fsx Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 hei jeg hat tenkt og gå ned i vekt jeg er 13 år og veier 52 kilo jeg har lyst og få six pack og jeg vil trene på trenings studio og løfte vekter hva er aldersgrensa? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er vel ingen aldersgrense..? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Mange treningsstudioer har en "aldersgrense" mellom 16-18 år. Før denne alderen er det også treningsstudioer som godtar at du trener der, så lenge de får et skriv fra foreldrene dine om at de har alt ansvaret. Selv startet jeg å trene med vekter når jeg var rundt 15, men det var hjemme. Jeg vil mye heller anbefale deg å starte på en sport, muligens en kampsport. Jeg begynnte på Taekwon-do to ganger i uka, og gikk fort ned i vekt. Start å lev sunt samtidig, slutt med brus og godteri i hverdagen, og prøv å spis litt mindre mat, men heller spis oftere. Selv var jeg alltid litt småfeit/"chubby" før, men taekwon-do´en fikk ned fettprosenten min, og siden jeg ble 15-16 har jeg trent to ganger i uka på helsestudio, pluss 1-2 dager i uka med noe jogging, rask gåtur eller evt. sykling. Jeg er nå i dag det jeg vil kalle relativt muskuløs, og er relativt tynn. Det er ihvertfall min anbefaling, ved å starte å trene tunge vekter i en alder av 13, er det stor sannsynlighet for at du kommer til å skade noe i kroppen. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Mange treningsstudioer har en "aldersgrense" mellom 16-18 år. Før denne alderen er det også treningsstudioer som godtar at du trener der, så lenge de får et skriv fra foreldrene dine om at de har alt ansvaret. Selv startet jeg å trene med vekter når jeg var rundt 15, men det var hjemme. Jeg vil mye heller anbefale deg å starte på en sport, muligens en kampsport. Jeg begynnte på Taekwon-do to ganger i uka, og gikk fort ned i vekt. Start å lev sunt samtidig, slutt med brus og godteri i hverdagen, og prøv å spis litt mindre mat, men heller spis oftere. Selv var jeg alltid litt småfeit/"chubby" før, men taekwon-do´en fikk ned fettprosenten min, og siden jeg ble 15-16 har jeg trent to ganger i uka på helsestudio, pluss 1-2 dager i uka med noe jogging, rask gåtur eller evt. sykling. Jeg er nå i dag det jeg vil kalle relativt muskuløs, og er relativt tynn. Det er ihvertfall min anbefaling, ved å starte å trene tunge vekter i en alder av 13, er det stor sannsynlighet for at du kommer til å skade noe i kroppen. ok en vis jeg tar det du anbefaler vis jeg trener 30 minuter hver dag Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 1. Aldri start hardt ut. Start forsiktig og trapp opp når kroppen ber om mer. Dog vet jeg at dette rådet er vanskelig og følge når du er så ung. Utålmodighet beskriver din alder ganske bra. 2. Du er for ung. Sorry, men du har knap, om i det hele tatt, kommet i puberteten. Kroppen din vil forandre seg MYE de neste 4 - 5 årene. I verste tilfelle kan du skade deg selv. 3. Følg rådet til den første her. Finn en sport eller to og ha det moro. Fokuser på det sosiale og venner og fritid. Så kan du se ann sixpack og synlige muskler når du faktisk er en mann og har kropp som kan ha det. Punkt 3 er det viktigste. Det vil holde deg tynn og i god form til over tennårene. Men husk at trening gjør det ikke alene. Sundt kosthold og begrenset godteri må også til. Det er kombinasjonen av trening og kosthold som gir deg en sunn livsstil. Husk alkohol har UTROLIG mye kalorier. Vet du ikke drikker enda, men det er nok bare snakk om tid. Hvis ønske om en fin kropp holder deg fra den verste tennåringsfylla så er verden et bedre sted! AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå