TotalBlackOut Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Heisann! Skal bygge en PC som utelukkende skal brukes til musikk, type hjemmestudio/mixing. Er derfor nødvendig med en svært stillegående, men samtidig kraftig PC. Noen som har noen kommentarer til dette oppsettet? Er ikke inkludert skjerm og OS. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 du burde ha mer minne, litt overkill på cpu kanskje du burde ha em 10.000rpm HDD til programmet og en lagring Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Er nok ikke overkill i det hele tatt. Plugins sluker prosessorkraft. Har en q6600 nå, og den sliter i store prosjekter. Har tenkt på 8 gig minne, men tror jeg forsøker meg på 4 først, så får jeg se hvordan det yter. En raptor er nok også ganske uaktuelt, både på grunn av pris og støy. Da venter jeg heller litt og kjøper meg en SSD når de har sunket litt til. Npen andre som har noen kommentarer? Gjerne i forhold til støy på komponentene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) du har vell et ASIO lydkort som tar seg av prosesene, da bruker den CPuen minimalt. plugger sluker mer minne, så jeg anbefaller deg å gå for 8gb hvis du har en hauf med plugger i et prosjekt, det er ikke så dyrere enn 4gb men uansett er like greit å kjøpe en heftig CPU. du trenger ikke å kjøpe en raptor, men en liten 10krpm disk som programmet ligger på (det er ganske viktig for skrive/lese ytelse at program og filer ligger å separate disker.) er relativt lett å få den til og være stille. store vifter er tingen for at det skal bli stille. støydempende kabinett. og massiv kjøleribbe på cpu men en stor vifte. ekstert lydkort, så man minimerer elektroniskstøy inne fra maskinen. edit: ser du har en core i7, da må du ha 3Gb eller 6GB da den bruker 3 kanalers minne får og utnytte best Endret 7. oktober 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Lydkortet mitt er Focusrite Liquid Saffire 56, men er ikke noe innebygget DSP i dette, så alle plugins jeg legger på sporene er det CPU som tar seg av. Kjører Cubase 32 bit nå fordi 64-bit utgaven sliter med mange av pluginsene jeg bruker (32bit), og siden 32 bit Cubase ikke kan bruke mer enn 4 gig uansett tenkte jeg å forsøke med 4 til å begynne med. Uansett lett å putte i 4 ekstra gig seinere. Enig i forhold til 2 disker. Har en identisk disk som den som ligger i handlevognen allerede, så kommer til å sette den opp som OS-disk. I forhold til støy har jeg gjennom en miks av tester, egne erfaringer og andres erfaringer funnet ut at P183, Noctua NH-U12P og Antec Signature 650W skal være en god kombo for å få bort det verste av støyen. Står 2 vifter med viftestyring i kabinettet allerede, men tenkte å se hvordan disse yter for så evt å putte i 2 Noctua NF-P12-1300 i forkant av kabinettet for å få bedre sirkulasjon. HDD-oppheng er selvfølgelig også et must. Andre innspill? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Eneste innspillet jeg har er: 1. Det er ingenting som er overkill når det er snakk om CPU til en PC til musikkproduksjon. 2. Jeg hadde kanskje valgt 2 GB RAM-brikker, da det blir enklere å oppdatere når/hvis du konverterer til 64 bit. 3. Raske disker er kjekt. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Tror de brikkene jeg har valgt er 2x2gb? Helt enig med raske disker, men i det formålet den skal brukes blir det nok viktigere med lite støy enn å gå fra 7200 til 10.000 rpm. Med mindre noen har noen veldig gode forslag til svært støysvake 10.000 disker? Ellers blir det nok SSD om ikke så fryktelig lenge. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Wops, det er riktig. Jeg blingset. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, fint det @NIrD: Er en 1156 i7, så er nok 2-kanals minne der. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 disk messig er 1tbitt disken ganske treg bedre med 2x f3 hardisker på 500 gb. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Vet du hvor mange dB f3-disken avgir? Ser WD sine GreenPower disker ligger rundt 27dB, og har positive erfaringer selv med disse i harddiskoppheng. Noen som har brukt f3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå