MadsFN Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har ett problem med en pc her, skal prøve å forklare men kan bli veldig dårlig og rotete forklart: Strømmen går fint gjennom den men den kommer ikke med skjermbilde, har prøvd uten Ram, Hardisk (Skal det pipe når ikke rammen er i? Den peip ikke). Noe annet jeg kan prøve å ta ut eller lignende? Har prøvd 2 skjermkort, et gammelt Gigabyte skjermkort og et nyere GTI kort.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Den skal pipe hvis du starter uten RAM, og samme uten skjermkort. Så koble fra alt. Hvis du vet at lyden skal fungere og det ikke piper, så tyder det på at CPU ikke starter. Siden alt annet er koblet fra så må det være feil enten på PSU eller hovedkort. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg tenkte at det var hovedkortet som hadde tatt kveld siden det ikke peip... PSU'en tror jeg ikke det er no gale med siden det lyser i hovedkortet og vifter går som det suser. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 At PSU er helt OK kan du ikke ta for gitt. Det er minst 4 separate utganger, en av dem kan være gåen mens de andre fungerer. Skal du være sikker må du måle spenningene. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er ikke min PC og fyren har resit , sa han burde kjøpe nytt hovedkort siden det ikke piper i det hele tatt når man tar ut alt av deler. Om det ikke er så har an hvertfall fått seg et bedre hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå