Wubble Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg klarte å søle brus utover tastaturet på en laptop. Fikk skrudd den av raskt og tatt ut batteriet, men hva må jeg gjøre nå? Den slo seg ikke av av seg selv, og kom ikke noen rare lyder eller noe. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva med å ta ut harddisk og helle over en flaske isopropanol? Garanterer ikke at dette er trygt, men tror det går. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Err, har ikke peiling på hva det vil si. Er det ikke noe man kan gjøre uten å måtte skru opp så veldig mye? Tror dere brusen har rent inn i selve kretskortene? Regner med det er noe plastgreier som hindrer det i å skje? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Sett den åpent ned med tastene nedover så det får dryppet fra seg. La den stå noen dager, så kan du prøve å trykke på tastene (uten batteri) for å sjekke om noe sitter fast pga klisset. Hvis nei, prøv med batteri og slå på. Hvis ja, demonter tastatur, evt hver knapp og vask med vann. La dette tørke til det er helt tørkt, dette kan også ta dager. Prøv på nytt. Hvis knapper eller noen annen maskinvare ikke virker får du henvende deg til produsent, butikk eller forsikring, alt ettersom. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hvis den er ødlagt, får man det igjen på forsikring eller noe da? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Vi vet ikke om du har forsikring på slikt Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Okok. Tror dere det har komt nedi harddisker eller skjermkort eller noe? Om ikke, er det virkelig nødvendig å vente 2 dager? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Pleier å gå bra.. nå har jeg ThinkPad, da Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Okok. Tror dere det har komt nedi harddisker eller skjermkort eller noe? Om ikke, er det virkelig nødvendig å vente 2 dager? Hvor har jeg nevnt 2 dager? Men ja, 2-3 dager har jeg erfart som tilstrekkelig når dårlig ventilerte kriker og kroker skal lufttørkes. Alternativt kan du demontere så mye du gidder og la delene lufftørkr for seg selv. Mer jobb, men tar kortere tid. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Ah, ok. Men det er vell uansett nødvendig å ta av dekselet oppe, siden det er brus som blir sølt. Blir veldig klissete. Lenke til kommentar
njetnjet Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg sølte et glass cola i mitt tastatur på en elitegroup laptop fra multicom for 3-4 år siden, det kostet meg 4-5000 kr å fixe. Man kan være heldig, og man kan være veldig uheldig.. Du har mest sannsynlig ikke noe forsikring som dekker dette, da vanlige forsikringer krever en "utenforstående hendelse" som påvirker uhellet. Det at du er klønete er dessverre ditt eget problem. Endret 8. oktober 2009 av njetnjet Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Hehe. Det gikk heldigvis bra, den funker nå, ikke noen problemer med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå