Gå til innhold

NF7-S Hdd controller driver ??

noodle

Anbefalte innlegg

Har ett Abit NF7-S rev2. kort som jeg akkurat har installert.

Lagt inn nforcedriverene, men la merke til at harddiskkontrollerene kjører på standard MS drivere .. Er dette riktig ?

Kopierte fra DVD til disk, og CPU bruken lå hele tiden rundt 95%-100% bruk. Har jeg glemt og legge inn noe ?

noodle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for respons, men det må da være noen andre som er oppe og kjører som gidder og sjekke i systemet sitt ? Control Panel - System - Enhetsbehandling- IDE ATA kontrollerere! Må jo være endel her inne som har Abit NF7-S

Anyone ?

Lenke til kommentar

I nForce driver pakke v2.41 så følger det med en ide driver som visst nok skal fungere bedre enn MS sine. Men fram til disse ble sluppet på mandag så var MS driverene det beste alternativet.

Last ned den nyeste driverpakken fra Nvidia. Vel og merke så er det fortsatt visse problemer med Nvidia sin driver, den funker f.eks ikke med Plextors verktøy, Plextools. Med Nvidia driveren installert så finner ikke Plextools ide kontrolleren lenger... Hvem sin feil det er veit jeg ikke, men jeg lever ihvertfall videre med MS sin driver.

Lenke til kommentar

100% cpu usage ved kopiering fra dvd er jo ikke akseptabelt for min del. Fikk tilbake følelsen av og sitte på en gammel maskin, brukte 20minutter på og kopiere 4gig med data.

Skal teste med nvidias drivere, takk for tipset.

noodle

Lenke til kommentar

Tenker det har noe med DMA å gjøre, det er neppe aktivert. Installer nforce-drivere, og skjekk kontrollpanel - system - hardware - device manager - IDEATA kontrollers og tar egenskaper på Primary channel, og tar advanced settings. Her tar du på DMA if avalible om det ikke står på allerede, og gjør det samme på Secondary Channel.

Restart windows.

Om det ikke hjelper, foreslår jeg at du reinstallerer windows.

Lenke til kommentar

Dma er aktivert på begge kanaler , og Win2k er helt nyinstallert.

Forholdsvis ny Liteon dvd spiller og helt ny harddisk (Ibm 180GXP)

Det jeg stusset på var bruken av MS sine standard drivere, er vant til Via driver.

Snodig, får se om nvidia sine drivere er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...