indahla Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ser at Elkjøp selger tre ulike modeller av PSP: PSP 3003 PSP 3004 PSPgo Hva er forskjellen på disse bortsett fra at go har knappene nedenfor og kan laste ned spill fra nettet? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Go har støtte for bluetooth, har 16GB (dvs.14) internt flash memory storage, og støtter i tillegg formatet Memory stick micro2 opp til 32GB, dersom du skulle trenge mer. Den gamle støtter bare Memory Stick Pro duo-formatet. Tror du får med en mem-stick, men er usikker på hvor stor den er. Den PSP:Go ligger bedre i lommen, og er ca. like stor som en Iphone, mens de gamle er litt større, og klumpete for frakt. Følger ikke med høretelefoner, eller slikt dilldall på PSPGO, som ihvertfall følgte med min gamle PSP1000. PSP3000/4000 har ikke støtte for bluetooth, skjermen er litt større, og resten av boksen er også endel større, og tyngre. Og ikke like grei til frakt synes jeg. Liker bedre strømtilførsel-løsningene på gamle-psp, siden det var en USB port på PSP'en=>Mini USB som du kan koble i ett strømadapter, eller PC om jeg husker korrekt, men er litt usikker. Og i tillegg så kunne du kjøpe ekstra batterier, om du ønsket det. På PSPGo så er det en ny multipurpose port som er ledning til en => USB-kabel, som du kan koble i PC eller strømadapter'et som følger med. Batteriet er innebygd i konsollen, så her kan du ikke bare bytte til ett annet om du går tom, da må du plugge i kabelen. (Uansett så er det viktigere å passe på at du ikke mister kabelen på PSP-go, siden den ene enden er litt merkelig, mens det er standard-ender på de gamle.) De gamle PSP har litt bedre spillutvalg, Sony og de andre publisherene foreløbig bare flyttet over ca. 150 spill digitalt første torsdagen. Blir spennende å se om det kommer masse spill senere i dag. Begge skjermene er skarpere enn alt annet på markedet, men de fleste skryter veldig over den nye skjermen selv om den er bittelitt mindre. Jeg har ikke oppdaget noen forskjell selv, men har bare spillt på ett spill så langt på PSP:Go. PSP Go har også save-state, så om du kan velge å lage en 'pause i spillet', når du velger home-knappen og vil ut i XMB-menyen. Og spillet lager en savegame, nøyaktig hvor du er, slik at du kan fortsette spillet senere, selv om du bare vil sjekke ut PSN-butikken. Gamle PSP ikke har denne muligheten, med mindre du har hacket den. Der er du mere avhengig av å slutte å spille med ett checkpoint, om du vil sjekke ut PSN-butikken, f.eks. PS: Sjekk denne tråden her, hvor du kan vinne en PSPgo, ganske usselt oppmøte av diktere foreløbig, så bør ikke være umulig å vinne en gratis en. Endret 8. oktober 2009 av KongRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå