Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Jeg har en disk som jeg skal formatere, det er en eks-master disk. Problemet er at Windows 7 ikke lar meg formatere disken, så hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 hvilken feilmelding gir win7 deg da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Tror dette bilde vil dekke det svaret. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 har du prøvd gå i diskbehandling og slette partisjonen så lage en ny? høyreklikke min datamaskin så behandle, så diskbehandling ca nederst på listen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Alt relevant er dessverre grått og ubrukelig. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 om du har en win xp cd for hånden og slenge i maskinen så burde du vell få formatert den i setup der uten rettighets trøbbel. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Du kan også boote en CD med GPartEd og bruke det programmet til å slette partisjonen(e) på den disken. Etterpå vil den se ut som en ny disk for Win7, og du kan da gjøre hva du vil med den. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Takk begge to. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Årsaken er nok at det ligger oppstartsinfo på disken du ønsker å formatere (C:). Windows forhindrer deg i å formatere de harddisker som innehodler info som operativsystemet er avhengig av for å kunne virke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Årsaken er nok at det ligger oppstartsinfo på disken du ønsker å formatere (C:). Windows forhindrer deg i å formatere de harddisker som innehodler info som operativsystemet er avhengig av for å kunne virke. Bingo! Gikk akkurat inn her for å si det. Det jeg gjorde var å slette boot-informasjonen på C: og opprette en på D:, så nå er C: formatert. Eneste haken med det er at jeg måtte opprette Vista sin boot-info, så nå har jeg den kjedelige loading-baren igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå