Gå til innhold

konfigurering av 9500 pro

Anbefalte innlegg

Jeg har et sapphire 9500 pro som jeg ikke synes fungerer bra. På spill er det nesten som grafikken deler seg, noe av bildet henger igjen og når en slipper musa kommer alt som normalt...Vet ikke om dette gjorde problemet noe bedre men det hakker i værtfall.

Hvilke instillinger skal kortet stå på for at det skal fungere optimalt?

Har hørt en del om AA og AF??

Håper noen av dere har erfaringer om hva som fungerer best for slik det er nå er jeg skuffa over kortet jeg leste så mye bra om..

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et sapphire 9500 pro som jeg ikke synes fungerer bra. På spill er det nesten som grafikken deler seg, noe av bildet henger igjen og når en slipper musa kommer alt som normalt...Vet ikke om dette gjorde problemet noe bedre men det hakker i værtfall.

Det skjer når frameraten er høyere enn refresh raten til skjermen.

V-sync vil løse det problemet. Du finner den funksjonen under instillingene for både D3D og OpenGL.

Hvilke instillinger skal kortet stå på for at det skal fungere optimalt?

Har hørt en del om AA og AF??

Håper noen av dere har erfaringer om hva som fungerer best for slik det er nå er jeg skuffa over kortet jeg leste så mye bra om..

Det kommer ann på spillet, oppløsningen du kjører og ikke minst smak og behag (bildekvalitet over ytelse?). 16xAF performance og 4xFSAA burde som regel funke greit hvis du ikke kjører alt for høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Takk for tipset men det funka ikke helt..

det står "wait for vertical sync" den sto på "application preference" i Direct 3d og default off i open gl..Jeg prøvde å sette den til always on i direct 3d og da funka det bra, men etter noen minutter låste grafikken seg??

Hva kan jeg gjøre med det, var det denne du mente at jeg skulle forandre?? Hva skal truform stå på??

Kristian

Lenke til kommentar
Takk for tipset men det funka ikke helt..

det står "wait for vertical sync" den sto på "application preference" i Direct 3d og default off i open gl..Jeg prøvde å sette den til always on i direct 3d og da funka det bra, men etter noen minutter låste grafikken seg??

Hva kan jeg gjøre med det, var det denne du mente at jeg skulle forandre?? Hva skal truform stå på??

Ja det var den jeg mente. Maskinen låser seg nå i alle D3D spill? Jeg har ikke opplevd at v-sync gjør en PC ustabil.

Trueform har et stort ytelsehit på 9500 så jeg anbefaler at du skrur den av, det er noe som uansett bare gjelder for de spillene som støtter Trueform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...