Gå til innhold

Hei! Hva foretrekker du? Kiwi eller Rema?


BLU3kp

  

86 stemmer

  1. 1. Kiwi eller Rema?

    • Kiwi
      42
    • Rema
      44


Anbefalte innlegg

Årsak: De selger som regel kun mat, og ikke all den andre dritten, og folk er jævlig hyggelige (iallefall på den nær oss).

Dritten? Så alt som ikke blir regnet som mat, er dritt?

 

Når jeg vil ha mat, så er dvd-spillere og fjernstyrte biler like mye mat som dritt :) Enda mindre faktisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det Rema som gjelder! Har vært på maaange Remaer og en god del Kiwier det siste året, og generelt sett er Rema best. Det finnes så klart enkelte Kiwier som er bedre enn dårlige Remaer, men alt i alt har Rema mye bedre utvalg, særlig blant billigprodukter. Kiwi har bare First Price (og Eldorado), som alltid kommer i altfor store pakker for en med liten fryser, mens Remas billigmerker (Solvinge, Nordfjord, Landlord) har mer variasjon i tillegg til at pakkene er mindre - det går altså fint an å kjøpe kjøtt til bare EN middag for en billig penge, og ikke for hele neste år...:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oI1BHr7y

For meg er Rema en selvfølge. Rema er jevnt over den billigste butikken, noe som er viktig for meg som student. Mange billigmerker som ikke BARE er jall, slik en del billigmerker ofte er! Rema og Kiwi ligger rett over gata for hverandre her hvor jeg bor, og jeg velger alltid Rema, uansett. De er billige, bra, og de har en veldig god serviceinnstilling. De bytter varen din uansett grunn, f.eks. Det er det ikke alle butikker som gjør.

 

:new_woot: GO REMA!

Lenke til kommentar
kiwi har den " go¨helg kampanjen sin.... skal du ha mer en 2 er det billigere og kjøpe større pakke + har følelsen av at den kampanjen her bare for og LURE folk til og gjøre helge handelen sin der .... :p

 

så holder med rema 1000 eg :)

 

livingman

 

Mitt inntrykk av Go helg kampanjen er at de bruker dårlig produkter, spesielt biff og skinken holder mye lavere kvalitet enn "vanlige" produkter. Kylling og fisken de har er ok. Ellers så syns jeg det er genialt med 150-200g pr pakke, skulle vært flere produsenter som solgte det.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Kiwi hakket foran Rema av en enkel grunn: service.

 

Alle Kiwibutikkene jeg har handlet hos gjennom tidene har god service med hyggelig betjening, som også gidder å ta en tur inn på lageret hvis det er noe som mangler i hylla.

 

Når det gjelder pris så ligger Kiwi og Rema nesten helt likt når VG, Aftenposten osv foretar prisundersøkelser. For min del har liker jeg First Price foran Landlord på de aller fleste produkter.

 

Rema har som regel litt større butikker enn Kiwi, noe jeg liker.

 

Alt i alt syns jeg Kiwi-butikkene jeg har vært i er bittelitt bedre enn Rema-butikkene jeg har vært i.

Lenke til kommentar

Kiwi for min del. Syns First Price tross alt er mer fristende enn Landlord (og Euroshopper, for den del), og butikkene gir et bedre inntrykk enn det palle-rasket til Rema. Prisene er så og si like, og utvalget er typisk lavpris for begge.

 

Det at Rema har større butikker er godt mulig, men det hjelper lite når utvalget er like dårlig. Mer plass mellom hyllene og flere kvadratmeter med Maarud Salt, liksom?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest member-101642

Jeg liker helt klart Kiwi best. Lokalene deres gir et mye bedre inntrykk enn Rema sine. Rema sine lokaler er alt for lite personlige. Prismessig er det liten forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...