Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, som overskriften sier.. så vil jeg kjøpe et nytt skjermkort til pcen min fra komplett.no

problemet er at jeg ikke vet hvilke skjermkort som passer i pcen min.. dette trenger jeg hjelp med.

mitt system:

ati radeon 9550 256mb

320gb harddisk

2048mb ram

intel pentium 4

... hvis det er andre spørsmål dere trenger å vite for å hjelpe meg, som f.eks hvilket type hovedkort jeg har.. så bare spørr

edit: Jeg ser etter 1 skjermkort med ca. 1gb minne til ca 1000 kr.

ifølge everest programmet så er navnet på hovedkortet : Asus P5S800-VM (NEC OEM)

jeg har også fått en nettside av en venn med liste over skjermkort som kanskje passer til min pc. http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=agp...=10413&mfr=

passer noen av disse til hovedkortet mitt? og i såfall, hvilken er til å anbefale?

håper på hjelp !

Endret av raxor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Caps Lock er fint, vi må også vite hvilken PSU ( Strømforskyning) du har.

Watt og kanskje ampere om du finner på den.

Har den for eks 6pin-kontakt?

Svaret er nei her om den ikke er byttet en gang.

Endret av War
Lenke til kommentar

hvor kan jeg sjekke hvor mye watt jeg har? hva er 6pin kontakt? sorry men har ikke så mye peiling på dette.. :p

men en som er gangske flink på dette sier at jeg kan plukke 1 skjermkort som ligger på den linken som jeg ga oppe.. stemmer det ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Det beste hadde jo selvsagt vært å oppgradert det meste, som nevnt over her. Men så spørs det også hvor mye du vil investere i oppgraderinger, men igjen så spørs det også hva du skal bruke PC til.

Lenke til kommentar

okei.. det er egentlig min bror som ville kjøpe nytt skjermkort.. så jeg skal si til han at han bør vente.

men dersom han bestemmer seg for å velge, så kan han bare velge en fra lista i den linken jeg ga i begynnelsen av tråden ?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...