thomanil Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hey all- så at EVE Online er i butikken. Lurer på hva dere som spiller det synes om det. Er det stabilt, bra balansert gameplay, mye å gjøre, mulig å utrette noe uten å bruke 5 t hver kveld...? Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Ehm.. jeg vil påstå at det er relativt lite å gjøre.. personlig så var dette det mest skuffende spillet jeg noen gang har sett, hadde høye forhåpninger til det, men det er jo så latterlig kjedelig at jeg ikke orka spille det mer enn et par uker i beta (phase 7 om noen skulle lure). Når jeg spillte så var det ikke mulig å utrette noe som helst uten å bruke endeløst mange timer på det.. spillet virka mer som arbeid enn spill. Jeg for min del kommer til å vente en god stund før jeg kanskje prøver det igjen. Det er jo et potensiellt bra spill. Men slik det er nå så er det bare en mining simulator. Det var også nærmest umulig for et menneske å alene utrette noe (spesiellt om man ikke kan legge ned 5t+ hver eneste dag) man må nesten joine et stort corporation.. Jeg hater mmorpgs hvor jeg ikke kan soloe.. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Har spilt det nå i en uke og sitter vel igjen med blandede følelser. Grafikk og lyd er det lite å utsette på, men så langt har det rett og slett vært litt kjedelig. Mye tid går med på mining for å skaffe penger, eller rett og slett å reise fra ett sted til et annet. Personlig syns jeg all reisingen tar for lang tid. Det hender ofte at man må fly i ca 30 minutter før man kommer dit man skal. Da hjelper det lite at omgivelsene er pene. Men jeg er enig i at spillet har et stort potensialet. Det er nå en gang slik med MMOG at det tar litt tid før det før etablert seg og spillet fungerer slik utvikleren hadde tenkt at det skulle være. Tror det kan bli bra når alle elementene fungerere. Tenker da på Teamplay, corporations, etc. De siste dagene har jeg konsekvent latt være å drive mining, mens jeg har konsentrert meg om å gjøre noen missions samt å kverke pirater. Spillet blir helt klart mer underholdene når man havner i "dogfights" med pirater eller andre motstandere fremfor mining som er og blir vannvittig "langtrekkelig" Det jeg har skrevet gir kanskje ikke så alt for mye mening, men personlig vil jeg så langt gi spillet en score på 75%. Gi det en sjanse. Til syvende og sist så er det vi spillere som utgjør forskjellen på et dårlig MMOG og et som er bra!!! Lenke til kommentar
Zenyth Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Blodhemn: altså, dette spillet er ment å spille i sammarbeid med andre mennesker, iallefall hvis du har tenkt til å gjøre det bra. Det er ikke meningen at man skal soloe gjennom hele saken. Et av momenetene er jo at man skal bli kjent med andre mennesker, planlegge angrep, strategi, forsvar osv. Kom tilbake når du har prøvd det, så kanskje du endrer litt mening. Det eneste som er kjipt med den "sosiale" delen av spillet er at den gjør deg så utrolig hekta, og gjør igjen at du bruker håpløst mye tid på spillet. Men det kan jo være verdt kicket Lenke til kommentar
Hero Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg spilte betaen. Jeg må si det at det var kanskje noe av det rareste spillet jeg noen gang har spilt. Av og til er Tetris mer spennende. Spillet tar veldig lang tid, og styringen på shipet er utrolig dårlig. Jeg var en i flere corps så jeg vet hvordan det var å spille med dem. Men en ting er sikkert, folk som liker sånne spille og har tid til å sette seg sikkelig inn i det vil nok syntes det er et fett spill. Jeg er nok ikke en sånn person... Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Blodhemn: altså, dette spillet er ment å spille i sammarbeid med andre mennesker, iallefall hvis du har tenkt til å gjøre det bra. Det er ikke meningen at man skal soloe gjennom hele saken. Et av momenetene er jo at man skal bli kjent med andre mennesker, planlegge angrep, strategi, forsvar osv. Kom tilbake når du har prøvd det, så kanskje du endrer litt mening. Det eneste som er kjipt med den "sosiale" delen av spillet er at den gjør deg så utrolig hekta, og gjør igjen at du bruker håpløst mye tid på spillet. Men det kan jo være verdt kicket Jeg vet det er meningen å være sosial.. jeg har erfaring fra tidligere MMORPGs... har spillt alle de siste tittlene, og hvis jeg skal være helt ærlig så har samtlige vært dritt. Men det skal være grenser.. det må være mulig å få gjordt noe alene også.. Jeg spiller alltid med en kamerat så jeg er sjeldent alene. Men 2 er for lite. Jeg misliker sterkt og bli presset til å "joine" guilds/corps/groups etc. jeg avskyr slikt. Jeg vil gjøre det jeg vil når jeg vil. Det siste jeg vil gjøre er å følge den teite saueflokken som preger alle de siste MMORPG'a Jeg har faktisk prøvd spillet og det er ikke noe som jeg kunne tenke meg å bruke tid på. Og det sosiale aspektet i EVE er helt forderva.. Jeg liker å kunne møte mine kameraters avatarer på på møteplasser.. Så stort som EVE er så er det utrolig vanskelig i og med at du må finne en liten flekk i et verdensrom + at reising tar altfor lang tid. Det er ikke til å komme utenom, EVE er et utrolig upersonlig spill for et MMORPG å være. + at jeg avskyr å ikke ha fullkontroll over avataren min... point and click er ikke nok for meg Lenke til kommentar
n0th1ng Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jeg ble sluppet inn i en tidlig alpha, hengte med og skreiv bugreports en stund til jeg merka hvor elendig spillet kom til å bli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå