banansplitt™ Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg holder på med en funksjon som omgjør BBkode til HTML. De endte som <li>-tag'er som ikke ble avsluttet. Jeg stusset litt over at det ikke ble noen feil på siden og sjekket validaringa, den validerte. Så da er spørsmålet; trenger man faktisk ikke å avslutte <li>-tagen? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Man trenger ikke å avslutte li tagger nei. Du sparer i tillegg noen bits på loadtime. Ikke at det er relevant da det ikke er merkbart. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 I HTML trenger man ikke avslutte <li> tagger. Hvis du skriver xhtml skal de avsluttes. Tør påstå at det er mer oversiktlig og mer semantisk korrekt å avslutte <li> taggen. (Det er lov å ha med lukketaggen) -C- Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Interessant, men kor mykje lastingstid sparer ein egentleg på dette? Personleg tykkjer eg det handler om god struktur jevnt over, så eg kjem nok til å helde fram med å avslutte alle taggar. Det er berre god praksis, fort gjort å gløyme på andre elementer óg, om ein lager seg "dårlege" vaner. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Interessant, men kor mykje lastingstid sparer ein egentleg på dette? Som det ble sagt ovenfor: "Ikke merkbart"! Selv om du bryr deg om et par tusendels-sekunder, tviler jeg på at det er noe som helst å hente. Sammenligner man en vanlig dårlig SGML-HTML-suppe, mot XML, som kan parses strict, er det nok en stor forskjell i ren parsing-tid på de iforhold til hverandre, men selv da blir det absolutt minimalt utslag på den totale lastetiden. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Då kjem iallefall ég til å helde fram med å avslutte alle taggar. Men interessant lesestoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå