sadosame Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Er ny her på forumet så om jeg tar opp et gammelt tema så setter jeg pris på om noen peker meg til riktig tråd, forsøkte å søke først men fant ikke noe fornuftig. Jeg har nylig kjøpt meg ny pc, jeg mener at hardwaren her bør være mer enn god nok til å kjøre dette spillet problemfritt i grei oppløsning med medium detaljenivå. Saken er at hele spillet hakker noe helt sykt, umulig å spille slik det er nå. Jeg kjører Windows 7 (64-bit) på en i7 920 med et Asus p6t deluxe v2 hovedkort med 12gb 2ghz ram og med et Asus HD4890 1gb skjermkort. Systemet kjører fra et raid med 2 relativt kjappe corsair ssd'er. Kan ikke fatte og begripe hvorfor denne maskinen skal slite med et spill som er over et og et halvt år gammelt, alt av hardware ligger jo langt over minimumskravene til dette spillet. Har noen andre hatt lignende problemer? Er det en oppdatering av drivere eller spill som er nødvendig, evt. en patch eller noe registertriksing som må til? Sliter forøvrig også med å få installert asus gamer osd, selve installeren vil liksom ikke starte. Alle tips og råd mottas med takk. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 problemet er at GTA 4 ble så dårlig portert til PC at det er nesten uspillbart.. Lenke til kommentar
sadosame Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er klar over at dette spillet bare er en dårlig port av et xbox 360 / ps3 spill, men likevel, har en koselig mengde ram og rask disk, og cpuen er jo forsåvidt temmelig hissig den også, så hva er egentlig problemet her? Synes det er temmelig drøyt om jeg skal bli nødt til å overklokke for å kunne kjøre dette spillet. Spesielt når kravene på esken er relativt beskjedne i forhold til hva som tydeligvis faktisk kreves. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Core i7 er ikke så hissig på standard frekvens dessverre. Den må ofte trimmes opp litt med overklokking før den kan bite. Min for eksempel gjør en veldig god jobb på 4.2GHz, men på 2.66 er den temmelig slapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå