Kimble Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Etter tolv måneder i militæret har de funnet ut at de skal kalle meg inn til 21 dagers reppøvelse i februar. For å si det mildt er jeg ikke spesielt begeistret. De har også sendt med skjema for sikkerhetsklarering. Jeg er ikke sikker, men jeg har da vel ingen som helst form for plikt til å fylle ut denne? Ikke at jeg har noe å skjule, men jeg gidder ikke å fylle ut den blekka om jeg ikke absolutt må. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tviler på at de kan kreve at du må fylle den ut da det kun gjelder en rep øvelse, hadde du vært ansatt i forsvaret og nektet å fylle den ut så ville det vel være oppsigelsesgrunn. Hvis du ikke fyller den ut så kan de ikke sikkerhetsklarere deg og det vil være få jobber de kan bruke deg til. Men noen drittjobber som ikke krever klarering har de vel vil jeg tro. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Tviler på at de kan kreve at du må fylle den ut da det kun gjelder en rep øvelse, hadde du vært ansatt i forsvaret og nektet å fylle den ut så ville det vel være oppsigelsesgrunn.Hvis du ikke fyller den ut så kan de ikke sikkerhetsklarere deg og det vil være få jobber de kan bruke deg til. Men noen drittjobber som ikke krever klarering har de vel vil jeg tro. Det er det jeg også er redd for. Forsvaret er tross alt eksperter på å straffe folk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så..... fyll ut sikkerhetsklareringsskjemaet? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Så..... fyll ut sikkerhetsklareringsskjemaet? Det lønner seg sikkert det. Ellers blir jeg vel satt til å tømme / bære BC 21 dager til ende. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja. Jeg har svært dårlig erfaring med manglende sikkerhetsklarering (en lang historie, men det var i hvert fall papirkluss hos noen lengre opp i systemet.), så jeg ville definitivt fylt ut papirene hvis jeg var deg. Men jeg tror ikke de kan tvinge deg. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja. Jeg har svært dårlig erfaring med manglende sikkerhetsklarering (en lang historie, men det var i hvert fall papirkluss hos noen lengre opp i systemet.), så jeg ville definitivt fylt ut papirene hvis jeg var deg. Men jeg tror ikke de kan tvinge deg. Har dårlige erfaringer med det jeg også. Da jeg var i førstegangstjeneste måtte mange fylle de ut tre ganger. De innrømte det aldri, men jeg har en mistanke om at noen har rotet bort papirene de to første gangene. Noe som igjen vil være ganske ille med tanke på alle de personlige opplysningene blekka inneholder når den er ferdig utfylt. Når man ser alle de dokumentskandalene som dukker opp om forsvaret i media høres det ikke akkurat mindre sannsynlig ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vet at mitt ble rota bort, i alle fall. Dog bare en gang, men det tok et halvt år før jeg fikk beskjed om det. Så tok det over to måneder å få sikkerhetsklarert meg, hvor jeg gikk rundt og dassa stort sett. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 21 dager? o.O Det var noen par dager ekstra enn hva jeg trodde en reppøvelse kunne vare. Trodde de maks var på 1 uke. Uansett, beklager avsporingen, ble bare litt overrasket. Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg vet at mitt ble rota bort, i alle fall. Dog bare en gang, men det tok et halvt år før jeg fikk beskjed om det. Så tok det over to måneder å få sikkerhetsklarert meg, hvor jeg gikk rundt og dassa stort sett. Hva gjorde du under førstegangstjenesten da? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 21 dager? o.O Det var noen par dager ekstra enn hva jeg trodde en reppøvelse kunne vare. Trodde de maks var på 1 uke. Uansett, beklager avsporingen, ble bare litt overrasket. Ja jeg fikk helt hakeslipp jeg også. Jeg driver eget firma sammen med en kamerat og kan overhodet ikke være borte i tre uker. Hvem i alle dager er det egentlig som kan være borte så lenge fra jobben uten at det skaper store problemer? Jeg skal visst tjenestegjøre med "MARIN CORPS PRE POSITION - NORTH". Først hørtes det litt kult ut, men hvis man leser litt mellom linjene så går det visst ut på å varte opp amerikanske styrker som skal trene her Så det er vel en drittjobb dem ikke har andre til å gjøre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Var vaktsoldat på OVB (først) og LDKN (etterpå), med en måned "venteperm" og en måned ventetjænest i mellomtida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå