raxor Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Hei, som overskriften sier.. så vil jeg kjøpe et nytt skjermkort til pcen min fra komplett.no problemet er at jeg ikke vet hvilke skjermkort som passer i pcen min.. dette trenger jeg hjelp med. mitt system: ati radeon 9550 256mb 320gb harddisk 2048mb ram intel pentium 4 ... hvis det er andre spørsmål dere trenger å vite for å hjelpe meg, som f.eks hvilket type hovedkort jeg har.. så bare spørr edit: Jeg ser etter 1 skjermkort med ca. 1gb minne til ca 1000 kr. ifølge everest programmet så er navnet på hovedkortet : Asus P5S800-VM (NEC OEM) jeg har også fått en nettside av en venn med liste over skjermkort som kanskje passer til min pc. http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=agp...=10413&mfr= passer noen av disse til hovedkortet mitt? og i såfall, hvilken er til å anbefale? håper på hjelp ! Endret 7. oktober 2009 av raxor Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Caps Lock er fint, vi må også vite hvilken PSU ( Strømforskyning) du har. Watt og kanskje ampere om du finner på den. Har den for eks 6pin-kontakt? Svaret er nei her om den ikke er byttet en gang. Endret 7. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Du har for gammelt hovedkort, det har ikke PCI Express, som alle nye skjermkort kjører på. Det finnes enda skjermkort til AGP; en liste her. Men de må du betale mye for, uten noen vesentlig ytelse. Spørsmålet er vel heller hva du trenger et nytt skjermkort til? Lenke til kommentar
raxor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 hvor kan jeg sjekke hvor mye watt jeg har? hva er 6pin kontakt? sorry men har ikke så mye peiling på dette.. men en som er gangske flink på dette sier at jeg kan plukke 1 skjermkort som ligger på den linken som jeg ga oppe.. stemmer det ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hva med dette? Lenke til kommentar
raxor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) jo den ser grei ut den.. men har også hørt noe om 1 etasjer og 2 etasjers skjermkort, så spørs om den passer i kabinettet mitt, så ser det ut som om den bare har hdmi input. det har ikke jeg på skjermen min.. så hva med denne ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484202 funker den fint ? Endret 7. oktober 2009 av raxor Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ville først og fremst oppgradert.. det meste. Du vil ikke få stort utav et "nytt" skjermkort med den prosessoren. Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er sant som de over her har sagt, hovedkortet ditt har ingen PCI express spor, så du må ty til et AGP kort. Det lureste er kanskje å rett og slett kjøpe en ny og bedre PC? Ellers har Gnålern et godt forslag i sin post. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det beste hadde jo selvsagt vært å oppgradert det meste, som nevnt over her. Men så spørs det også hvor mye du vil investere i oppgraderinger, men igjen så spørs det også hva du skal bruke PC til. Lenke til kommentar
raxor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 problemet er at jeg ikke har nok penger til en ny pc nå.. så det må vente.. ja, gnålern hadde en bra ide, men er ikke sikkert på den får plass i kabinettet mitt. så derfor er kanskje denne bedre ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484202 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Om du ikke har nok penger til å oppgradere vil jeg anbefale deg å vente, i stedet for å sløse bort 1000 kr på et skjermkort som er totalt ubrukelig i framtiden. Å kjøpe til AGP er å betale ekstra for at det skal fungere dårligere. Lenke til kommentar
raxor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 okei.. det er egentlig min bror som ville kjøpe nytt skjermkort.. så jeg skal si til han at han bør vente. men dersom han bestemmer seg for å velge, så kan han bare velge en fra lista i den linken jeg ga i begynnelsen av tråden ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå