Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Koffeinsjokk eller noe alvorlig?

Gjest øø

Anbefalte innlegg

Jeg drakk 4 kopper kaffe til mor idag, og plutselig ble jeg kraftløs og svimmel. Kjennes ut som jeg ikke har krefter igjen, og skal besvime når som helst. Kjempesvimmel. er dette av kaffen, eller burde jeg ringe legevakta? Det er en helt forjævlig følelse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest Guest_Ola_*

Jeg har ikke drukket kaffe på noen uker. Igår prøvde jeg meg på en STOR espresso... ca en time etter ble jeg et nervevrak... Sovna ikke før 4 i natt. Våknet ganske bra , men nå har det kommet igjen... Begynner å bli litt redd egentlig:/.

Lenke til kommentar

Er du ikke spesielt vant med å drikke kaffe eller andre drikker som inneholder koffein så er dette ganske vanlig.

Opplevde dette selv da min karriere som kaffedrikker startet. Men opplever du det samme i morgen og ikke har drukket kaffe, så anbefaler jeg deg å oppsøke legevakta.

- KattaErDau :)

Lenke til kommentar

Koffein i kaffe er en kraftig gift. De fleste drikker ca 1/10 av dødelig dose.

Hvis du ikke er vant til kaffe fra før av får du enda større effekt.

Det beste er nok å bare droppe kaffen og holde seg unna den.

Kaffe stimulerer og gir det jeg kaller falsk energi. Høres ut som du fikk deg et kick og så brøt du sammen etterpå sannsynligvis p.g.a. at blodsukkeret ditt gikk under komfort-nivået.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...