Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kasse til polk audio SR12

Kennet_H

Anbefalte innlegg

Har polk audio SR12. polk opplyser i brosjyren at en 29 liter lukket kasse passer.

Hører nesten bare på Hip-Hop, så lurer på om det passer bedere med en portet kasse i steden? :hmm:

Hva tror dere om størelse og type kasse? er det egentlig stor forskjell?

Forsterkeren er en alpine pdx 1.600 som er målt til 625W @4 ohm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette et element kun beregnet for lukket kasse i en portet kasse isteden, vil nok føre til et ødelagt element ganske raskt. Elementet trenger luftmotstanden den får i en lukket kasse, for å si det enkelt.

Når det er sagt, oppgir vel Polk at SR12 også passer i en (større) portet (vented) kasse, så det er jo bare å prøve etter målene jeg regner med Polk har oppgitt. ;)

Lenke til kommentar

Står kun volum for lukket kasse, 25L. Åsså står det add driver displacement 4L to total volume.

Men utifra forsterkeren jeg har og musikksmaken min, tror du det høres best ut med portet eller lukket kasse da?

Hvor mye volum skal legges til hvis jeg går for portet? :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm.. bladde gjennom manualen nå, og der står det bare lukket ja, baserte meg på det som sto på nettsiden. Får ikke regnet ut en portet kasse her nå og om det vil fungere bra, men ville nok da holdt meg til hva Polk anbefaler med en lukket på 25liter netto. Polk har meget god kvalitet og bør fungere med det aller meste av musikk. Eller er du misfornøyd med noe siden du vurderer noen tiltak her?

Lenke til kommentar

Har liten erfaring med bilstereo, og ingen med polk. Grunnen til at jeg vurderer portet kasse er at jeg har lest at det passer bedere til hip-hop og gir mere trøkk. Men tror jeg kommer til og gå for lukket kasse. Burde jeg fylle den med dempevatt, i såfall hvor mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...