Gå til innhold

Hei! Hva foretrekker du? Kiwi eller Rema?


BLU3kp

  

86 stemmer

  1. 1. Kiwi eller Rema?

    • Kiwi
      42
    • Rema
      44


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt sett er REMA 1000 billigst. Sammenlignet med for eksempel Spar er det med veldig god margin. Store nye REMA-butikker holder høy kvalitet, med bra utvalg. Det finnes ikke varmdisk, det er viktig å få med.

 

Kiwi satser vell på en annen målgruppe ? Personer som er ute etter varer uten å se på pris ? Mulig jeg tar feil, men er det så, er det viktig å få dette med. Hvis målgruppen er forskjellig må det være det oppgaven du skriver må dreie seg om, ikke en sammenligning hvor du finner ut at "XXXX er uten tvil best, fordi blablabla, lissom".

Lenke til kommentar

Kiwi har litt bedre utvalg, mye bedre utvalg av frukt og grønt, geniale garantier (dato- og frukt- og grøntgaranti) og FirstPrice.

Rema 100 er muligens litt billigere, har billigprodukter som Grans (som bare finnes på Rema 1000?) og Landlord og hyggeligere betjening.

Imo. Veldig likt og det varier i forhold til hva du skal. Men Rema 1000 går av med en ekstremt knapp seier for min del. :)

Lenke til kommentar

kviteringen blir altid større på rema 1000.

men alikavel blir prisen mindre på rema 1000

 

kiwi har den " go¨helg kampanjen sin.... skal du ha mer en 2 er det billigere og kjøpe større pakke + har følelsen av at den kampanjen her bare for og LURE folk til og gjøre helge handelen sin der .... :p

 

så holder med rema 1000 eg :)

 

livingman

Endret av livingman
Lenke til kommentar
Rema, har inntrykk av at de har bedre utvalg, spesielt på kjøtt og samme\lavere priser. Eneste grunnen til å handle noe på kiwi er at de har billigere bleier og litt billigere frukt&grønt.
Ifølge Aftenposten (5. oktober) er ikke Rema 1000 mer enn 0,3% dyrere enn Kiwi, så "litt" er nesten å ta i. :p

 

Poll ønskes!

 

Poll er oppfylt!

 

Hvis du vil ha bedre svar kan du jo poste hele, eller deler av, oppgaven din. Og hvilket klassetrinn du skriver for. Ikke bland inn lokale erfaringer, hvis ikke det står i oppgaven!

 

hehe ok, trodde det var i strid mot reglene her med sånne undersøkelser, så jeg tørte ikke å ta den sjangsen:P

 

Er du gutt eller jente?

 

1. Hvilken dagligvarebutikk handler du hos?

 

Rema 1000

Kiwi

 

2. Blir du påvirket av dagligvarebutikkenes reklamer fremvist gjennom mediene?

Ja

Nei

3. Hva synes du om kundebehandlingen/servicen til den dagligvarebutikken du handler hos?

Svært bra

Bra

Dårlig

Svært dårlig

4. Har disse to dagligvarebutikkene store prisforskjeller?

Ja

Nei

5. Hva synes du om utvalget av varer i butikken?

Svært bra

Bra

Dårlig

Svært dårlig

6. Er varene lett tilgjengelige?

Ja

Nei

7. Gir dagligvarebutikken din gratis tilgang til parkering for kjøretøyet ditt?

Ja

Nei

8. Hvor fornøyd er du den butikken du handler hos?

Kjempe fornøyd

Fornøyd

Ikke fornøyd

Lenke til kommentar

Jeg liker personlig best min Kiwi nærbutikk da det alltid er folk i humør der. Alt er lokalt, alle smiler og er hyggelige og behjelpsomme.

Jeg liker også utvalget, det er ikke allverdens (er lavpriskjede og har et begrenset antall varer), men de har alt jeg trenger.

 

Jeg jobber også på Kiwi, kanskje det kan ha noe å si?

Eller vil jeg si Kiwi har gode priser og har veldig gode åpningstider.

 

Eneste positive jeg kan si med erfaringer fra Rema 1000 butikker er som regel store butikker med mye plass, også har de billig porsjonspakket sjokoladepudding :D

Ellers har de jo de gode nudlene av merket "Yum Yum" som forøvrig også selges i Thailand :)

Lenke til kommentar

Her står det ike mellom "Kiwi" og "Rema" men Kiwi Kremmergården og Rema Strandgata. Det finnes gode og dårlige butikker i begge kjedene. Men disse to butikkene her liker jeg ganske godt! Kiwi er nermest hjemme, men Rema er større (f.eks en god del non-food) Kan handle småting på andre butikker, men det blir sjelden hele helgehandelen andre plasser enn en av disse (om vi ikke har funnet på å ta turen til OBS!)

Lenke til kommentar

KIWI! Vi har en kiwi og en rema like ved oss og vi handler ALLTID hos rema. En litt moro hendelse som skjedde i går; Vi var på vei hjem og skulle handle noe på veien. Vi kjørte gjennom parkeringsplassen til rema, så roper muttern ut "NÆI VI HAINNJLE PÅ KIWIN JA" så måtte vi kjøre en liten omvei for å komme oss dit :)

 

Årsak: De selger som regel kun mat, og ikke all den andre dritten, og folk er jævlig hyggelige (iallefall på den nær oss).

Lenke til kommentar
KIWI! Vi har en kiwi og en rema like ved oss og vi handler ALLTID hos rema. En litt moro hendelse som skjedde i går; Vi var på vei hjem og skulle handle noe på veien. Vi kjørte gjennom parkeringsplassen til rema, så roper muttern ut "NÆI VI HAINNJLE PÅ KIWIN JA" så måtte vi kjøre en liten omvei for å komme oss dit :)

 

Årsak: De selger som regel kun mat, og ikke all den andre dritten, og folk er jævlig hyggelige (iallefall på den nær oss).

Dritten? Så alt som ikke blir regnet som mat, er dritt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...