Minigud Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Som topicen sier. Jeg reiser alene neste uke og tar gjerne imot tips med tanke på verdisaker når man er på stranden og eventuelle andre steder der det er mye folk. Jeg har lest at man skal gå rundt med pass på seg i Egypt men det høres jo ikke helt lurt ut? Tenker jeg bare tar med hotell nøkkel når jeg drar på stranden og fester nøkkelen i shortsen. Andre forslag? Takk for alle svar, første reise alene! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 jeg vil anbefale deg å lese denne sticky tråden jeg har laget. den går ganske mye på sikkerhet når du er ute å reiser. jeg vil anbefale deg å anskaffe et sikkerhetsbelte hvor du kan ha pass, penger, kort og annet under klærene. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) jeg vil anbefale deg å lese denne sticky tråden jeg har laget. den går ganske mye på sikkerhet når du er ute å reiser. jeg vil anbefale deg å anskaffe et sikkerhetsbelte hvor du kan ha pass, penger, kort og annet under klærene. Takk for gode tips! Vet du om noen butikker i Oslo området som selger tilsvarende produkt? Jeg reiser neste tirsdag og med min uflaks mottar jeg varen etter jeg har reist. Edit: ser at de har butikk i Oslo, stikker innom etterpå Takk! Endret 7. oktober 2009 av Minigud Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Handysize har butikk i byporten i Oslo. det er et ganske lite lokale hvor de har det mest grunnleggende av reiseeffekter. bak slottet i Oslo ligger Nomaden som egentlig er å foretrekke for min del. i motsettning til hos Hanysize så settes det som krav for å jobbe på Nomaden at du har reist endel. du får dermed masse tips av folk som har reist mye og erfart selv hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Hos Nomaden har de ganske mye kart også. har hørt de har kart over steder som er vannskelig å oppdrive andre steder. jeg har kjøpt mitt sikkerhetsbelte hos Nomaden og er veldig fornøyd med det. Endret 7. oktober 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis du skal ut å bade, så er det selvsagt en fordel å ha med seg verdisakene. Ha med deg plastposer som du kan pakke inn det som ikke tåler vann. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 hos Nomaden (og sikkert hos Handysize) så har de vanntette poster en feks kan ha rundt halsen til å ha ting i. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ville ikke hatt med passet pa stranda.. Nokkelen til hotellrommet kan du binde rundt beinet eller armen med en tykk trad eller lignende nar du skal bade? Ellers kan du prove a grave ned penger ellerno i sanda i en plastpose Bare dekke over slik at den ikke blir sett. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Ellers kan du prove a grave ned penger ellerno i sanda i en plastpose Bare dekke over slik at den ikke blir sett. Sikker ingen av de som ligger 1 meter unna som legger merke til det. Selv bruker jeg noe som ser omtrent slik ut: Da ser andre ikke hva jeg har med meg slik de ville gjort med en pose. Slike beholdere og pengebelte får man også på Tanum på Gardermoen. Endret 7. oktober 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk for alle svar. Jeg har rigget et sikkerhetsbelte. Enda litt usikker på hvor mye jeg trenge rå ha med til stranden. Strengt tatt holder det vel med hotell nøkkelen så da er jo alt greit Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ha med en papirkopi av passet heller. Har aldri blitt bedt om å vise pass i egypt, på stranden og i byen. Det er mer når man krysser check-points (hvis man skal til Kairo f.eks.) at man trenger det. Det eneste du trenger er vel hotelnøkkel og litt småpenger til forfriskninger etc. - og begge deler tåler vann. Lenke til kommentar
sirhc Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Som topicen sier. Jeg reiser alene neste uke og tar gjerne imot tips med tanke på verdisaker når man er på stranden og eventuelle andre steder der det er mye folk. Jeg har lest at man skal gå rundt med pass på seg i Egypt men det høres jo ikke helt lurt ut? Tenker jeg bare tar med hotell nøkkel når jeg drar på stranden og fester nøkkelen i shortsen. Andre forslag? Takk for alle svar, første reise alene! Hei. På de hotellene jeg har vært på har resepsjonen som regel tatt vare på hotellnøkkelen for deg når man forlater hotellet God tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå