Gjest :( Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei... Jeg har nettopp spist masse nøtter. Eller, spist er vel ikke riktige ordet da jeg spyttet alt ut igjen. Spørsmålet mitt er: Har jeg fått i meg noen kalorier av de nøttene? Jeg spyttet jo ut alt sammen etter jeg hadde tygd dem et par ganger, og da får jeg vel ikke noe i magen? Takker for svar. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Føler det er litt unødvendig å måtte forklare dette, men for å spise, må nødvendigvis maten havne i fordøyelsessystemet. Det holder altså ikke å putte maten i munnen og spytte den ut igjen. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Og selv om det burde være åpenbart; om du er bekymret for kaloriene fra en munnfull nøtter, så lider du nok av en spiseforstyrrelse og burde oppsøke lege. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kan godt hende at jeg har en spiseforstyrrelse, ja... Jeg spiser aldri noe usunt, og er i overkant opptatt av kosthold. Spiser ekstremt lite også... Har kanskje fått i meg 1000 kcal i løpet av hele dagen i dag. Har gått ned 30 kilo på et drøyt år, og vil IKKE bli feit igjen. Får ikke lov av moren min til å løpe ute lenger, før jeg får svar på noen tester jeg tok hos legen i forrige uke, og dermed spiser jeg enda mindre enn jeg gjorde for at jeg ikke skal legge på meg... Huff... Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Å spise lite er like usunt som å spise for mye. Mangelsykdommer er ikke gøy. Så snakk med legen din Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Til trådstarter: Man blir ikke superlykkelig av å være utrolign tynn. Det ender dessuten med døden hvis ting går for langt. Problemene man kan ha forsvinner heller ikke av å spise minst mulig, spy o.l. Det som hjelper for å bli kvitt problemer er å ta motet til seg og tenke på det mest jævlige man kan komme på. Man må virkelig kjenne hvor kjipt livet kan være for å komme seg videre. Her er dessuten trening utrolig viktig, fordi trening hjelper en til å komme i kontakt med følelsene sine. Å spise sunt er bare bra, men det er viktig å spise variert og nok til at kroppen får den næringa den trenger. Gjør man ikke det vil problemene man kan ha bare bli sterkere og sterkere. Til slutt har man ikke noe liv lenger. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Til trådstarter: Man blir ikke superlykkelig av å være utrolign tynn. Det ender dessuten med døden hvis ting går for langt. Problemene man kan ha forsvinner heller ikke av å spise minst mulig, spy o.l. Det som hjelper for å bli kvitt problemer er å ta motet til seg og tenke på det mest jævlige man kan komme på. Man må virkelig kjenne hvor kjipt livet kan være for å komme seg videre. Her er dessuten trening utrolig viktig, fordi trening hjelper en til å komme i kontakt med følelsene sine. Å spise sunt er bare bra, men det er viktig å spise variert og nok til at kroppen får den næringa den trenger. Gjør man ikke det vil problemene man kan ha bare bli sterkere og sterkere. Til slutt har man ikke noe liv lenger. Word! Jeg var MYE mer glad før da jeg var halvfeit, enn nå som jeg er tynn. Før var jeg "klovnen" i familien som alltid hadde noe morsomt å si og var alltid glad. Nå snakker jeg nesten aldri og bare sitter der... Har egentlig bare lyst til å slutte å trene og spise sunt og bare spise det jeg vil, når jeg vil og drite i hvordan utseende mitt blir. Men har i det minste spist en skinke & ost-baguett idag. Lenke til kommentar
Gjest Guest_tobb1_* Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Nøtter ER sunt... Bare hold deg unna godis og brus, tren (vær aktiv) 1-2 ganger i uken, så kan man faktisk spise hva man vil, så lenge det er en normal porsjon. Slutt å gjør det til en syklig mani, det har ingen godt av! Bra for deg at du har gått ned, gratulerer forresten Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Vil be folk om å registrere seg for å delta i denne diskusjonen, det tar bare noen få strakser. Vi har særskilte krav for å gjesteposte og de skal være synlig i en boks øverst. Tråden skal få stå da temaet i seg selv kan være interessant for lesere der ute, samt at bidragene jo er saklige og informative. Men som nevnt, vær vennlig å registrer dere for å delta i denne typen diskusjon. Dere er sikret full anonymitet også med brukerkonto, i tillegg får man langt flere nyttige funksjoner å ta i bruk. