Gå til innhold

Depositum hotell med kredittkortnummer over e-post, trygt?

Anbefalte innlegg

Skal bestille leie i et leilighetskompleks i Spania. Den som mottar reservasjoner der krever 20 % av leien på forskudd. De har ikke en skikkelig nettside som ordner transaksjonen og ber om kredittkortnummer over e-post slik at de kan trekke rett beløp.

Anta at de får kredittkortnummeret uten at det kommer på avveie underveis, f.eks. ved at jeg i stedet for e-post ringer dem opp over telefon. Er dette trygt? Jeg har ingen grunn til å tro at selve foretaket driver svindel, men den ansatte der kunne vel falle for fristelsen til å gjøre mer bruk av kredittkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et bedre spørsmål er vel: Finnes det en alternativ enkel og praktisk måte å få overført pengene på som ikke krever for mye av den som skal motta beløpet?

Be om å få et kontonummer er vel det enkleste, evt at de sender en giro på beløpet.

Aldri i verden om jeg ville sendt slik informasjon over epost.

Lenke til kommentar
Et bedre spørsmål er vel: Finnes det en alternativ enkel og praktisk måte å få overført pengene på som ikke krever for mye av den som skal motta beløpet?

Det eneste jeg kan komme på er om de har et kontonummer du kan overføre penger til og merke dem med avtalt informasjon. Jeg hadde aldri i verden gitt fra meg kortnummeret mitt over e-post til utlandet og langt mindre over telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...