Potetfar Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Personlig mener jeg at jeg ikke har spiseforstyrrelse Begynner å få litt dårlig samvittighet nå jeg... Følte det var unødvendig å spise så mye som en hel baguett egentlig. Jo, du har en spiseforstyrrelse. Du burde ha dårlig samvittighet overfor deg selv, for du tørrpiner kroppen din. Hvorfor tror du du blacker ut og spiser 20 skiver sånn plutselig? Det nytter ikke å be om nye svar, ingen kommer til å oppfordre deg til å fortsette sånn du gjør nå. Du har to valg: Ta deg sammen, kom deg til legen og få profesjonell hjelp, eller sult ihjel og dø. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Fader a?? Hadde nettopp spist litt cottage cheese i stua, åpner kjøleskapet, setter cottage cheesen i kjøleskapet, går bort å tar meg litt vann og så skjer det: Plutselig begynner jeg bare å fråtse inpå med brød og knekkebrød!?? Tipper jeg sikkert tok 20 knekkebrød, maulet gulost og 5 brødskiver, for så å spytte ut alt sammen før jeg svelget det. Var akkurat som at det svartnet for meg rett og slett! :S Har enormt dårlig samvittighet nå, men heldigvis svelget jeg ikke noe av det... Men likavel!:S Fakta om bulimi En kan holde stand hele dagen for så å bli overmannet av en voldsom spisetrang om kvelden. Dermed settes alt til side for å skaffe seg mat. Man kjøper store mengder, som oftest fet og søt mat (smør, sjokolade og lignende), som tas med hjem og spises i det skjulte. Personen er ikke i stand til å stanse underveis i måltidet, men fortsetter å stappe i seg. En blir fryktelig skamfull og føler seg elendig både psykisk og fysisk. Derfor må det fremkalles brekninger for å bli kvitt maten igjen. Etterpå oppnås en følelse av å være renset. http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/bulimi.php Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Du bør få hjelp til dette. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er helt klart at du har problemer, eller så troller du. En aktiv voksen mann, skal ligge på ca 2500 kcal daglig. Det eneste du oppnår ved å spise så lite, er at over tid så vil forbrenningen din bli ødelagt. Det går an å dra det så langt at det vil ta år og dag før du vil få en nogenlunde stabil forbrenningen. Desto lengre man går på sparebluss, desto verre blir det. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen, for dette er ikke normalt. Vil du dø? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 For å gjøre det helt klart: Jeg troller ikke. Hva menes med at forbrenningen blir ødelagt? Og hva er det verste som kan skje hvis jeg fortsetter å bare spise 3-4 ganger i uka? Jeg er rett og slett så livredd av å legge på meg... Jeg orker rett og slett ikke å bli kalt feit og tjukk lenger... Jeg er nå nede i 65 kg. Er 182 cm høy og 17 år. Jeg spiste litt idag for øvrig... Akkurat nå har jeg ikke planer om å spise før lørdag igjen, for da har jeg noe å se fram til... Jeg trener maks 2 ganger i uka for tiden. Får ikke lov å trene mer av muttern.. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hva vil du vi skal si? 3 sider med folk som sier at det du gjør er livsfarlig og ber deg ta kontakt med lege har tydeligvis ikke hatt noen effekt. Vil du vi skal si det er flott at du er tynn og at du bare skal fortsette? At det ikke er så farlig å være underernært? Jeg håper for din del at noen nær deg tar affære og får deg innlagt før du skader deg selv for mye. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 For å gjøre det helt klart: Jeg troller ikke. Hva menes med at forbrenningen blir ødelagt? Og hva er det verste som kan skje hvis jeg fortsetter å bare spise 3-4 ganger i uka? Jeg er rett og slett så livredd av å legge på meg... Jeg orker rett og slett ikke å bli kalt feit og tjukk lenger... Jeg er nå nede i 65 kg. Er 182 cm høy og 17 år. Jeg spiste litt idag for øvrig... Akkurat nå har jeg ikke planer om å spise før lørdag igjen, for da har jeg noe å se fram til... Jeg trener maks 2 ganger i uka for tiden. Får ikke lov å trene mer av muttern.. tjukk? kaller du 182cm og 65 kg for tjukk? Det som menes med at forbrenningen blir ødelagt, er at kroppen din, som har levd på så å si ikke noe i evigheter vil begynne å ta til seg all næring den kan få, uansett. Og da er det for sent å ligge på et normalt kaloriintak, for det holder ikke for å rette opp skaden, og vet du hva som skjer? Jo, du vil legge på deg enormt mye, og det kan som sagt ta år og dag før du får en grei forbrenning igjen, vil du virkelig det? Det eneste du oppnår ved å sulte deg, er å rote med systemet, som faktisk kan føre til at du legger på deg av slikt og ikke noe, og hva skal du gjøre da? Spise enda mindre? Nei, for spiser du enda mindre enn det igjen så tar det ikke lang tid før du blir alvorlig syk, OG DØR! Skaff deg hjelp øyeblikkelig. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 For å gjøre det helt klart: Jeg troller ikke. Hva menes med at forbrenningen blir ødelagt? Og hva er det verste som kan skje hvis jeg fortsetter å bare spise 3-4 ganger i uka? Jeg er rett og slett så livredd av å legge på meg... Jeg orker rett og slett ikke å bli kalt feit og tjukk lenger... Jeg er nå nede i 65 kg. Er 182 cm høy og 17 år. Jeg spiste litt idag for øvrig... Akkurat nå har jeg ikke planer om å spise før lørdag igjen, for da har jeg noe å se fram til... Jeg trener maks 2 ganger i uka for tiden. Får ikke lov å trene mer av muttern.. Hva som kan skje? Du kan dø. Anoreksi er vår mest dødelige psykiske lidelse. For tenåringsjenter i Europa er anoreksi den tredje vanligste dødsårsaken, etter ulykker og kreft. En person med spiseforstyrrelse har også forhøyet risiko for å ta sitt eget liv. Dødeligheten er lavere for de som er i aktiv behandling enn de som er utenfor behandling. Lenke til kommentar
Gjest Powernap Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har spiseforstyrrelser jeg også, får i meg mindre enn 1000kcal, spsier kanskje 2 brødskriver om morgnen, også 1 brødskrive kl 14:00, også ender jeg opp med en sund middag, kanskje bare en drøy fisk? Jeg har gått ned 8 kg bare på 1 drøy måned.. jeg trener veldig mye. Jeg er bare redd for en ting, jeg produserer mye spytt.. blir jeg feitere eller går jeg opp i kilo av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå