Lima92 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei. Jeg lager et program som ender nettverksinstillingene, men hvordan kan jeg hente ut alle nettverkstilkoblinene (navnene) til f.eks. en Listbox? Har set litt på denne; System.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke den. Språket er Visual Basic og jeg bruker Visual Studio 2008. Lenke til kommentar
Lima92 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Er det ingen som kan hjelpe meg med dette? Jeg har prøvd å få det til i flerne uker nå Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hva er egentlig problemet? Du er jo på riktig spor, og alt står forklart i dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Lima92 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg prøvde å bare lime inn koden fra siden, inn i min kode: Public Shared Sub DisplayDnsConfiguration() Dim adapters As NetworkInterface() =[u] NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()[/u] Dim adapter As NetworkInterface For Each adapter In [u]adapters[/u] Dim properties As IPInterfaceProperties = adapter.GetIPProperties() Console.WriteLine(adapter.Description) Console.WriteLine(" DNS suffix................................. :{0}", properties.DnsSuffix) Console.WriteLine(" DNS enabled ............................. : {0}", properties.IsDnsEnabled) Console.WriteLine(" Dynamically configured DNS .............. : {0}", properties.IsDynamicDnsEnabled) Next adapter End Sub 'DisplayDnsConfiguration Da får jeg to errorer fra linjene som er understreket i koden: Error 1 'GetAllNetworkInterfaces' is not a member of 'Network_settings.NetworkInterface'. Error 2 Expression is of type 'Network_settings.NetworkInterface', which is not a collection type. Hvis jeg legger til; Public Function GetAllNetworkinterfaces() As NetworkInterface End Function så forsvinner Error 1, men jeg får en grønn linje under End Function og en warning om sier: Warning 1 Function 'GetAllNetworkinterfaces' doesn't return a value on all code paths. A null reference exception could occur at run time when the result is used. Håper du kan hjelpe meg ut her Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du mangler ikke noe "Imports System.Net.NetworkInformation" øverst i koden din da? Lenke til kommentar
Lima92 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Takk for svar, men, Det var ingenting som het "Imports", men det fantes "Implements". Så jeg prøvde å skrive "Implements System.Net." men så var det ingenting som het "NetworkInformation" etter det. det vare bare; ".ICetificate..., IWebProxy.." og lignede. Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Øverst i koden din, over der det står Public Class Form1-ettellerannet, skriver du: Imports System.Net.NetworkInformation I Form1_Load setter du inn: DisplayDnsConfiguration() Deretter legger du inn..: Public Shared Function GetAllNetworkInterfaces() As NetworkInterface() Dim returnValue As NetworkInterface() returnValue = NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces() End Function Private Sub DisplayDnsConfiguration() Dim adapters As NetworkInterface() = NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces() Dim adapter As NetworkInterface For Each adapter In adapters Dim properties As IPInterfaceProperties = adapter.GetIPProperties() ListBox1.Items.Add(adapter.Description) Next adapter End Sub Koden forutsetter at du har en listbox som heter Listbox1... Endret 9. oktober 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
Lima92 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Tusen Takk skal dere ha! Jeg klarte til slutt å få det til når jag la til Imports System.Net.NetworkInformation over Public Class Form1. Endret 10. oktober 2009 av Lima92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå