Gå til innhold

Bærbare med 1600x1200 UXGA skjerm?

Anbefalte innlegg

Heisann,

For bare spørsmålet mitt, se bold teksten

For en tid tilbake var jeg i den uheldige posisjon å søle kaffe over min stakkarslige Inspiron 8200. Dette resulterte i at forsikkrings selskapet (If - superforsikrings, innbo) tok den inn til rens, fikk liv i den igjen, og returnerte den til meg i dag. Skjermen har nå kaffe flekket "inni" skjermen, og midt på er det er flere store "lyse" flekker, nesten som hvitt nordlys.

Dette holder selvfølgelig ikke for en grafisk designer/programmerer som krever max av spesielt skjermen, så jeg er nå på utkikk etter andre tilsvarende maskiner som har tilsvarende skjerm (for å få en sammenligning på pris).

Jeg har sett på Inspiron 8500'en, men jeg må nesten sammenligne med akkurat samme type skjerm siden det er den jeg klager på her. Så mitt spørsmål er, hva andre maskiner har 1600x1200 UXGA "Enchanged" skjermer?

For dere som har litt peilig på lover og regler, hva slags krav kan jeg komme med i en slik situasjon? Hvis jeg har forsikret noe via If's super innbo forsikring (som skal dekke alt av uhell), kan de da likevell sende meg tilbake en skjerm som ikke holder mål? Kan de velge å evt. kjøpe meg en "bruke" maskin igjen, eller har jeg krav på flunka nytt?

Takk til alle som har lest så langt -- håper på positiv tilbakemelding!

(PS: Andre feil jeg har merket etter jeg fikk den tilbake, er feks. at CPU'en aldri klokker seg ned fra 1.8GHz (selv når den er på batteri), og at batteriene ikke alltid vil lade seg opp skikkelig, selv om jeg har plugget maskinen i via strøm laderen)

Mvh,

Timm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...