Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Zitrix vei til ett lettere liv

Zitrix

Anbefalte innlegg

Hei, Kjære diskusjon.no brukere. Først vil jeg si at grunnen til at jeg opprettet en slik post, er for å gi meg selv en ekstra motivasjons faktor til denne ferden og motgangen, jeg nå skal igjennom.

Slik som en del andre i dette landet er jeg overvekteig. Eller feit som noen liker å si.

Her om dagen passerte jeg 120 kilo som for meg er/var veldig tungt og har nå bestemt meg 100% får å leve ett lettere og sunnere liv. Jeg håper brukerene her kan gi meg tips og gode komentarer utover ferden.

Hovedmålet er å komme under 100 Kilo. Trifsel vekten er 90 kilo. Jeg skal veie meg 1 gang i uken helst hvær mandag, og skrive inn vekten her, samt skrive ned cm målene rundt mage, bryst, armer, lår og ben. Mulig det kommer måneds bilder av kroppen minn her, men det har jeg ikke bestemt meg for enda!

Det er lov for flere som vil slanske seg til å henge seg på tråden!

Så da begynner vi :)

INFO

NICK Zitrix

ALDER 21

VEKT 120,2

HØYDE 182

BMI 36

---------------------------------------------------------------------------------------

Onsdag 07/10/09

VEKT: 120,2

Halvidde: 44,5

Overarm: 43

Brystmål: 119,5

Midjemål: 126

Endemål: 118,5

Lår: 73

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer for at du har bestemt deg for å gjøre noe med det! Det er altfor mange som bare gir opp og lar ting skje som det skjer!

Har du noen plan om hvordan du skal komme dit? Jeg vil anbefale deg å kjøpe en fettklype også, da får du et enda bedre bilde av hvordan det går. Det å veie deg med gjevne mellomrom er smart, men kan også føle til motgang. Så du burde kanskje vurdere om du tåler å se at du har gått opp en uke o.l. Du må huske på at i starten (spess hvis du ikke har trent mye fra før av) kan det være at du ikke gå ned så fort pga dannelse av muskler.

Ønsker deg ellers lykke til, kommer til å følge med! ;)

Lenke til kommentar

Prøv å veie deg på samme tid på døgne. Helst om morgenen, det er da kroppen er minst påvirket av hva du har spist etc. Så du vil få et mer nøyaktig måleverdi å gå ut ifra.

Synes det er bra at du har gått innfor å slanke deg.

Hvis du vil se resultater bør du gi slipp på alt unødvendig mat (brus, godteri etc). Prøv å begynne å spis litt sunt. Spis mindre enn det du pleier, magen din vil venne seg til det. Noe som gjør at du får fortere metthets følelse, noe som igjen gjør at du ikke vil trenge like stort mat inntak. Er så synd å se folk som putter i seg alt for mye mat, når de ikke vet hvor mye kroppen trenger en gang.

Du må også gjerne begynne å trene styrke. Muskler forbrenner fett og det vil gjøre at du går enda fortere ned. Og hvis du begynner å trene styrke, ikke stol helt blindt på vekten. Se heller på kroppen om fette begynner å bli borte (muskler veier mer enn fett)

Bare noen tips. Lykke til "thumps up"

Lenke til kommentar

Den beste effekten får du utvilsomt av bra kosthold kombinert med trening (styrke og kondisjon). Da slipper du å føle deg slapp og uggen i tillegg til at kroppen justerer inn overflødig hud etterhvert som du får ned fettprosenten og bygger muskler.

Er utrolig mange råd ute å går, men med et sunt kosthold har du ikke bruk for en haug med spesial-produkter og ørten kosttilskudd som folk vanligvis bruker fordi alle andre gjør det fordi de tror det er nødvendig. Det som er viktig er at du får i deg igjennom maten det du har behov for, trener, hviler og tar tiden til hjelp.

Du får begynne, så får du heller rapportere hvis du evt får noen utfordringer, så kan folk gi deg noen hint.

Lenke til kommentar

Stilig :)

Har akkurat startet selv, ser ut til at vi har tilnærmet samme specs. Skule tro du har målt meg.

sånn til sammenligning:

VEKT: 124,5

Overarm: 44

Brystmål: 119,5

Midjemål: 124

Endemål: 119,5

Lår: 75

181,5 høy

Lykke til :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Samme specs, haha!

zitrix2: Om du ikke vil legge ut bilder her, anbefaler jeg sterkt å ta bilder for din egen del. Det er flott motivasjon å se hvordan kroppen forandrer seg nå som du har bestemt deg for å gå ned i vekt.

Jeg skulle ønske jeg tok bilder av meg selv før jeg begynte å trene aktivt for noen år siden. Jeg var på ingen måte tykk, men before/after bilder er gøy uansett.

Så vil jeg bare si at du kommer utrolig langt kun med kosthold, om du ikke har planer om å trene that is. Gå turer med RadioResepsjonen på øret er også god trim, dessuten øker det livskvaliteten!

Du kommer sikkert til å se kjempeforbedring de første ukene og månedene, så gled deg til det. Og husk om du ikke klarer å gjennomføre er det greit, så lenge du er fornøyd :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...