041204 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 041204's topp 20 personlige favoritter Ganske enkelt og greit en liste over mine 20 favoritter. Forholdsvis kjente filmer alle sammen, og i mine øyne er alle filmene tilnærmet mesterverk. Føl dere frie til å være uenige, kritiske, eller enige. Nr 1. Trainspotting 2. The Deer Hunter 3. Terminator 2: Judgment Day 4. The Lord of The Rings: The Fellowship of The Ring 5. The Shining 6. Lost In Translation 7. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom 8. Airplane! 9. Fight Club 10. K-Pax 11. Full Metal Jacket 12. Into The Wild 13. Platoon 14. El laberinto del fauno 15. Star Trek 16. District 9 17. The Terminal 18. Un Chien Andalou 19. Sorstalanság 20. The Thing Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Må si jeg ble overrasket av å se 'Un Chien Andalou' her. Ikke minst rett etter Star Trek og District 9. Sett mer av Luis Buñuel? Min (helt) klare favoritt her er The Thing. Virkelig herlig film. Lenke til kommentar
041204 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg likte måten Luis Buñuel brukte absurde og kunstneriske metoder for å filmatisere denne filmen. Min personlige teori er at filmen ville skjokkere og gi en fremtredende framstilling av menns holdninger til kvinner på denne tiden. Barberkniv-scenen var nok mest for å skjokkere, men jeg velger å tro at Luis Buñuel ville vise mennenes ekstreme lyst etter kvinner gjennom voldtektsscenen som foregår i rommet hvor mannens lyst blir forsterket ved at han drar på et piano mens to døde eseler og to mennesker henger etter. En personlig favoritt blant de mange kortfilmene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Shining, Deer Hunter og The Thing er de beste her. Platoon og Full Metal Jacket er også gode, men ikke på samme nivå. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er ikke så ofte jeg ser andre som verdsetter Pans Labyrinth like høyt som meg selv, ti poeng til deg Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kjekt at Sorstalanság fikk plass på listen. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Likte listen din veldig godt, Trainspotting er en av mine favoritter selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå