indigestion Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Skal legge opp nettverkskabel i et fjøs fra kontoret og opp på taket til en antenne (NanoStation5). Avstand ca 20 meter. Den passerer en del annen elektrisk kabling på veien, samt at det på samme mast er festen en værstasjon og nettverkskabelen vil følge denne kablingen fra kontoret og opp til masten. Bør jeg velge skjermet kabel, eller er vanlig UTP tilstrekkelig? Er Clas Ohlsons kabel ok? Endret 11. oktober 2009 av indigestion Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 alt over 5 meter på lengde burde man alltid velge skjermet kabel av min erfaring Lenke til kommentar
pine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Skjermet TP hjelper bare litt, med mindre utstyret er jordet. Tror du skal klare deg helt fint med vanlig utp. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 alt over 5 meter på lengde burde man alltid velge skjermet kabel av min erfaring Alle dager da, da må du være i ett område med utrolig mye støy. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 UTP skulle holde i masse. Blir mye ekstra kluss også vist man skal bruke jordet kabel. (Kontakter for STP/FTP er noe herk!!) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Man skal ha meget spesielle behov for at skjermet kabel er vits. Kjør på med UTP du Men gjerne gigabit kappabel da. (Cat5e eller Cat6) Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Takker for alle tilbakemeldingar! Då satse eg på vanlig UTP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå