TobiasG Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei, jeg har en side hvor jeg gjerne skulle hatt bilder til å vises i en iframe ved hover text. Noen som har et script ;D? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvorfor iframe? Hvis målet ditt er å lage en "lightbox" sak så bør du heller se på å bruke CSS. -C- Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det vil nok vere meir hensiktsmessig å ha ein slags lightbox liknande sak i Javascript trur eg. Eit slags tooltip med bilete. Sjå på denne sida. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Det vil nok vere meir hensiktsmessig å ha ein slags lightbox liknande sak i Javascript trur eg. Eit slags tooltip med bilete.Sjå på denne sida. Nja, ikke akkurat =/ Lightbox og iframe har jo to forskjellige hensikter, selv om de kan brukes litt på kryss og tvers ofte Lenke til kommentar
program Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Iframe har ingen hensikt på normale nettsider lenger. Det skal KUN brukes i veldig spesielle tilfeller hvor du ikke publiserer siden. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja eg har litt vanskeleg med å forstå no. Kvifor iframes? Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vil si at iframe absolutt har sine hensikter. Jeg bruker det ofte når jeg syr sammen to systemer som kjører på forskjellige servere. Det er ofte mer hensiktsmessig å løse dette vha. iframe selv om det ikke lar seg indeksere og slikt. Function over form i visse tilfeller, altså. Konkret for å svare på oppgaven: Kjappt og gæli oppdaterer den iframen med målet til lenken som hovres. Er det ikke satt noe mål blir iframen "nullstilt". Oppdater koden etter dine ønsker. <html> <head> <script lang="javascript"> function updateFrame(src){ //Sjekker om src er satt, default om ikke. document.getElementById('theFrame').src = src?src:'default.html'; } </script> </head> <body> <!-- Sender med gjeldende anchors href som mål --> <a href="bilde1.jpg" onMouseOver="updateFrame(this.href)" onMouseOut="updateFrame()">Hover Me!</a> <iframe id="theFrame" src="default.html"/> </body> </html> Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vil si at iframe absolutt har sine hensikter. Jeg bruker det ofte når jeg syr sammen to systemer som kjører på forskjellige servere. Det er ofte mer hensiktsmessig å løse dette vha. iframe selv om det ikke lar seg indeksere og slikt. Function over form i visse tilfeller, altså. Konkret for å svare på oppgaven: Kjappt og gæli oppdaterer den iframen med målet til lenken som hovres. Er det ikke satt noe mål blir iframen "nullstilt". Oppdater koden etter dine ønsker. <html> <head> <script lang="javascript"> function updateFrame(src){ //Sjekker om src er satt, default om ikke. document.getElementById('theFrame').src = src?src:'default.html'; } </script> </head> <body> <!-- Sender med gjeldende anchors href som mål --> <a href="bilde1.jpg" onMouseOver="updateFrame(this.href)" onMouseOut="updateFrame()">Hover Me!</a> <iframe id="theFrame" src="default.html"/> </body> </html> Takk, dette hjalp litt vettu =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå