hvor sikre de er på at de får den inn 25. juli? evnt. om de får den inn senere eller før, og hvor stor "feilmaragin" det er på denne datoen?

Lenke til kommentar

Som en eller annen skrev i tråden her: De kan ikke vite det helt sikkert før 10-12 dager før leveringstid.

 

Vil tro den kommer i midten til slutten av juli. Husk at første datoen var 22. Juli. Dette tyder på at den første datoen kanskje var den nermeste.

Lenke til kommentar

Tipper mange syntes CNET sin sammenligning av Aspire one vs Asus Eee 901 er ganske ganske interessant. Her ser man både noen av fordelene og bakdelene med Aspire one sin utforming opp i mot en av dens største utfordrere.

 

Eksempelbilde fra artikkelen, tastatur/mousepad:

eeeone_6910.jpg

 

Som forventet blir 3-cell batteriet til Aspire one slaktet:

"The 2200mAh battery simply sucks, though -- you'll get two hours at best."

 

CNET sin komplette anmeldelse av Aspire one finner man her, med mer slakt av 3-cell batteri:

"Battery life wasn't particularly impressive, though. As mentioned, the One ships with a 2200mAh battery as standard, which lasted just shy of 2 hours when playing a DivX movie. That's a far cry from the Eee PC 901's 4.5-hour figure."

 

Men...

"Those wishing for better battery life can purchase a 4800mAh battery for £79.99."

 

Dog snakker vi da om en stor ekstrautgift for å øke batterilevetiden opp til det som bør være forventet av en maskin som er laget for å være på farta.

Endret av djchange
Lenke til kommentar
Acer and Asus' Linux distributions are both very good. It's a question of personal taste regarding which one is easier to use, but one thing worth noting is the speed of the Aspire One's Linpus GUI -- it's lightning fast.

 

Liker det jeg leser her. Dette er jo versjonen med 512MB ram og greier. Og tastaturet på One er verdt en tanke eller to. Satser på å bruke pcen på kurs og greier på jobben, og trenger en pc jeg kan skrive på. Samtidig er det jo greit om batteriet lar meg skrive mer enn en time. :p Lurer på om jeg må revurdere litt. Får hoppe i tenkeboksen noen dager. Noen som har en endelig arrival på Eee 901?

Lenke til kommentar
Dette er jo versjonen med 512MB ram og greier.
Ser ut til at de har sammenlignet med en annen en A110L-startmodellen (Linux/512 RAM/8GB SSD):

 

"The Aspire One is available in a wider range of configurations, including a £220 entry-level model. But here's how it stacks up against the Eee PC 901, pound for pound: 8.9-inch screen, 1.6GHz Atom CPU, 1GB of RAM, and an 80GB mechanical hard drive -- which offers more storage, but is more fragile."

 

Det er nok A150L-versjonen de har brukt i den sammenligningen.

Endret av djchange
Lenke til kommentar

"Amazingly, you can actually touch-type on the One without much compromise in your speed. Sure, the enter button isn't as big as we'd like, but the rest of it is spot on. Both shift keys are large and even the Ctrl and Fn buttons are the right way round."

 

Dette er for mange skrivende folk et avgjørende moment, nemlig at shift-tasten (særlig den høyre) på ACER er godt adskilt fra piltastene, mens på ASUS er plasseringen av den høyre shift-tasten en "real pain", fordi man øker risikoen for feil-tasting betydelig, ved at man i steden treffer på pil-opp tasten og har dette evige irritasjonsmomentet med at markøren flytter seg en linje opp når man ikke ønsker seg det.

 

EEE´s designere skulle virkelig ha skjønt dette og ha ordnet dette viktige punktet slik som f.eks. ACER har gjort det (og for øvrig Sony VAIO TZ).

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om 3G-opsjonen vil kunne ettermonteres eller om man må vente på en versjon som har den innebygget? Eventuelt - er det noen som vet om det vil være mulig å bruke Telenor sitt Option GlobeSurfer Icon 7.2 HSDPA modem sammen med Linpus Linux?

 

Dette ser ut som en perfekt maskin for mobilt bredbånd, men da må man jo kunne koble seg til det mobile bredbåndet også :)

Lenke til kommentar

Om den testen er med vanlig platedisk, vil nok batteriet vare en del mer.

 

Som jeg har skjønt, skal Aceren holde i ca 3 timer med SSD. Det er nok for mitt bruk.

 

Den med den 3G modulen er jeg også spent på. Har vurdert å skaffe meg mobilnett når jeg får den, og er usikker på hvorvidt netcom sitt modem fungerer med den. Innebygd hadde absolutt vært noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...