Gå til innhold

Knekt Dc- Plugg

wenchedb

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sendt min acer aspire one inn til acer verkstedet, da dc- pluggen tydeligvis er knukket i to. De skal for dette ha over 2000 kr for å reparere denne, da de mener dette er noe jeg selv har forårsaket.

Maskinen er ca et år gammel, og jeg er litt usikker på om det virkelig er mulig for meg å ødelegge denne bare med å f.eks snuble i kontakten eller noe slikt som verkstedet mener.

Er det noen som har noen erfaringer med dette, eller vært borti en lignende sak tidligere?

Håper noen kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en Acer (ca 4-5 år gml.) der dette skjedde. Om det skyldes dårlig plugg eller om det er pga. hardhendt 'ledning-bruk' er umulig for meg å si. Ved vanlig bruke eller om man 'snubler' i ledningen i ny og ne skal etter min mening ikke være et argument for at det er brukeren sin skyld. Har også en hp-maskin med tilsynelatende lik dc-plugg og denne har hatt mange 'snuble i ledningen'-tilfeller uten at det har hatt noen negativ effekt.

I mitt tilfelle bestilte jeg en ny dc-plugg til 180,- som ble loddet på hovedkortet. Alt. var å bytte hovedkortet.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Snubler i ny og ne... Tror forbrukerrettighetene er kommet for langt den dagen noen snubler i en ledning slik at noe fysisk knekker og blir ødelagt, og forbrukeren deretter får dekket dette på reklamasjon.

Står pcen i "rett" vinkel når Snublefot kommer så går det bra, men står den ikke det så skal dette dekkes av reklamasjon? Vås.

Dette er ikke noe som er merkeavhengig, dette er noe som avgjøres av omstendighetene når Snublefot kommer, ikke om Acer eller HP har satt navnet sitt på pcen.

Merk: Jeg snakker ikke om hvordan trådstarter har klart det, for det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

De vanligste fysiske skadene jeg ser på bærbare er ;

1. Harddisk gåen

2. DC plugg brukket

3. Skjerm knust/Inverter til skjerm gåen.

PÅ HP sitter heldigvis dc pluggen som oftest på eget DC kort da de er mer ekle å lodde enn på andre PC'er. På nyere PC'er kan lodde DC inngangen være mer komplisert da kortene ofte er flerlags så en er aldri sikker på hva en egentlig lodder på ;(

2000 for bytte av hoevdkort var foresten ganske rimelig, på nye PC'er ligger ofte prisen på bare kortet fra 2000 og oppover.

Lenke til kommentar
Snubler i ny og ne... Tror forbrukerrettighetene er kommet for langt den dagen noen snubler i en ledning slik at noe fysisk knekker og blir ødelagt, og forbrukeren deretter får dekket dette på reklamasjon.

Står pcen i "rett" vinkel når Snublefot kommer så går det bra, men står den ikke det så skal dette dekkes av reklamasjon? Vås.

Dette er ikke noe som er merkeavhengig, dette er noe som avgjøres av omstendighetene når Snublefot kommer, ikke om Acer eller HP har satt navnet sitt på pcen.

Merk: Jeg snakker ikke om hvordan trådstarter har klart det, for det vet jeg ikke.

Mitt poeng var egentlig at produsenten(e) bør se på patenten fordi det ikke bør være slik at om ledningen tas ut vannrett eller loddrett så er det laget slik at det er mulig for dc-pluggpinnen å brekke. Mitt poeng var også at hp sin løsning virker mer 'tett' selv etter flere års bruk slik at ledningen ikke beveger seg sidelengs eller på annen måte gjør at dc-pluggpinnen skades om ledningen rykkes ut og mitt siste poeng var at forhandler umulig kan vite hvorfor dc-pluggen brakk men antar at kjøper har forårsaket dette selv ved å snuble i ledningen. Jeg synes ikke det er noe automatikk i at man som forbruker skal godta den påstanden. I dette tilfellet kan det skyldes dårlig komponent.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...