Gå til innhold

Komplett.no's retursystem? Bestikkelse??


Anbefalte innlegg

det er rart dette, de som sier de jobber med kundebehandlig (og lignende) virker som de som stoler minst på kunden. Jeg tviler i alle fall sterkt på at en kunde som prøver å svindle noen bruker slike kanaler for å oppnå hva vedkommende vil. Kundebehandling er mer enn tvil, og skal jeg være ærlig så er det slike holdninger som dine, "bjoen2", som provoserer meg mest. Jeg vil også tro at mange andre er enige med meg der.

 

Det at enkelte er usakelige er en sak, men at du skal være usmakelig synes blir å gå over grensen. Hvis du tenkte litt før du skrev ville du kanskje skjønt at ikke alt som blir skrevet er ment seriøst. Personlig så tviler jeg faktisk på at du kan være en populær kundebehandler...

 

Til opplysning vil jeg nevne et par ting som du kanskje er ukjent med:

1. ironi : det å si noe men å mene det motsatte

2. sarkasme : å si noe uten å mene det, men samtidig være litt frekk og utfordrende

3. spøk : noe humoristisk som er sagt fordi det er morsomt.

__________

Ha en fortsatt fin dag ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsningsforslag:

 

Forlang å få disken tilbake. Pakk den inn på nytt, på rett måte og send den direkte til Western Digital denne gangen. De vil jo kunne ordne saken for deg like godt som komplett. Hvis de sier at du må sende til butikken du kjøpte i eller noe slikt kan du jo si at de har gått konk   :wink:

 

 

Koster litt men det er ikke dumt

 

Stå på krava, drit i dem!

Lenke til kommentar

Bruker komplett.no mye selv og har aldri hatt noe problemer. hverken med returer eller faktisk feilbestillinger fra min side. Men akkurat i denne saken får komplett.no min støtte. Ser det var en som dro fram at blackninja her hadde flere ødelagte harddisker over kort tid. Og når det på en konto står at en kunde har kjøpt 3 harddisker og samtlige har blitt returnert med feil etter en stund. Vel, en smekk er på sin plass? Har handla *tenke* 8 eller 9 harddisker derfra, alt fra WD120 til seagate og maxtor og aldri hatt noen problemer. Så da er det mistenkerlig at slike som blackninja hele tiden får feil.

 

Evt FINGERTRØBBEL? no offence, men du får kanskje tenke neste gang før du begynner å eksprimentere med maskinen og klage på komplett.no!

Lenke til kommentar
Bruker komplett.no mye selv og har aldri hatt noe problemer. hverken med returer eller faktisk feilbestillinger fra min side. Men akkurat i denne saken får komplett.no min støtte. Ser det var en som dro fram at blackninja her hadde flere ødelagte harddisker over kort tid. Og når det på en konto står at en kunde har kjøpt 3 harddisker og samtlige har blitt returnert med feil etter en stund. Vel, en smekk er på sin plass? Har handla *tenke* 8 eller 9 harddisker derfra, alt fra WD120 til seagate og maxtor og aldri hatt noen problemer. Så da er det mistenkerlig at slike som blackninja hele tiden får feil.  

 

Evt FINGERTRØBBEL? no offence, men du får kanskje tenke neste gang før du begynner å eksprimentere med maskinen og klage på komplett.no!

 

Kan være at diskene de sender i retur er defekte, siden den barracuda disken(som han ikke kjøpte fra komplett) funket fint.

Lenke til kommentar
Bruker komplett.no mye selv og har aldri hatt noe problemer. hverken med returer eller faktisk feilbestillinger fra min side. Men akkurat i denne saken får komplett.no min støtte. Ser det var en som dro fram at blackninja her hadde flere ødelagte harddisker over kort tid. Og når det på en konto står at en kunde har kjøpt 3 harddisker og samtlige har blitt returnert med feil etter en stund. Vel, en smekk er på sin plass? Har handla *tenke* 8 eller 9 harddisker derfra, alt fra WD120 til seagate og maxtor og aldri hatt noen problemer. Så da er det mistenkerlig at slike som blackninja hele tiden får feil.  

 

Evt FINGERTRØBBEL? no offence, men du får kanskje tenke neste gang før du begynner å eksprimentere med maskinen og klage på komplett.no!

 

Har nå hatt flere disker som har funket nydelig.

Dessuten, den første wd800jb-disken varte i ca. 6mnd., den andre i en uke og den siste var ødelagt før jeg fikk den.

Enten sender komplett.no rare disker (de var vakumpakket) eller så har jeg utrolig uflaks...

 

 

Vil bare si at jeg er kjempeglad for at komplett.no løser dette problemet etter relativt kort tid og at jeg er fornøyd med løsningen, selv om jeg har tapt mye tid og penger i porto...(som jeg har mistet kviteringene på).

Lenke til kommentar

jeg synes hovedpoenget her er at;

 

man får en disk som ikke funker, selv om man sender den tilbake IKKE antistatisk innpakket, så for meg virker det utrolig sært at den skal ta kvelden pga statisk elektrisitet under frakt, gjennom en pappeske og bobbleplast, greit nok at statisk elektrisitet er farlig, men at det går gjennom papp og plast for så å få kontakt med disken inni der og kortslutte den, virker veldig merkverdig på meg, da snakker man om sinnsyk uflaks.

 

jeg har sendt dusinvis av datakomponenter på posten uten antistatisk innpakning (f.eks rambrikker, hd'r og skjermkort) de har vært godt innpakket i papp og bobbleplast, aldri fått noen klage, alt virker som aldri før. ( jeg ringer alltid opp de jeg har handla med og spør om de er fornøyd )

 

Jeg har også som mange andre motatt mange varer fra forskjellige webshopper, pappesker der f.eks skjermkortet ligger i pappesken utenfor antistatisk posen, eller at hd'n ligger løst uten plast nedi kartongen med de ostepop greiene. alt har funka som det skal, jeg har aldri hatt en retur på slike ting.

 

hvis du tenker over det når du har bestilt en tilnærmet komplett maskin og du får pakka, skal jeg nesten garantere deg at du finner en eller annen komponent som skulle ligget innpakket i antistatisk plast, liggende utenfor

 

Så komplett spiller på at hd'n er ødelagt pga at den manglet antistatisk pose, det er bull spør du meg.

Lenke til kommentar

Vel dette var nok en sak med komplett som måtte på forumet for å løses,merkelige greier.

Nei skift butikk inntill de lerer seg å ta kundene på alvor, det er vel der problemet ligger at de ser at kundene fortsetter å handle der uansett service :(:(

Lenke til kommentar

lite tips:

det er innmaten i en hd som blir ødelagt av statisk elektrisitet. innmaten befinner seg inne i ei kasse, kassa SKAL beskytte innmaten mot statisk elektrisitet.

konklusjonene blir at antistatiske poser er kun en ekstra og egentlige unødvendig beskyttelse på hder.

det er jo ingen åpne kretser på en hd, sånn som på skjermkort. osv

Lenke til kommentar

Men jeg bør egentlig holde kjeft, for jeg er svartelistet av Komplett ! Jeg ble lei av akkederinga dems og leste dem teksten !

 

Hvordan klarte du det?

 

Back to topic.

Komplett.no har nok et rimelig stort antall returer hver dag, og jeg tviler på at de velger ut en kunde som de bestemmer seg å være kjipe mot og lyver og sier at han ikke sendte i antistatisk pose.

 

Tror nok at avsender har klart å ta feil av en pose som lignet på en anti-statisk pose, men som ikke var det.

 

At Komplett.no tilbyr seg å la vedkommende kjøpe en hdd til innkjøpspris er og være snill mot kunden, ikke bestikke. :woot:

 

Sikker litt surt av Komplett.no og ikke godta innsending pga manglende anti-statisk pose, men sånn er bare reglene, og de får man leve med.

Lenke til kommentar
lite tips:

det er innmaten i en hd som blir ødelagt av statisk elektrisitet.        innmaten befinner seg inne i ei kasse,  kassa SKAL beskytte innmaten mot statisk elektrisitet.

konklusjonene blir at antistatiske poser er kun en ekstra og egentlige unødvendig beskyttelse på hder.

det er jo ingen åpne kretser på en hd, sånn som på skjermkort. osv

 

Er jo tydelig at du ikke har peiling i det hele tatt, vet du hva en harddiske er? og etter antallet poster å dømme? 1 post? Er nok av deler som kan ødelegges på en harddisk, som ligger åpent for alle, er noen modeller som bygger de litt tettere enn andre, men stort sett så er det tilgang rett inn på kretsene på en HD.

Lenke til kommentar

hei maxpain.

jeg vet hva en hd er hvis du lurte.

og du snakker om gamle hder der kretsene ligger åpent, men på nye hder ligger de ikke åpen for allmenheten.

hvis hder tok skade av statisk elektrisitet så måtte de jo ligge i en antistatisk pose når de er i pcen.

:lol:

Og mange harddisker har antistatisk beskyttelse f.eks seagate barracuda.

det gjelder WD og.

Lenke til kommentar

Har lest igjennom tråden og sitter med et par inntrykk:

 

1. Mange bør lese gjennom postene sin før de trykker send. Det gjelder både her på forumet og på mail. Alfa og Omega er å være seriøs og holde fokus, ikke hyle og rope og banne. Hvis man ikke forstår at det ikke hjelper... vel, lykke til ellers i samfunnet. Skal man "knuse noen med ord" (eller overbevise), så er det bare en ting som hjelper; argumentere dem i senk med seriøse, riktige argumenter med fot i virkeligheten.

 

2. Det blir mere og mere vanlig å benytte seg av bildebevis ved pakking/åpning av pc-hardware. Itbutikken har brukt dette over lengre tid. Det henger et kamera over disken der all pakking skjer. Når du går inn på kontoen din på itbutikken kan du se disse bildene (et utdrag av dem regner jeg med). De har sikkert fått en hel del merkelige anklager mot seg de og mht pakking. Så dette forstår jeg full ut.

 

3. Absolutt all hardware (med elektronikk) i en pc bør pakkes antistatisk og med bobleplast/tilsvarende. Holder man seg til dette slipper man anklager i hytt og gevær. (kanskje selv også ta bilde før man sender retur?)

 

4. Ta seg god tid når man bygger pc. Bruke antistatisk lenke. Ikke gå i ullragger på teppegulv eller tregulv mens man bygger. Det kan godt hende noen hardbarka pc-bygger sier "pss, trenger ikke det", men det driter jeg en lang marsj i. Det er bedre å være på den trygge sida!

 

5. Jeg er sulten. På tide med lunsj!

 

DrE

Lenke til kommentar
hei maxpain.

jeg vet hva en hd er hvis du lurte.

og du snakker om gamle hder der kretsene ligger åpent, men på nye hder ligger de ikke åpen for allmenheten.

 

Vel. Det er feil. Western Digital 80Gb f.eks har åpen elektronikk. Det samme har mange IBM disker.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Det er jo vanskelig å si noen som helst om hvem som er tåpelig... det er jo påstand mot påstand. men om det ninja sier er sant, er dette ikke holdbart av komplett. De omsetter for mange millionær i året og burde ikke henge seg opp i en hdd som koster dem en tusing...

 

men prøv å send den inn til western digital og si at komplett nektet å ta i mot defekt vare. Hdd har diverse nummer som vil fortelle wd hvor og ca. når du har kjøpt den. Slik at garanti vil gjelde.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Vel. Det er feil. Western Digital 80Gb f.eks har åpen elektronikk. Det samme har mange IBM disker.

 

jeg som har en WD 80gb og har hatt en seagate barracuda burde vel vite om det er åpen elektronikk på dem.

 

her er en besrivelse av dem:

WD: toppen har en metallplate montert, undersiden har en solid plast plate montert. jeg ser ingen åpne kretser på den.

Seagate: toppen har en metallplate montert, undersiden har en metallplate med skumgummi på innsiden.

 

IBM vet jeg ikke så mye om.

Lenke til kommentar
Vel. Det er feil. Western Digital 80Gb f.eks har åpen elektronikk. Det samme har mange IBM disker.

 

jeg som har en WD 80gb og har hatt en seagate barracuda burde vel vite om det er åpen elektronikk på dem.

 

her er en besrivelse av dem:

WD: toppen har en metallplate montert, undersiden har en solid plast plate montert. jeg ser ingen åpne kretser på den.

Seagate: toppen har en metallplate montert, undersiden har en metallplate med skumgummi på innsiden.

 

IBM vet jeg ikke så mye om.

 

Den solide plast platen du mener, er vel en grønn plate med kretser på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...