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Men ta gjerne kontakt om det er noe man lurer på i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 I dag har jeg spist dette: Kl. 15.00: 1 baguett med skinke, ost, agurk, tomat og salat-blad. Kl. 18.30 (etter trening) En halv banan Kl. 21.45 (etter en ny trening): 2 eggehviter Kl. 22.00: Et halvt kyllinglår Ifølge mine beregninger så blir dette ca. 600 kcal... Jeg "tør" rett og slett ikke å spise mer jeg, i frykt for at jeg legger på meg... Noen som vet hvor mange kcal jeg bør få i meg i løpet av en dag? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Food_energy Recommended daily energy intake values for young adults and men are: 2500 kcal/day (10 MJ/day) and 2000 kcal/day (8 MJ/day) for women. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Så hvis jeg vil så kan jeg spise 1900 kalorier før jeg legger meg uten at jeg legger på meg av det...? Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Viktig at kroppen ikke bare får nok energi men også at man får i seg de stoffene man trenger. Hvorfor ikke prøve måltidserstattere, de inneholder lite kalorier men samtidig får du i det de næringsstoffene du trenger. Hadde jeg vært deg hadde jeg testet ut litt forskjellige måltidserstattere, de er ofte lettvint, gode og inneholder lite kalorier. Spiser selv en del Go123 kyllingsupper, smoothiene smaker dritt og Nutrilett har noen meget gode barer som smaker sjokolade.... sjokolade Kombiner 3 slike måltid med en ultrasunn middag fordelt på fisk og kjøtt kombinert med masse gode grønnsaker. Med litt frukt og grønt mellom måltidene vil du da ligge på ca 1200- 1300 kalorier per dag, det er ett minimum. Endret 7. oktober 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
.V. Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Sålenge du er litt fysisk aktiv, så vil du nok ikke legge på deg av 2500 kcal heller. Om du absolutt vil holde vekta nede, så er det mye bedre å trene og spise godt enn å sulte seg. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Blir litt satt ut når jeg leser ting som dette. Hvor er det jenter får ideen fra at de skal være så tynne som mulig? Andre jenter? Ignorer dem. Blader? Hiv dem i søpla. Gutter? Gutter/menn er forskjellige, selv liker jeg best om hunkjønnet har former slik at man ikke kan spille harpe på ribbeina. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er gutt, bare så det er sagt... Måltidserstattere, ja. Hva annet enn kyllingsuppe kan det være? Og hvor får jeg kjøpt disse Nutrilett barene? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 skipp nutrilett og alle andre slankeprodukter. du er tydelig vis ikke av gruppen som har behov for det! spis sunn, god, variert mat slik som grøvbrød, salat, kjøtt, pasta, ris og grønnsaker. og så trener du i tillegg for å holde deg i form ikke for å gå ned drastisk i vekt. du tjener ingen ting på det hysteriet du driver med nå! Få legehjelp snarest! du trenger det! ikke la disse spiseforstyrrelsene ta kontroll (ikke at jeg kan avgjøre om du faktisk har det) spiser man god og sunn mat så vil man føle seg mer tilfreds, samt å trene som både holder deg i form og har en psykisk virkning. og husk jentene er sjelden så veldig begeistra for gutter som ser ut som beinrangler, de liker at det er litt kjøtt på beina , og at gutten faktisk veier mere Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Fader a?? Hadde nettopp spist litt cottage cheese i stua, åpner kjøleskapet, setter cottage cheesen i kjøleskapet, går bort å tar meg litt vann og så skjer det: Plutselig begynner jeg bare å fråtse inpå med brød og knekkebrød!?? Tipper jeg sikkert tok 20 knekkebrød, maulet gulost og 5 brødskiver, for så å spytte ut alt sammen før jeg svelget det. Var akkurat som at det svartnet for meg rett og slett! :S Har enormt dårlig samvittighet nå, men heldigvis svelget jeg ikke noe av det... Men likavel!:S Lenke til kommentar
.V. Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Kontakt fastlegen din, du har åpenbart store problemer... Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Begynner å tro det jeg også, ja... Var hos fastlegen i forrige uke, og han sa at jeg må begynne å spise ordentlig igjen. Muttern er også veldig bekymret for dette, og sier at jeg er avmagra og underernært. Er ikke helt enig i det, men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå