Gå til innhold

Sperre på windows vista?

csb3

Anbefalte innlegg

Hey. eg kjøpte meg en ny bærbar pc i februar i år, det var en Acer aspire 7730G. eg har windows vista home premium 32 bit. nå som det nermer seg lansering av win 7 så har eg lyst på det, eg har klart å fått tak i en win 7 ultimate 64 bit version, det er ikke beta eller RC version, men problemet er når eg skal formater pcen, hver gang eg prøver så får eg blue screen :-/ og eg veit ikkje korleis eg skal få det til, noken som har en ide eller et forslag, eg trur det er en slaks sperre eller noe, ikke helt sikker...

på forhond takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du får ikke installert 64-bits Windows på 32-bits system. jeg fikk iallefall feilmelding da jeg prøvde på det.

hmm, men eg vil jo formater før eg innstalerer et nytt OS, så det skal vel gå?? men eg får bare blue screen når eg prøver å formatere

Endret av csb3
Lenke til kommentar

Her var det mange merkelige svar.

Nei du skal ikke få blåskjerm når du formatterer. Dette var merkelig og en problemstilling jeg ikke har vært borte i før. Prøv å søk rundt på nettet for å se om noen andre har opplevd lignende.

Forsøk eventuelt å formatere hardisken ved hjelp av en annen fremgangsmåte enn den du bruker nå.

Når det gjelder maskinen din så har den en Core 2 duo prosessor som støtter 64bit så denne støtter helt klart 64bit Windows 7.

@ilpostino: Her går det klart fram at han ikke forsøker å oppgradere men å formatere og installere.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar
@ilpostino: Her går det klart fram at han ikke forsøker å oppgradere men å formatere og installere.

du får ikke installert 64-bits Windows på 32-bits system. jeg fikk iallefall feilmelding da jeg prøvde på det.

jeg tar meg friheten til å gjenta det jeg svarte i post nummer to med utheving.

Lenke til kommentar

Det er greit at din påstand er korrekt. Men den er urelevant når maskinvaren det her er snakk om er 64bits. Uavhengig av om det er et 32bits eller 64bits operativ system installert fra før.

Ref: https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

Viser at maskinen har en Core 2 Duo basert prosessor.

Ref: http://www.intel.com/products/processor/co...re2duo+tab_spec

Core 2 Duo er en 64bits arkitektur.

Dette er uansett småpirk da vi i bunn og grunn er enige ;)

Men fastholder at selv om det her hadde vært snakk om en 32bits maskinvare så skulle man allikevel ikke fått blåskjerm ved formatering av hardisk.

Lenke til kommentar
Det er greit at din påstand er korrekt. Men den er urelevant når maskinvaren det her er snakk om er 64bits. Uavhengig av om det er et 32bits eller 64bits operativ system installert fra før.

Ref: https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

Viser at maskinen har en Core 2 Duo basert prosessor.

Ref: http://www.intel.com/products/processor/co...re2duo+tab_spec

Core 2 Duo er en 64bits arkitektur.

Dette er uansett småpirk da vi i bunn og grunn er enige ;)

Men fastholder at selv om det her hadde vært snakk om en 32bits maskinvare så skulle man allikevel ikke fått blåskjerm ved formatering av hardisk.

det er akkurat det eg ikke fårstår, det skal vell gå and å formatere en hardiskk uansett, men eg skal prøve litt og se hva eg får til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har opplevd noe av det samme på en dell pc. Hver gang jeg prøvde å starte installasjonen fra et annet operativsystem enn det som fulgte med, gikk pcen i bluescreen.

Hvorfor vet jeg ikke, men det skjedde hver eneste gang jeg prøvde, så måtte bare la det være XP på den.

Men når du sier du har fått tak i en Windows 7 Ultimate som ikke er en BETA/RC så betyr det vel at du har lastet ned en piratkopi, siden Ultimate ikke finnes på det åpne markedet enda. Så du kan jo ha fått en plate (ISO image) som det er noe feil med.

Er jo slike feil som kan oppstå når man laster ned piratkopierte produkter ;)

Lenke til kommentar

Bare ønsker å påpeke at selv om Windows 7 ikke selges i butikk så har den vært tilgjengelig en god stund nå for bedrifter og akademiske institusjoner som har avtale med microsoft. Den er derfor ganske utbredt uten at det behøver å være en pirat versjon. Selv sitter jeg på 8 høyst lovlige Windows 7 Pro lisenser.

Lenke til kommentar
Bare ønsker å påpeke at selv om Windows 7 ikke selges i butikk så har den vært tilgjengelig en god stund nå for bedrifter og akademiske institusjoner som har avtale med microsoft. Den er derfor ganske utbredt uten at det behøver å være en pirat versjon. Selv sitter jeg på 8 høyst lovlige Windows 7 Pro lisenser.

Ja, men ikke ULTIMATE lisenser. Det har kun vært PRO lisenser å få tak i frem til nå nylig, om man ikke har tilgang på de litt dyrerere utgavene Technet (ca 3.000 kr per år) eller MSDN (ca 4-5.000 kroner per år).

Derfor anslår jeg alle ULTIMATE lisenser som ulovlige, eller trolig ulovlige.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, men ikke ULTIMATE lisenser. Det har kun vært PRO lisenser å få tak i frem til nå nylig, om man ikke har tilgang på de litt dyrerere utgavene Technet (ca 3.000 kr per år) eller MSDN (ca 4-5.000 kroner per år).

Derfor anslår jeg alle ULTIMATE lisenser som ulovlige, eller trolig ulovlige.

lisensen eg har er så lovlig som det går and å få tak i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...