likferd Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Vel, de færreste med spiseforstyrrelser synes de selv er for tynne, så du bør høre på de rundt deg egentlig.. Lenke til kommentar
lordwolf89 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 jeg er naturlig syltynn, og fikk beskjed av ernæring fyssiolog om å få i meg rund 25000 kallorier i løpet av en dag, får å gå litt opp i vekt jeg er 183cm høy og veier rundt 49-47 kilo masse nøtter, masse frukt og god norsk husmanskost har en ganske fysisk krevende jobb, men nå er jeg sykemeldt pga magetrøbbel selv er jeg ikke så opptatt av kosthold osv, spiser det jeg har lyst på jeg mener.. alt er jo farlig og usunt for tiden og når man skal gå rundt å tenke på om man har spist nokk eller spist for mye, hvor mange kalorier man spiser eller "å gid assa! nå flipper vi helt ut og tar litt majones på slankepillen"..da mister man litt av gleden med livet i de site årene så har vi fått vite at: 1.poteter er ikke sundt, man kan få kreft av å spise grovt brød, forurensing i maten osv osv.. spis variert er det jeg nå lever etter Lenke til kommentar
.V. Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hva som er sunt varierer fra person til person, det kommer helt an på hvor mye du spiser av det fra før. Angående poteter, så er det ingen grunn til å holde seg unna. Poteter er meget næringsrike, både i kalorier og vitaminer etc. Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Angående poteter, så er det ingen grunn til å holde seg unna. Poteter er meget næringsrike, både i kalorier og vitaminer etc. Vi skulle helt klart hatt hatt to uttrykk for sunn mat.... "sunn" og "slankende" og det er her vi ikke klarer å skille gruppene, heller ikke ekspertene vil gjøre noe for at vi skal skille mellom de 2 gruppene. Potet er uten tvil ett sunt produkt men er langt fra slankende. Ut fra de siste innleggene fra trådstarter lider han nok av en spiseforstyrrelse som kalles bulimi. Når vet ikke jeg hilken kroppbygning vedkommede har men selv med en spinkel kroppsbygning bør man nok ligge MINST rund 65 kg når man er 183 og gutt. Snakk med fastlege og få deg selv innlagt.... Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ut fra de siste innleggene fra trådstarter lider han nok av en spiseforstyrrelse som kalles bulimi. Når vet ikke jeg hilken kroppbygning vedkommede har men selv med en spinkel kroppsbygning bør man nok ligge MINST rund 65 kg når man er 183 og gutt. Snakk med fastlege og få deg selv innlagt.... Hvordan finner jeg ut om jeg har bulimi? Jeg veide nesten 100 kg før, men nå veier jeg 69 kg og er 182 cm. Får i meg rundt 1000 kcal om dagen tror jeg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvordan finner jeg ut om jeg har bulimi? Jeg veide nesten 100 kg før, men nå veier jeg 69 kg og er 182 cm. Får i meg rundt 1000 kcal om dagen tror jeg. Fråtsing, dårlig samvittighet, fremkalle oppkast etter mat er jo sikre tegn på at du faktisk lider av bulimi. Kontakt fastlegen din eller noen andre med kunnskap innen dette området. På grunn av fokuseringen rundt jenter og spiseforstyrrelser er jeg redd du kanskje ikke blir tatt 100% på alvor med en gang som gutt men du må huske å ikke gi opp. Skaff dokumentasjon for alle hendvendelserdu gjør.... Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Personlig mener jeg at jeg ikke har spiseforstyrrelse, men at jeg spiser veldig lite er jeg enig i. F.eks i dag så har jeg spist en grov baguett med skinke, kylling, ost, cottage cheese og agurk. Ble veldig mett av det, og den baguetten aleine var sikkert 600 kcal. Skal spille fotballkamp etterpå, forresten. For å spørre: Hvor mange kalorier i uka er det man kan få i seg uten å legge på seg? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Begynner å få litt dårlig samvittighet nå jeg... Følte det var unødvendig å spise så mye som en hel baguett egentlig. Slik tipper jeg at jeg kommer til å spise resten av dagen: 21.30 (etter kampen): 2 eggehviter + en halv banan. 01.00: Skyr Yoghurt + smoothie. Da blir det vel rundt 900 kcal i løpet av dagen, tror jeg. Skal oppdatere dere om jeg har klart det eller ei... Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 For å oppdatere litt, så spiste jeg akkurat det jeg skrev den dagen. I dag har jeg bare spist en liten porsjon med laks... Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Begynner å få litt dårlig samvittighet nå jeg... Følte det var unødvendig å spise så mye som en hel baguett egentlig. Slik tipper jeg at jeg kommer til å spise resten av dagen: 21.30 (etter kampen): 2 eggehviter + en halv banan. 01.00: Skyr Yoghurt + smoothie. Da blir det vel rundt 900 kcal i løpet av dagen, tror jeg. Skal oppdatere dere om jeg har klart det eller ei... Nettopp, oppsøk lege.... Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har jeg fått i meg noen kalorier av druene, når jeg tok 2 biter av drua og spyttet ut steinene og skallet? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Fader a?? Hadde nettopp spist litt cottage cheese i stua, åpner kjøleskapet, setter cottage cheesen i kjøleskapet, går bort å tar meg litt vann og så skjer det: Plutselig begynner jeg bare å fråtse inpå med brød og knekkebrød!?? Tipper jeg sikkert tok 20 knekkebrød, maulet gulost og 5 brødskiver, for så å spytte ut alt sammen før jeg svelget det. Var akkurat som at det svartnet for meg rett og slett! :S Har enormt dårlig samvittighet nå, men heldigvis svelget jeg ikke noe av det... Men likavel!:S neeei, jeg fikk et lite håp her. Du må rett og slett ikke tenke sånn. Slike "svartninger", som du kalte det, har du virkelig godt av. Hvis du føler at du trenger å spise så mye, så spis så mye. Spis deg mett. Ikke spytt det ut igjen, det er mye sunnere å svelge det. Lenke til kommentar
Parabellum Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har jeg fått i meg noen kalorier av druene, når jeg tok 2 biter av drua og spyttet ut steinene og skallet? Ikke for å være frekk, men jeg mistenker at du troller nå... tar jeg feil, så unnskyld, men da må du seriøst få deg hjelp. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva med profesjonell hjelp, istedenfor et forum fullt av folk som meg? Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har jeg fått i meg noen kalorier av druene, når jeg tok 2 biter av drua og spyttet ut steinene og skallet? Ikke for å være frekk, men jeg mistenker at du troller nå... tar jeg feil, så unnskyld, men da må du seriøst få deg hjelp. Troller ikke... Vil gjerne ha svar. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 dette lukter nå troll på så lang avstand at om jeg har vært mod har jeg stengt tråden tvert. er du virkelig så idiot at du ikke hører på alle de som har sagt at du trenger hjelp og velger å ikke telle kalorier for deg så får du heller bare skrumpe inn og dø som du allerede er på god vei imot. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det er ikkje ein god ide å spise lite. Spis mer, og spis god mat. Du trenger ikkje bli feit bare fordi at du spiser vanleg menge. Bare ikkje spis for mykje. Om du passer på å ete frukt og grønnsaker, så går det heilt fint:) Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 dette lukter nå troll på så lang avstand at om jeg har vært mod har jeg stengt tråden tvert.er du virkelig så idiot at du ikke hører på alle de som har sagt at du trenger hjelp og velger å ikke telle kalorier for deg så får du heller bare skrumpe inn og dø som du allerede er på god vei imot. +1 Du kan ikke spørre om råd og overse alt frem til en eller annen sier akkurat det du håper å høre. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ingen? Du er ikke et tvilstilfelle. Du har spiseforstyrrelser. Ikke vær så redd for å spise. Slutt å telle kalorier og spis deg mett. God variert og sunn mat er det beste. Når du trener slik du gjør i tillegg skal det ikke være noe problem. Man blir ikke tjukk av å spise middag, men heller de 19 sjokoladeplatene man trykker i seg etter middag. La være med for mye søtsaker/McDonalds/pizza etc så går nok dette bra. Du er på grensen til undervektig, men du vil nok tippe langt under grensen hvis dette fortsetter. Kroppen din er ikke lagd for å få i seg så lite næring og den vil ta skade av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå