freddas Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg har et problem med nettverket mitt hjemme. Jeg har installert Win 7 Professional på min stasjonære og den ene laptopen. Begge er fullversjoner. I tillegg var brodern på besøk med en MSI Wind Notebook med Win 7 RC installert. Jeg opprettet en hjemmegruppe på den stasjonære PCen og delte noen dokumenter bare for å teste funksjonen. Notebooken med Win 7 RC (tror det var 7100) fant hjemmegruppen og fikk joinet. Deretter streamet den film og musikk uten problemer fra den stasjonære PCen. Problemet startet da jeg prøvde å joine hjemmegruppen med laptopen min. Den fant rett og slett ikke hjemmegruppen. Jeg fikk bare beskjed om at det ikke var opprettet noen hjemmegruppe på nettverket, og at den var klar til å opprette ett nytt. Alle tre PCene er koblet til nettverket via WLAN, og jeg testet at alle tre var tilkoblet skikkelig (alle hadde internett tilgang) Jeg kjørte feilsøking osv, og tipset meg om at klokkene måtte være like på alle medlemmene av hjemmegruppen. Alle PCene hadde automatisk synk mot en windows server, og alle tre var like. I tillegg måtte IPv6 være aktivert på alle, noe det var. Etter utallige restarts, deaktivering/aktivering av IPv6, oppretting av hjemmegruppe på forskjellige maskiner etc. så funker det rett og slett ikke. Da laptopen opprettet en hjemmegruppe fant hverken den stasjonære, eller notebooken gruppen. Da notebooken opprettet en hjemmegruppe fant bare den stasjonære gruppen. Så noe er tydeligvis galt med laptopen, men skjønner ikke helt hva.... Hjelp? edit: skriveleif Endret 7. oktober 2009 av freddas Lenke til kommentar
freddas Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 hmm.. Ingen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
lammis Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så fik jeg oprettet en Hjemmegruppe Her er opskriften som virkede for mig, jeg sprang punkt 1 over... Peer Networking Grouping = Gruppering af peer-netværk PNRP Machine Name Publication Service = PNRP – Tjeneste til udgivelse af computernavn 1. Temporarily disable Firewall and third party antivirus program on the computer for a test. 2. Verify relevant services ========================= a. Click "Start", type "services.msc" (without quotation marks) in Search Bar and press Enter. Note: If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password, or click Continue. b. Right click the "Peer Networking Grouping" service and choose Properties. c. Please check if the service is started; if not, please click the Start button and see if it works. d. You may also choose Automatic next to Startup type. e. Click OK. f. Please repeat the above steps with another service: PNRP Machine Name Publication Service. 3. Modify IPv6 registry key to enable IPV6 ========================== a. Click Start, type regedit in Search Bar, and then click regedit in the Programs list. Note: If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password or click Continue. b. Locate and then click the following registry subkey: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TCPIP6\Parameters c. Check whether the "DisabledComponents" registry key exists. If so, let's move on the next steps. d. Double click the "DisabledComponents" registry key and modify the value to 0. (If the key doesn't exist, please create the key above and assign the value 0) e. Exit Registry Editor, and then restart the computer. Kilde http://www.cableforum.co.uk/board/87/33659492-teredo-tunneling-pseudo-interface-needs-reinstalling.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå