indahla Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har idag en Windows Home Server basert på en MSI P35 Neo HK med en Intel Core2Duo CPU, 4GB ram samt 2x 500GB SATA, 1x 750GB SATA og 1x 1TB SATA. Hva bør jeg konsentrere meg om hvis jeg ønsker å oppgradere? HK, CPU, RAM, Disk ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 I en WHS sammenheng ser jeg ingen vits i å oppgradere. Du har alt en maskin som er spesifikasjonsmessig overkill for WHS. Harddisker setter man inn etter behov. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Så nye HK, CPU eller raskere minne vil ikke gjøre noe fra eller til? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nei, når et oppsett med 1 - 2 GiB og en Atom/Celeron prosessor holder så har ikke oppgradering mye hensikt. WHS sine normale oppgaver bruker ikke særlig mye ressurser. WHS er i realiteten bare en litt avansert filserver. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Raskere disker vil kanskje bety noe? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ikke ekstremt mye det heller. WHS er som nevnt primært en "lagringsplass", og til lagring fungerer vanlige SATA 7200 rpm disker helt greitt. Skal du ha noe med raskere tilgang må du over på disker i en helt annen prisklasse (15 000 rpm SAS disker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå