promotheus Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Er for tiden på jobb oppe i nord, og der er det så som så med dekning. Vil gjerne spille en mmorpg mellom skiftene, men det er tydeligvis noen porter som er låst på jobbens nettverk, da flere mmorpger ikke "connecter" med serverne. Noen ide om hvordan jeg kan omgå de portene? På nattskift sitter jeg rett opp og ned uansett, ville vært greit å ha noe å henge fingrene i! Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Er for tiden på jobb oppe i nord, og der er det så som så med dekning. Vil gjerne spille en mmorpg mellom skiftene, men det er tydeligvis noen porter som er låst på jobbens nettverk, da flere mmorpger ikke "connecter" med serverne. Noen ide om hvordan jeg kan omgå de portene? På nattskift sitter jeg rett opp og ned uansett, ville vært greit å ha noe å henge fingrene i! Takker for all hjelp! Proxifier (http://proxifier.com/) og en proxy =) Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Siden du sitter på et jobb-nettverk hvor portene mest sannsynlig er sperret i brannmuren, er nok eneste mulighet å gå via en annen server. Har ikke gjort dette selv, men vil tro at løsningen for deg er å benytte en ssh- eller proxy-server. Det som i teorien bør gjøres er å la proxy-serveren aksessere den serveren du ønsker kontakt med og forward'e (eller NAT'e som det også kalles) over til en port som ikke er begrenset i brannmuren i jobbnettverket ditt. Håper dette kan være noe til hjelp i hvertfall. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Portene er nok sperret pga sikkerhet, anbefaler deg ikke å prøve å omgå disse da de er der for en grunn. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vi kan desverre ikke hjelpe deg med løsningen på det problemet her. Det er lagt inn en sperre der av gode grunner. OG vi ønsker ikke å bidra til at disse skal brytes. Stenges! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg