iscra Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg har en Acer veriton stasjonær pc 250GB, 3400hz, 2GB Ram 3 år / og 1 år gammel Acer 22 flatskjerm P223w. Har fungert utmerket til jeg la inn vista business for noen mnd siden, etter hvert har jeg fått plager med at skjermen blir helt svart, som oftest borte par sekunder men noen ganger kanskje 5-6 sekunder. Forferdelig irriterende. Har formatert og lagt inn vista på nytt 4-5 ganger. De siste 2 gangene har jeg deleted med command promt via innstallerings cd. Da har den vært noe bedre en stund, men det kommer tilbake. Ellers så har jeg dratt ut alt av ledninger tilknyttet pc/flatskjerm og tilstødende utstyr. Noen som har noen formening hva som kan har skjedd ? På forhånd takk for tilbakemeldinger. Endret 7. oktober 2009 av iscra Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dårlig kontakt i en av pluggene til skjermledningen? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis du har hatt problemer fra første reinstallasjon, så lurer jeg på om det er noen drivere du har glemt hver gang. Hva heter den pc'en, Acer veriton ????(nr.) Lenke til kommentar
iscra Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis du har hatt problemer fra første reinstallasjon, så lurer jeg på om det er noen drivere du har glemt hver gang. Hva heter den pc'en, Acer veriton ????(nr.) hei ask99, takk for svar dette er en acer veriton modell 2800, veldig snåle saker....hadde XP å den før, synes den var lettere å jobbe med til enkelte ting jeg brukte pc til. MEn hadde en helt ubrukt Windows Vista Business (engelsk utgave) som jeg la inn for noen mnd siden. Jeg har jobba en del det siste året med å scanne inn gamle fotografi og restaurere dem. Har jo lagt dette på is siden jeg ikke har fått denne pc skikkelig opp å gå etter at jeg la inn vista....xp har jeg ikke mer, hadde back up på cd med den funker ikke, og XP forsvant da jeg deleted grundig så nå har jeg bare vista Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Prøv å installer denne driveren, se om det bli forskjell. Lenke til kommentar
iscra Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Prøv å installer denne driveren, se om det bli forskjell. thanks so far....jeg tester dette ut...si fra om jeg på noen måte må aktivisere opplegget, jeg har lasta linken ned åpna m.m.....restartet for sikkerhets skyld men det dukker ikke opp noen boks på skjermen om ett eller annet som det pleier å gjørre...men da antar jeg at jeg ikke behøver gjøre noe mer når jeg har lastet filen ned , at resten går automatisk ??? takk for at du hjelper meg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ta gjerne en titt i hendelseloggen under administrative verktøy. Se om du kan finne noe relevant informasjon der som for eksempel om skjermkortdriveren driver og restarter seg. En del bærbare med Nvidia gpu sliter fryktelig og må kanskje byttes. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Skjønte ikke helt, hva du ikke får til. Du lastet ned winvista_1583.zip, har du pakket(extract) den ut, og dobbel klikket på Setup Lenke til kommentar
iscra Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Skjønte ikke helt, hva du ikke får til. Du lastet ned winvista_1583.zip, har du pakket(extract) den ut, og dobbel klikket på Setup Hei igjen det dukker opp en boks når jeg trykker set up: "" Dette systemet oppfyller ikke minimumsravene for å innstallere programvaren, Innstallajonen avslutttes "" Og det er det, skjer ikke mer.....har dette noe med operasjonsystemet å gjøre har sett noen vista har 64 men jeg har 32 ?? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Den er til vista 32 bit, og jeg så i xp driver til din pc fra Acer, at du har Intel® 945G Express Chipset, så det var litt merkelig at den ikke ville instaleres. Last ned PC WIZARD, installer den, og post et bilde av den som viser Mainboard, Chipset, Video Card osv. Lenke til kommentar
citation Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Skjønte ikke helt, hva du ikke får til. Du lastet ned winvista_1583.zip, har du pakket(extract) den ut, og dobbel klikket på Setup Hei igjen det dukker opp en boks når jeg trykker set up: "" Dette systemet oppfyller ikke minimumsravene for å innstallere programvaren, Innstallajonen avslutttes "" Og det er det, skjer ikke mer.....har dette noe med operasjonsystemet å gjøre har sett noen vista har 64 men jeg har 32 ?? Den meldingen kan dukke opp hvis du ikkje pakker opp filen men bare trykker på setup uten å exstake den først. Lenke til kommentar
iscra Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Skjønte ikke helt, hva du ikke får til. Du lastet ned winvista_1583.zip, har du pakket(extract) den ut, og dobbel klikket på Setup Hei igjen det dukker opp en boks når jeg trykker set up: "" Dette systemet oppfyller ikke minimumsravene for å innstallere programvaren, Innstallajonen avslutttes "" Og det er det, skjer ikke mer.....har dette noe med operasjonsystemet å gjøre har sett noen vista har 64 men jeg har 32 ?? Den meldingen kan dukke opp hvis du ikkje pakker opp filen men bare trykker på setup uten å exstake den først. Hei Citation....jeg har trykket extract og pakka ut, men det hjelper ikke det er den mel jeg får når jeg harpakket ut og trykt set up og fulgt prosedyrene...så får jeg den mel jeg tidligere skriv m....jeg skal nå prøve å gjøre det du ASK 99 foreslo Men kan man på noen måte ha skadet filene eller sletta viktige filer når jeg først formaterte og senere også sletta hardisken og partisjonene ?? Endret 11. oktober 2009 av iscra Lenke til kommentar
iscra Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Den er til vista 32 bit, og jeg så i xp driver til din pc fra Acer, at du har Intel® 945G Express Chipset, så det var litt merkelig at den ikke ville instaleres. Last ned PC WIZARD, installer den, og post et bilde av den som viser Mainboard, Chipset, Video Card osv. Hei Ask99....jeg har pakka ut og trykket set up, den følger prosedyren for så at denne boksen med det ovennevnte dukker opp....jeg har kjørt det nye forslaget ditt og her er resultatet: <<< - System Summary >>> - Mainboard : Acer F945PL - Chipset : Intel i945G/GZ - Processor : Intel Pentium D 945 @ 3400 MHz - Physical Memory : 2048 MB (1 x 2048 DDR2-SDRAM ) - Video Card : Radeon X1300 Series (Microsoft Corporation - WDDM) - Hard Disk : WDC (250 GB) - DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H21N ATA Device - Monitor Type : P223W - 22 inches - Network Card : MV88SE614x PCIe to SATA2 controller Yukon 88E8052 PCIe ASF Gigabit etherrnet Controller Operating System : Windows Vista Business Professional 6.00.6000 DirectX : Version 10.00 Windows Performance Index : 3.1 ------------------------------------------------------------------------------------------ ***** End of report ***** Lenke til kommentar
iscra Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Den er til vista 32 bit, og jeg så i xp driver til din pc fra Acer, at du har Intel® 945G Express Chipset, så det var litt merkelig at den ikke ville instaleres. Last ned PC WIZARD, installer den, og post et bilde av den som viser Mainboard, Chipset, Video Card osv. Jeg ser det er 5-6 komprimerte filer under dokumentet lagret i downloads med set up m.m., men det holder vel å svare "extract all " n år det gjelder å pakke ut ? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ok, du har et ati skjermkort også. Har du installert ati vga driver,det kan hende du må trykke på den 2 gang før du får lastet den ned. Jeg vet ikke hvorfor Chipset driveren ikke ville installeres, og det skal være nok å pakke ut winvista_1583.zip, og deretter setup. Det beste er å lage en egen mappe til zip fil, høyre klikke den, og extract here, da blander du ikke alle filene med andre filer! Lenke til kommentar
iscra Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Ok, du har et ati skjermkort også. Har du installert ati vga driver,det kan hende du må trykke på den 2 gang før du får lastet den ned. Jeg vet ikke hvorfor Chipset driveren ikke ville installeres, og det skal være nok å pakke ut winvista_1583.zip, og deretter setup. Det beste er å lage en egen mappe til zip fil, høyre klikke den, og extract here, da blander du ikke alle filene med andre filer! Hei ask når jeg skal innstallere vga drivere kommer det opp spørsmål om jeg vil ha Express eller Customer innstallering, hva trykker jeg.....får bare spørre dumt, men dette har jeg ikke gjort før, er da en habil intertnet og pc bruker men det ligger på et annet plan Lenke til kommentar
iscra Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 hei ask brukte express innstallering....antok custom hadde med ligndende formuleringer i andre innstalleringer når det står om å Cuctomize eller velge selv hva man vil innstallere få da valgte jeg den andre.....etterpå prøvde jeg å laste ned winvista_1583...nope...samme resultat som sist... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hadde ikke anledning til å svare i går. Trur du skal glemme den chipset driveren, den ble sikkert installert i lag med vista, ble det noen forskjell når du installerte ati vga driver, eller forsvinner skjermbildet fremdeles? Har du koblet skjermen til skjermkortet, eller til det innebygde skjermkortet i hovedkort? Det skal være "hvor ati skjermkortet" Kopier og lim inn %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Kjør, trykk OK, se i Enhetsbehandling(drivere) om du har noen gule spørsmålstegn, eller røde kryss Lenke til kommentar
iscra Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 hei Ask99 ser ut som det var Vga driveren som var problemet, har ikke "blunket" en eneste gang siden jeg lasta den ned. Thank you ! Det leder meg imidlertid også til et annet spørsmål: Vet du om et eller program eller side der man kan få lasta ned program som automatisk analyserer/"sjekker" at du har det du skal ha på pc ( etter info du gir om maskinen) , f.eks manglende drivere eller annet som forårsaker forstyrrelser ?? Grunnen til at jeg spør er at det hadde vært ok å få sjekka hele systemet og sett om det er mer som mangler. Skulle se på DVD , har et rimelig bra surrounder anlegg, satte inn plata og fikk dette svar: "" Windows Media Player cannot play the DVD because a compatible DVD decoder is not installed on your computer"" Hadde noe lignende på den gamle pc jeg hadde for et par år siden, men husker ikke hva jeg gjorde for å fikse det, men fikk det ordna den gangen. Men sånn generelt hadde det vært greit å fått sjekka om det er mer som mangler systemet..... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 På samme side som ati driveren, finner du "Empowering Technology", det er update utilities, men om den sjekker om du mangler drivere, eller bare ser etter oppdaterte drivere som du allerede har, vet jeg ikke. Det er bare å prøve. Men du finner jo alt du trenger på den siden, Power DVD Upgrade Patch osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå