turak Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei, jeg er ikke eldre en 16 år, så dette har jeg ikke mye forstålese for hvordan applikasjoner som tilhører slike nettverk virker. Jeg har lest mye om det, men tenkte jeg skulle prøve og få litt hjelp fra dette forumet angående vanskelighets graden for og lage forskjellige applikasjoner og annen informarsjon som er relatert til dette. Vis noen kan hjelpe meg med andre spørsmål som tilhører dette temaet som dukker opp er jeg mer en overlykkerlig vis noen kan hjelpe med det og. Det finnes VELDIG mange forskjellige applikasjoner til disse nettverkene, jeg kjenner bare til Facebook sine siden jeg ikke har skaffet meg MySpace enda, men utgangs punket mitt er at de er ganske like. Flere av dere har eller har hatt Facebook, og dere har kansje vært borti noen applikasjoner, det finnes utalige forskjellige for en vær smak, men jeg skal begynne med en jeg har opplevd at har veldig mange brukere, nemelig Mafia Wars. Mafia Wars er "Gjeng" spill, hvor din gjeng består av dine venner. Selve kjernen av spillet er jo å "Levle" til neste nivå, bare for og fortsete slik i all evighet. Det er veldig vanskelig og forklare hvordan dette funker, men spillet er ikke basert på bruken av NOEN animasjoner, så i mine øyner så virker det ikke som en stor sak og lage et spill som dette, men det er derfor jeg skriver her. Vi har også FarmVill, MyFarm og FarmTown - så og si samme spill, dere skal plante ting og la det vokse over flere dager, for å vidre høste det. Der er mer Animasjoner og lignende her, så jeg antar at det er mer komplisert på "Overflaten", men Mafia wars har veldig mange flere variabler en farm vil hvor det bare er TJEN og BRUK, samt et nivå system for og tilate deg å plante bedre plantet = mer peng. ellers finnes det veldig mange andre, men disse har fanget oppmerksomheten min fordi Zynga (Skaperne av Farmvill og MafiaWars) skal ha en omsetning på 40.000.000$ som følge av applikasjoner på MySpace, Facebook og noen andre (Facebook står for minst 50% av fortjenesten). Jeg er usikker på hvor disse pengene kommer fra, men jeg antar at det finnes folk som er dum nok til og kjøpe "Poeng" som kan brukes for å få fordelere i spillet, samt disse annonsene som du kan besøke og gjennomføre (Starte poker konto, gjennomføre tester, kjøper ting). Dette firmat er jo ganske stort da, men jeg kan ikke forstille meg at utgiftene er i nærheten av den summen de tjener, se på Facebook, skaperen lagde det fra en hybel leilighet, og han kunne brukt tusen lapper som dass papir nå, og aldri gå tom. Siden jeg aldrig har hatt interesse for noen former for script eller koder, så måte man såklart kontaktet andre. Men det finnes tusener av uavhengige som skaper spill som man finner på feks 123spill, mange av disse spillene er laaangt mer sofistikert en mange facebook applikasjonerm, samt personer som er nyutdannet men har det som trengs. Først og framst, så lurer jeg på hvor lang tid tar det egentlig og bygge opp et spill som ikke krever noen form for animasjoner fra bunnen av? og eventuele kostnader? Feks på Facebook har du MafiaWars, utenfor facebook finnes det utallige tekst baserte spill, som feks NordicMafia, NorwegianMafia.. ja for gudsskyld, bare søk på Mafia i Google så har du plenty av spill. Så lurer jeg egentlig litt på hvordan en oppstart må forgå, fordi et spill som er basert på flere spiller som "Sloss" mot hverandre (Ingen liker og være alene), hvordan "Starter" du med den ene spilleren? Samt trenger du noen fantastisk store servere for spillet ved oppstart, eller linje? Feks kan du starte det rett ut av hybel leiligheten, og utvide det derfra? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Du spør om veldig mye forskjellig her, men skal prøve å svare på litt av. Mange av de spillene på facebook er nokså krevende å lage, så tror nok ikke du burde sikte på det med det første. Ja, du kan lage et spill (eller hva det nå måtte være) på PCen hjemme hos deg. Skal det bli brukbart (da tenker jeg på at du ikke bruker gratis webhotell og f.eks. .tk domene) så koster det noen kroner, men det er ikke mye. Jeg har et webhotell og et domene for min side (det er alt du trenger for å få siden din på nett). Det betaler jeg 200kr i året for, og det er jo ikke akkurat noen enorm sum. Men for å lage et spill som f.eks. nordicmafia som du nevner ovenfor her må du kunne programmering. Det som er brukt på nordicmafia sine sider er html, css og php (og evt. litt javascript?). Men husk, mafiaspill er oppbrukt. Det finnes utallige mafiaspill der ute. Skal du lage et mafiaspill og mener du skal tjene penger på det, så må du komme opp med et nytt og fengende konsept og en bra kodet side så du unngår bugs som det kryr av på nordicmafia. Så svaret er kort og greit: Ja, du kan starte en nettside hjemmefra, med den forutsetningen at du kan å programmere. Er det gratis? både ja og nei, skal du ha noe brukbart så må du ut med ca 2-300 spenn i året. Har du tenkt til å lære deg programmering så er www.w3schools.com et fint sted å begynne. Endret 7. oktober 2009 av YaNkEs Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 *Sukk* Enda et mafiaspill? Lenke til kommentar
turak Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 *Sukk* Enda et mafiaspill? Mafia spill er bare det eksempele jeg bruker fordi det er et veldig utbredt spill som er populært værden over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå