Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk på jobb, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Er for tiden på jobb oppe i nord, og der er det så som så med dekning. Vil gjerne spille en mmorpg mellom skiftene, men det er tydeligvis noen porter som er låst på jobbens nettverk, da flere mmorpger ikke "connecter" med serverne.

Noen ide om hvordan jeg kan omgå de portene? På nattskift sitter jeg rett opp og ned uansett, ville vært greit å ha noe å henge fingrene i!

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er for tiden på jobb oppe i nord, og der er det så som så med dekning. Vil gjerne spille en mmorpg mellom skiftene, men det er tydeligvis noen porter som er låst på jobbens nettverk, da flere mmorpger ikke "connecter" med serverne.

Noen ide om hvordan jeg kan omgå de portene? På nattskift sitter jeg rett opp og ned uansett, ville vært greit å ha noe å henge fingrene i!

Takker for all hjelp!

Proxifier (http://proxifier.com/) og en proxy =)

Lenke til kommentar

Hei! Siden du sitter på et jobb-nettverk hvor portene mest sannsynlig er sperret i brannmuren, er nok eneste mulighet å gå via en annen server. Har ikke gjort dette selv, men vil tro at løsningen for deg er å benytte en ssh- eller proxy-server. Det som i teorien bør gjøres er å la proxy-serveren aksessere den serveren du ønsker kontakt med og forward'e (eller NAT'e som det også kalles) over til en port som ikke er begrenset i brannmuren i jobbnettverket ditt. Håper dette kan være noe til hjelp i hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...