Gå til innhold

Sølte brus på laptop


Wubble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett den åpent ned med tastene nedover så det får dryppet fra seg. La den stå noen dager, så kan du prøve å trykke på tastene (uten batteri) for å sjekke om noe sitter fast pga klisset. Hvis nei, prøv med batteri og slå på. Hvis ja, demonter tastatur, evt hver knapp og vask med vann. La dette tørke til det er helt tørkt, dette kan også ta dager. Prøv på nytt. Hvis knapper eller noen annen maskinvare ikke virker får du henvende deg til produsent, butikk eller forsikring, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Okok. Tror dere det har komt nedi harddisker eller skjermkort eller noe? Om ikke, er det virkelig nødvendig å vente 2 dager?

Hvor har jeg nevnt 2 dager?

 

Men ja, 2-3 dager har jeg erfart som tilstrekkelig når dårlig ventilerte kriker og kroker skal lufttørkes.

 

Alternativt kan du demontere så mye du gidder og la delene lufftørkr for seg selv. Mer jobb, men tar kortere tid.

Lenke til kommentar

Jeg sølte et glass cola i mitt tastatur på en elitegroup laptop fra multicom for 3-4 år siden, det kostet meg 4-5000 kr å fixe. Man kan være heldig, og man kan være veldig uheldig..

 

Du har mest sannsynlig ikke noe forsikring som dekker dette, da vanlige forsikringer krever en "utenforstående hendelse" som påvirker uhellet. Det at du er klønete er dessverre ditt eget problem.

Endret av njetnjet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...